Omdat ik mijn KLX met geen mogelijkheid gestart kreeg na 3 maanden stilstand, ook niet met een verse bougie, heb ik vandaag de carburateur (
CVK40)en benzinetank/kraan eens goed schoongemaakt. Ik vond op 2 plaatsen redelijk wat vuil in de carburateur: bij de chokeplunjer, en bij het membraan.
Bij de chokeplunjer zat een hoop roest, en dat was te wijten aan het kromme chokesysteem van de KLX. Water kan zo de buitenmantel van de chokekabel inlopen, en vervolgens de carburateur in. Dat spul werkt zich vanzelf een keer langs de chokeplunjer.
De zand en rommel, alles bij elkaar 2 wattestaafjes vol, bovenop het membraan kon ik niet verklaren. Er is maar 1 toegang tot die ruimte, en dat is via de schuif die bediend word door het membraan. Het membraan is op het oog in prima conditie, en ik heb geen reden om aan te nemen dat er lucht langs de deksel lekt (de boel sluit mooi op elkaar aan)
Hoe kan daar in godsnaam rommel langs naar boven komen als er vlakbij een zuiger mengsel naar binnen aan het lurken is? Iemand een verklaring?