Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: OER 2008 gereed  (gelezen 10832 keer)

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 24
OER 2008 gereed
« Gepost op: 24-04-2008, 11:27 »
Zo luitjes hierbij nog even een update over de oer 2008.

De roadbooks zijn in PDF format bij Dieni van Alledin Support.

Zij checkt nu alle email adressen,waarnaar jullie in de komende week de emails met daarin de roadbooks en verdere informatie zullen ontvangen.

De route voor 2008 is echt zeer divers en ook voor beginners en zware 2 cylinders prachtig om te rijden. De opzet van de OER is genieten van het motorrijden en het oude Europa, Als je er oog voor hebt zal je regelmatig verbaasd staan! De specials zijn zo niet nog mooier, wees een held en kijk ook in de special om je heen, hierna weet je hoe mooi Europa en motorrijden is. De OER is niet voor hoge snelheden bedoeld maar in de specials wordt veel gevraagd van navigatie en motorbeheersing. De specials zijn onderverdeeld in een eenvoudig en een lastiger stuk. Snel een situatie in kunnen schatten zowel van het roadbook als het terrein zal bepalend zijn. Per dag wordt er een directe route aan de hand van waypoints meegeleverd, voor mensen met wat ervaring werkt dit perfect, wil je echter wat leren van navigatie is het slimmer zonder deze route te rijden, maar gewoon het roadbook goed te volgen en van waypoint naar waypoint te rijden. Dit lijkt wat meer tijd te kosten, maar het voordeel is dat je alles snapt, niet snel verkeerd rijdt en daardoor vermoedelijk als één van de eersten binnen gaat komen.

Neem de tijd om je roadbooks gereed te maken, markeer aandacht punten zoals benzine, TON (teller op nul), lastige situatie’s e.d. en het is echt een pak papier !

 

Alle hotels zijn geregeld en ik ben trots op deze hotels, ze geven namelijk ook weer aan wat de OER inhoud. Wel je slaapzak meenemen, daar we in Levoca alleen beschikken over een kribbe in een hut. (Ik moet zeggen dat het best lastig is om op elke 300 km een hotel te bouwen) Dieni en Alexander verzorgen de bivacs en de inschrijving. Hierdoor leren jullie elkaar goed kennen en dat is weer makkelijk voor de kamer indeling en uiteraard andere vragen.

Een lijst van hotels wordt bijgevoegd in de email. Als je nu al een voorkeur hebt voor met wie je een kamer wilt delen, dan kun je dat aangeven bij Dieni van Alledin Support, via oer@alledin-support.nl

Bennie van Memo Tours zal het Transport verzorgen, ook hierover is info toegevoegd in de emails die je gaat ontvangen via Dieni.

Met name waar en op welke datum je je spullen in kan leveren.

 

Marcel zorgt dat de CP’s bemand zijn en dat de strafpunten direkt verwerkt worden. Het reglement krijg je 2 weken voor vertrek. Ook heeft Marcel een filmploeg geregeld welke verslag maakt van de rally, maar ik heb ook al gehoord vooral van zichzelf, mocht dat zo zijn help ik hem wel een handje!  :-X

 

Jan en Wilma Gerrits en ik, zei de gek, zijn parcours sluiters, dan wel bezemwagen!

Wij zijn niet verantwoordelijk voor jullie problemen, ik rijd op het laatste tijdschema en neem bij een gestrande of langzamere deelnemer de situatie op.

Mochten er echt grote problemen zijn, brengen wij jezelf of je spullen naar het basiscamp, maar let op! De Rally gaat door en te laat binnen komen is vaak een probleem van te laat vertrekken. Een ervaren persoon heeft veel minder tijd nodig, ben je onervaren of wil je vooral genieten en veel stoppen, foto’s maken e.d. ga dan uiterlijk om 07.30 van start, op deze manier kan iedereen om 18.00 binnen zijn.

 

Ook gaan er 2 medici mee, eentje in de bezemwagen en eentje bij de special. Deze mensen gaan mee om een leuke vakantie te hebben en in de OER verwacht ik minder ongelukken als bij het rijden in NL. Zij verlenen echter alleen eerste hulp. Voor de rest ben je aangeschreven op plaatselijke artsen.

Ik bedoel alleen te zeggen; neem geen onnodig risico.

 

Kortom alles is klaar en het gaat weer super worden!

Concrete aandachtspunten:

Verzekering,

Klein geld b.v. 10 en 20 EUR

Slaapzak,

Beschermende kleding.

Motor voorzien van nieuwe banden en remblokken. Mouse bevalt erg goed, je kan niet lek rijden. Door de lage banden spanning heb je veel grip en rijd je meer comfortabel ! Zelf rijdt ik altijd op baja’s en dat bevalt mij prima.

 

Zo mij hebben jullie niet meer nodig en Gerrie en ik gaan een weekje naar Croatie en daar ik verslaafd ben ga ik deelnemen aan de Rallye Dalmatia.

 

De emails die jullie in de komende week ontvangen via Dieni van Alledin Support:

Transport, hotels, waypoints (niet verspreiden of openbaar maken), gps info en per dag roadbooks met remarks.

Het is een 8 daagse rally en daarom file’s 8.1 t/m 8.8

9 overnachtingen zijn inbegrepen, (dus eigenlijk is het een 10 daagse rally).

Als je slim bent maak je er ook een 10 daagse van, gewoon op je gemakje aankomen en vertrekken dat is de OER spirit.

 

Veel plezier met de puntjes op de i

Gerjan


Offline member

  • *****
  • Berichten: 3641
Re: OER 2008 gereed
« Reactie #1 Gepost op: 24-04-2008, 13:07 »
Mooi verhaal Gerjan.
Als het even kan hoop ik voor 2009 wel een inschrijving de deur uit te kunnen doen.
Alle deelnemers, Veel plezier.
"Do not regret growing older. It is a privilege denied to many."
http://www.youtube.com/watch?v=eE_IUPInEuc&feature=youtube_gdata_player

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1350
Re: OER 2008 gereed
« Reactie #2 Gepost op: 24-04-2008, 19:29 »
Mooi verhaal Gerjan.
Als het even kan hoop ik voor 2009 wel een inschrijving de deur uit te kunnen doen.
Alle deelnemers, Veel plezier.

kan ik me alleen maar bij aansluiten Erik!

iedereen heel veel plezier
gr Hilbert

Offline member

  • *****
  • Berichten: 3378
Re: OER 2008 gereed
« Reactie #3 Gepost op: 24-04-2008, 21:09 »
Mensen maak er wat moois van, zodat het voor de thuisblijvers ook leuk is. Wie gaat het verslag van dag tot dag doen????

Offline member

  • *****
  • Berichten: 4144
Re: OER 2008 gereed
« Reactie #4 Gepost op: 24-04-2008, 21:15 »
pfffff
het kriebelt

grote tank  erop (dankzij Noppy !!!!)
nieuwe blokken en tandwilen en ketting erop.
dit weekende de gps aansluiten.
woensdag oefen ochtend of alles vast zit, zateradg 3 mei oefenrondje 200 km
dan olie filter en kleppen stellen/checken
en dan 3 weken wachten en poetsen en leren banden verwisselene.

kheb er zin an

Offline member

  • *****
  • Berichten: 821
Re: OER 2008 gereed
« Reactie #5 Gepost op: 24-04-2008, 21:38 »
pfffff
het kriebelt

grote tank  erop (dankzij Noppy !!!!)
nieuwe blokken en tandwilen en ketting erop.
dit weekende de gps aansluiten.
woensdag oefen ochtend of alles vast zit, zateradg 3 mei oefenrondje 200 km
dan olie filter en kleppen stellen/checken
en dan 3 weken wachten en poetsen en leren banden verwisselene.

kheb er zin an

M,n roadbook en gps zitten vast, als jij een beetje banden wisselen leert kunnen we mooi samen rijden. ;D  ;D   :)
Grz,
Peter

Offline member

  • *****
  • Berichten: 4144
Re: OER 2008 gereed
« Reactie #6 Gepost op: 24-04-2008, 21:45 »
jij hebt mij nog nooit zien rijden he ;D

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1326
Re: OER 2008 gereed
« Reactie #7 Gepost op: 24-04-2008, 21:47 »
en ook niet zien sleutelen..... :-X

Offline member

  • *****
  • Berichten: 4144
Re: OER 2008 gereed
« Reactie #8 Gepost op: 24-04-2008, 21:49 »
en bedankt,

Offline member

  • *****
  • Berichten: 821
Re: OER 2008 gereed
« Reactie #9 Gepost op: 24-04-2008, 21:57 »
jij hebt mij nog nooit zien rijden he ;D



Hoezo????
Grz,
Peter

Offline member

  • *****
  • Berichten: 821
Re: OER 2008 gereed
« Reactie #10 Gepost op: 24-04-2008, 21:58 »
en ook niet zien sleutelen..... :-X

heb je z'n goeie motor dan?
Grz,
Peter

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1326
Re: OER 2008 gereed
« Reactie #11 Gepost op: 24-04-2008, 22:01 »
en bedankt,
Graag gedaan ;)
Zelf ook nog nooit een band verwisseld , dus dan mag je dat zeggen
Heb daarom maar mousse besteld :)
(moet er daarom niet aan denken dat onderweg te moeten gaan oefenen)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 4144
Re: OER 2008 gereed
« Reactie #12 Gepost op: 24-04-2008, 22:05 »
@ chico: ben niet de snelste of de handigste..........

Offline member

  • KTM 690 ER '14
  • Administrator
  • *
  • Berichten: 7115
Re: OER 2008 gereed
« Reactie #13 Gepost op: 24-04-2008, 22:30 »
Heb daarom maar mousse besteld :)
(moet er daarom niet aan denken dat onderweg te moeten gaan oefenen)

Neem je wel extra binnenbanden mee voor als je de mouse op het asfalt aan gort gereden hebt?

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2636
Re: OER 2008 gereed
« Reactie #14 Gepost op: 24-04-2008, 22:41 »
ik moet alleen nog een achterbandje wisselen :-X
is een 20 min werk(met een biertje) ::) ::) ::)
voor is nog nieuw 8) 8)