Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: Tip: roadbooks plakken  (gelezen 3631 keer)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1949
Tip: roadbooks plakken
« Gepost op: 01-05-2008, 13:53 »
We hebben inmiddels aardig wat meters roadbook ontvangen. Roadbooks geprint op A3 formaat in kleur. In de lengte doorgesneden zodat deze A5 formaat breed worden. En dan het leukste al die meters papier aan elkaar plakken.  :P

Normaal gebruik ik plakband (vooral onderweg). Thuis soms van die Pritt stiften. Maar dat is zo'n geklieder. Op kantoor iets nieuws ontdekt. De Tesa Permanent Glue roller. Je kent ze wel, die rollers die ook gebruikt worden voor correcties (vervanger van de oude potjes Tip-ex). Nu dus ook lijm-rollers.

Deze bedoel ik:


Werkt snel, precies en knoeit niet. Is direct droog en laat niet meer los. Oh ja, je hebt er wel twee nodig om alle roadbooks te plakken  :-X

Nee, ik heb geen aandelen bij Tesa. Ik weet dat het riekt naar spam, maar het werkt zo praktisch dat ik degene die dit nog niet ken(den) zoals ikzelf, niet wil onthouden.

groeten,
Rogier

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1326
Re: Tip: roadbooks plakken
« Reactie #1 Gepost op: 01-05-2008, 15:41 »
 :stupid:
heb ik voor oer weekend ook gebruikt en is goed blijven zitten ;)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 5359
Re: Tip: roadbooks plakken
« Reactie #2 Gepost op: 01-05-2008, 19:07 »
pritt heeft ze ook, maar het grote nadeel ervan vind ik toch wel de prijs.. je rolt er maar zo 1 zo'n ding door voor een redelijk roadbookritje. En refill zijn er niet volgens mij.

 :-\

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1454
Re: Tip: roadbooks plakken
« Reactie #3 Gepost op: 02-05-2008, 06:21 »
Denk je dat het goed blijft zitten als het een heel lange rol wordt?
Er wordt dan flink "gesleurd" aan het papier.
Overigens lijkt het me inderdaad makkelijk werken i.p.v. die plakkertjes.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 267
Re: Tip: roadbooks plakken
« Reactie #4 Gepost op: 02-05-2008, 08:43 »
Ik heb geleerd dat je de blaadjes niet OP elkaar plakt, maar tegen elkaar. Plak je ze op elkaar en je moet eens terugrollen, kan er een blaadje gaan krullen.
Dus leuke tip, maar voor mij geen optie.

Gr Erik ( en plak ze ) :P

Offline member

  • *****
  • Berichten: 4144
Re: Tip: roadbooks plakken
« Reactie #5 Gepost op: 02-05-2008, 09:14 »
dubbel plakken( voor en achter) dan kan er niks opkrullen)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1949
Re: Tip: roadbooks plakken
« Reactie #6 Gepost op: 02-05-2008, 10:43 »
Ik heb geleerd dat je de blaadjes niet OP elkaar plakt, maar tegen elkaar. Plak je ze op elkaar en je moet eens terugrollen, kan er een blaadje gaan krullen.
Dus leuke tip, maar voor mij geen optie.

Gr Erik ( en plak ze ) :P

Ik heb alle mogelijke varianten al geprobeerd, en eigenlijk werken alle methoden. Het koud tegen elkaar plakken werkt prima. Ik heb ooit als argument gehoord dat je dan een minder dikke rol krijgt. Nu gebruik je geen plakband. Per saldo is twee keer papier op elkaar iets dikker als plakband op papier. Maar het gemak (lees: snelheid en secuur) van het plakken weegt daar wat mij betreft niet tegenop.

Het plakken met dit spul is OERsterk.  ;)

Overigens maakt het echt niet uit of je roadbook 2meter of 6meter lang is voor de kracht die erop komt hoor, het zit immer redelijk strak opgerolt, de krachten op de lijmverbinding blijven nagenoeg hetzelfde.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1326
Re: Tip: roadbooks plakken
« Reactie #7 Gepost op: 02-05-2008, 14:17 »
Het is inderdaad belangrijk dat je aan twee kanten plakt: eerst een streepje lijm aan de onderkant en dan een streepje aan de boven -achterkant van het vel dat je daar op legt. Zodoende zit er altijd lijm op de naden en kun je ook nog eens een keer terugspoelen als je verkeerd rijdt.. ::)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 5359
Re: Tip: roadbooks plakken
« Reactie #8 Gepost op: 02-05-2008, 18:09 »
Rogier, misschien een domme vraag: maar waar heb je dieze gekocht en kwanta kosta?

(en je had er dus 2 nodig om alle oer roadboeks te plakken??)

Offline member

  • KTM 690 ER '14
  • Administrator
  • *
  • Berichten: 7115
Re: Tip: roadbooks plakken
« Reactie #9 Gepost op: 02-05-2008, 18:45 »
Hij staat HIER voor maar €15,-- :o

Maar wel navulbaar!

Citaat
innovatief navulsysteem voor het eenvoudig verwisselen van de navulcassettes

Neem je een correctierolletje mee om de fouten van GerJan weg te poetsen kan je de zelfde houder gebruiken

Citaat
houder is ook geschikt voor de tesa navulcassettes van de tesa niet-permanente lijmroller en de tesa correctie roller.

HIER is hij iets duurder  :-[

Offline member

  • *****
  • Berichten: 5359
Re: Tip: roadbooks plakken
« Reactie #10 Gepost op: 02-05-2008, 20:02 »
zit 14 meter op... das 93 velletjes A5 breedte.  Navullingen zijn goedkoper... maar nog steeds 10 euro.

vreemd genoeg hebben ze ook een minder innovatief design (zonder foto ook..) voor 3e25 met navullingen van 2 euro, zelfde lengte en breedte  :stupid:

http://lijm.centralpoint.nl/tesa/59100/lijmroller-tesa-84mm-permanent-navulb/

Offline member

  • *****
  • Berichten: 5359
Re: Tip: roadbooks plakken
« Reactie #11 Gepost op: 02-05-2008, 20:09 »
makkelijk genoeg is bij Tesa op de site op GEEN enkele wijze erachter te komen welk type navullingen in welke roller horen etc. Ook bij die verkoop sites niet ...

 :stupid:

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1949
Re: Tip: roadbooks plakken
« Reactie #12 Gepost op: 03-05-2008, 08:49 »
Rogier, misschien een domme vraag: maar waar heb je dieze gekocht en kwanta kosta?

(en je had er dus 2 nodig om alle oer roadboeks te plakken??)

 :-[ wist niet dat ze zo duur waren. Die van mij waren zeg maar, gesponsord, aangezien ik in de middagpauze was begonnen te knutselen. Ik kan me die prijs bijna niet voorstellen, is dat niet per dozijn of zo..

oh ja, ik heb nu t'm dag 5 geplakt en heb er één rollertje (nieuw) doorheen

p.s. ik zie bij mij dat het geen refill systeem is

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 98
Re: Tip: roadbooks plakken
« Reactie #13 Gepost op: 03-05-2008, 14:28 »
...of een Chalmet kopen. Nooit meer plakken dan  :)

http://www.chalmet.net/
Groeten,

Mark

Offline member

  • *****
  • Berichten: 5359
Re: Tip: roadbooks plakken
« Reactie #14 Gepost op: 03-05-2008, 15:01 »
Nee maar das handig:

Je moet ze alleen wel 1 voor 1 erin rollen tussen de rollen
nog effe aantekeningen maken bij de briefing is er dus niet bij
en maximaal 18 velletjes A5... dus uds 9 stuks A3 in de lengte.. en zelfs dat betwijfel ik: iig ongeschikt voor offroad ritten en rally.