Dacht ik gisteren even de voorste remblokken van m'n Honda CR250 te vervangen maar dat liep toch wel heel anders......
De remstift zit met hele fijne schroefdraad (M10x1.0) in de remklauw gemonteerd.
Het is een beetje een vreemde constructie, het is een stift van rond zes waar een dikke kop met M10x1.0 schroefdraad en binnenzeskant in zit.
Deze stift zat zoooooo vast dat de binnenzeskant gewoon gemold werd.
En dit allemaal nadat ik er kruipolie in gedaan had en er ook nog met een gasbrander overheen gegaan was.
Resultaat: pen uitboren en nu moet ik de schroefdraad gaan opsnijden......
Tap van M10x1 is hier in geen velden of wegen te krijgen en dus baal ik weer al een stekker.
Bij KTM is de constructie echt veel gemakkelijker.
Gewoon klipjes er uit, pennetje lostikken en klaar.
En als de zaak uitgeboord moet worden blijf je niet achter met schroefdraad die opgesneden moet worden.
Da's nu het verschil tussen "iets maken dat goed werkt" en "iets maken dat perfect is".