Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: te koop: Mikuni Vacuumpomp  (gelezen 2735 keer)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 5359
te koop: Mikuni Vacuumpomp
« Gepost op: 04-05-2008, 23:17 »
Hoi,

ooit eens aangeschafte Mikuni Vacuumpomp ligt hier maar te liggen en moet dus maar eens in de verkoop.

Het is een Mikuni membraanpomp, werkt proma. Ik dacht dat het een 35l/h pomp was, origineel van een KTM.

Ik kan helaas geen plaatje vinden.... volgens mij heetft Ferd dezelfde pomp op zijn AT hangen (aan een tiewrap  ;D)

wat de gek er voor geeft.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 998
Re: te koop: Mikuni Vacuumpomp
« Reactie #1 Gepost op: 05-05-2008, 10:40 »
Hoeveel en welke aansluitingen heeft die?
Ik zoek eentje met 3 aansluitingen; benzine aanvoer( vanaf de tanks); benzine afvoer (naar de carbs) en vacuum slang (van carbs)...

Mischien handig voor mijn big als reserve. Gaat dat werken?

Offline member

  • *****
  • Berichten: 5359
Re: te koop: Mikuni Vacuumpomp
« Reactie #2 Gepost op: 05-05-2008, 19:47 »
De heeft:

- benzine aanvoer,
- benzine afvoer
- vacuum voor de pomp werking (aan te sluiten op spuitstuk)
- extra: klein vacuum aansluitingkje wat als aan/uit klepje kan dienen. Dit hoef je niet te begruiken!

maw: Ja, ik denk dat ie voor je Big wel zal werken.


ps.: Op de 950 deed ie het wel, maar als ie droog staat moet ik zo lang starten dat mijn accu eerder leeg is dan de pomp benzine heeft aangevoerd.  Ik denk dat door de 2 (kleine) cilinders, waarvan je er natuurlijk maar 1 gebruikt, de onderdruk puls niet sterk genoeg is om goed te pompen.  (de pomp is gemakt voor een 640 1-cilinder dacht ik)

effe ter indicatie, ik heb er ongeveer 35 euro voor betaald, en niet meer mee gedaan dan effe schoongemaakt en  uitgeprobeerd.



Offline member

  • *****
  • Berichten: 5359
Re: te koop: Mikuni Vacuumpomp
« Reactie #3 Gepost op: 05-05-2008, 20:10 »

Offline member

  • *****
  • Berichten: 998
Re: te koop: Mikuni Vacuumpomp
« Reactie #4 Gepost op: 02-07-2008, 13:18 »
Ha Gerben,

Is het pompje er nog?

Ik kwam een tijdje geleden stil te staan terwijl er nog 1,5 liter in de tank zat. Kan ik met de hand controleren of de oude pomp nog werkt?

Je bent a.s. zaterdag niet bij de arm ad ketelaars rit hé?

Offline member

  • *****
  • Berichten: 5359
Re: te koop: Mikuni Vacuumpomp
« Reactie #5 Gepost op: 02-07-2008, 20:18 »
Hoi,

De pomp ligt nu effe een tijdje bij Harold, die hem op zijn KTM aan het proberen is.

Mocht hij hem niet willen hebben zal ik contact met je opnemen.

De pomp moet je gewoon proberen door de motor effe op een trechterje met benzine te laten lopen, en dan te zien of de pomp pompt.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2268
Re: te koop: Mikuni Vacuumpomp
« Reactie #6 Gepost op: 02-07-2008, 23:38 »
Hoi,

De pomp ligt nu effe een tijdje bij Harold, die hem op zijn KTM aan het proberen is.

Mocht hij hem niet willen hebben zal ik contact met je opnemen.

De pomp moet je gewoon proberen door de motor effe op een trechterje met benzine te laten lopen, en dan te zien of de pomp pompt.

En dan dus de trechter lager dan de carburateur houden en de pomp weer lager dan de trechter.......

Ach ja, ik dacht "zet het er maar ff bij"
Je weet maar nooit  :o
Er komt een tijd,
dat iedereen op een Adventure rijdt

Offline member

  • *****
  • Berichten: 998
Re: te koop: Mikuni Vacuumpomp
« Reactie #7 Gepost op: 03-07-2008, 08:16 »
Jaja 'tis wel duidelijk zo hé  ;D

Maar waarom een trechtertje en niet gewoon een bakje...of eigenlijk een heel dun buisje zodat je ziet of het benzine pijl sneller kan zien zakken doordat het verbruikt wordt.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 5359
Re: te koop: Mikuni Vacuumpomp
« Reactie #8 Gepost op: 03-07-2008, 23:30 »
ok, nee dat bedoelde ik dus NIET:

ik bedoelde: Gewoon even een trechtertje met een slang eraan vol benzine direkt aan de carburateur!, en dus HOGER dan de carb, puur om de motor te kunenn laten lopen.

Daarnaast de pomp aan de tank en vacuum van de motor op de normale manier (gemonteerd dus), en dan starten en kijken of de pomp voldoende benzine pompt en ook kan oppompen (langere slang eraan). Benzine van depomp gewoon opvangen in een kannetje ofzo.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 3071
Re: te koop: Mikuni Vacuumpomp
« Reactie #9 Gepost op: 03-07-2008, 23:37 »
Leer moment ;)
DR 800, KTM LC4 640 [Adventure] www.drbigclub.nl

Offline member

  • *****
  • Berichten: 998
Re: te koop: Mikuni Vacuumpomp
« Reactie #10 Gepost op: 04-07-2008, 08:21 »
Ah dat is idd ook een goede test methode.

Ik heb het gisteren op een andere methode getest. Eén tank aangesloten; deze leeg laten lopen via de reserve en laatste stukje met een grote injectie spuit eruit gezogen. Nu weet ik ook dat hij tot de laatste 100ml leeg kan. Vervolgens 0,5l erin gegoten en rondjes om het huis gaan rijden. Daarmee kwam ik ongeveer 7 km en daarna was die weer leeg dus hij had hem goed leeggepompt. Alleen liep hij stationair niet zo vlekkeloos als normaal. Half gas rijden ging wel goed.

Methode van bean had sneller uitsluitsel kunnen geven alleen kom je niet zo snel bij de benzine slang van de pomp naar de carb, die is erg kort en is lastig te bereiken. Bovendien moet je dan ook nog de tank leeg laten lopen.

Ik dacht dat de vacuumpomp alleen ging pompen als er te weinig benzine in de carbs kwam maar ik besef me dat deze altijd pompen door de vacuum slag van de zuiger. Alleen zal er meer benzine doorkomen als de benzine boven het niveau van de carbs staat door de extra druk.