Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: Gesplitst: Ontvoeringen in Afrika  (gelezen 2943 keer)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1745
Gesplitst: Ontvoeringen in Afrika
« Gepost op: 14-05-2008, 10:11 »
Zijn dus ontvoerd in tunesie, wij waren daar begin maart, en hadden constant politie in de buurt....incl helicopters....en we zaten tegen de grens van mali en algerije aan...

Eind februari/begin maart zijn de terroristen met de gegijzelden door hetzelfde gebied gereden..... En dat er politie en helicopters in de buurt zijn is geen garantie dat je veilig bent. Een helicopter is n.l. niet bestand tegen een anti tank raket. En een paar politieagenten zijn niet opgewassen tegen een meute van 40 gewapende malloten. Dat gebied in het zuiden, op de grens met Tsjaad en Niger is een zeer afgelegen gebied waar zich (mensen)smokkelaars, terroristen en ander niet pluis volk ophoud. En toeristen. (ook deelnemers aan een rally of raid zijn in hun ogen toeristen) En ze hebben een hekel aan parijs-dakar en toeristen zijn in hun ogen ongewenst in "hun" gebied. Ik zeg niet dat je er niet heen moet gaan, dat moet iedereen voor zichzelf beslissen, maar wees ervan bewust dat er wel degelijk risico is. het feit dat een regering zuinig is op toeristen is voor hun des te meer een reden om hun kop in het zand te steken. Zo werkt dat nou eenmaal daar. De hele denkwijze en cultuur is geheel anders dan wij gewend zijn. In de buurt van Mali kun je niet geweest zijn, dat is nog zo'n 1000 km naar het westen.

Offline member

  • Kleiambassadeur
  • *****
  • Berichten: 2922
Re: 5-11 maart 2008 Lybia desert Challenge
« Reactie #1 Gepost op: 14-05-2008, 15:17 »
Eind februari/begin maart zijn de terroristen met de gegijzelden door hetzelfde gebied gereden..... En dat er politie en helicopters in de buurt zijn is geen garantie dat je veilig bent. Een helicopter is n.l. niet bestand tegen een anti tank raket. En een paar politieagenten zijn niet opgewassen tegen een meute van 40 gewapende malloten. Dat gebied in het zuiden, op de grens met Tsjaad en Niger is een zeer afgelegen gebied waar zich (mensen)smokkelaars, terroristen en ander niet pluis volk ophoud. En toeristen. (ook deelnemers aan een rally of raid zijn in hun ogen toeristen) En ze hebben een hekel aan parijs-dakar en toeristen zijn in hun ogen ongewenst in "hun" gebied. Ik zeg niet dat je er niet heen moet gaan, dat moet iedereen voor zichzelf beslissen, maar wees ervan bewust dat er wel degelijk risico is. het feit dat een regering zuinig is op toeristen is voor hun des te meer een reden om hun kop in het zand te steken. Zo werkt dat nou eenmaal daar. De hele denkwijze en cultuur is geheel anders dan wij gewend zijn. In de buurt van Mali kun je niet geweest zijn, dat is nog zo'n 1000 km naar het westen.

Herstel, het is niger.....maaruh, volgens mij kun jij beter naar centerparcs gaan.....wel zo veilig.
Ahjah, die agenten waren NIET uitgerust met kromzwaarden, maar met volautomaten van het type steyer-auch......loepzuiver op 300 mtr.... :-*
Als de sponsors meewerken ga ik volgend jaar gewoon weer..

Verzonden vanaf mijn windows 98 pc met 56k modem.

Offline member

  • Administrator
  • *
  • Berichten: 3255
Re: 5-11 maart 2008 Lybia desert Challenge
« Reactie #2 Gepost op: 14-05-2008, 15:24 »
.....maaruh, volgens mij kun jij beter naar centerparcs gaan....

Oef, dat was geen handige opmerking.


Offline member

  • Kleiambassadeur
  • *****
  • Berichten: 2922
Re: 5-11 maart 2008 Lybia desert Challenge
« Reactie #3 Gepost op: 14-05-2008, 15:34 »
Oef, dat was geen handige opmerking.



Hoezo niet, hij baseert z'n mening op geruchten, media, enz...ik ben er zelf geweest, en heb ervaren hoe het daar is.....
Verzonden vanaf mijn windows 98 pc met 56k modem.

Offline member

  • Administrator
  • *
  • Berichten: 3255
Re: 5-11 maart 2008 Lybia desert Challenge
« Reactie #4 Gepost op: 14-05-2008, 15:52 »
Dat bedoel ik dus, jij denk dat hij er nooit geweest is...  :-\


Offline member

  • *****
  • Berichten: 1948
Re: 5-11 maart 2008 Lybia desert Challenge
« Reactie #5 Gepost op: 14-05-2008, 16:13 »
Oef, dat was geen handige opmerking.



 :stupid:

..als er iemand ervaringsdeskundige is is dat Arjan wel.  :(

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1745
Re: 5-11 maart 2008 Lybia desert Challenge
« Reactie #6 Gepost op: 14-05-2008, 16:14 »
Hoezo niet, hij baseert z'n mening op geruchten, media, enz...ik ben er zelf geweest, en heb ervaren hoe het daar is.....

Sorry, misschien weet je het niet, maar ben zelf slachtoffer geweest van een ontvoering in de woestijn van Algerije in 2003. Heb het gelukkig overleeft, maar niet iedereen uit de groep gegijzelden kan dat zeggen. Wil niet mijn mening opdringen, alleen maar bewust maken dat het niet risicoloos is. Weet dus wel degelijk waar ik over praat. Misschien is dit niet het juiste topic om dit in te bespreken. Ik zal er binnenkort een thema aan wijden. Google maar eens op arjen hilbers

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1745
Re: 5-11 maart 2008 Lybia desert Challenge
« Reactie #7 Gepost op: 14-05-2008, 16:18 »
Ben van het voorjaar op Texel geweest, Landal Greenparcs. Was erg gezellig! Zonder gekheid, de woestijn is fantastich mooi en heb er meer van gezien dan mij lief is op een manier die ik nooit had kunnen dromen. Kan heel goed het woestijnvirus begrijpen hoor.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1745

Offline member

  • Kleiambassadeur
  • *****
  • Berichten: 2922
Re: 5-11 maart 2008 Lybia desert Challenge
« Reactie #9 Gepost op: 14-05-2008, 18:01 »
Sorry, misschien weet je het niet, maar ben zelf slachtoffer geweest van een ontvoering in de woestijn van Algerije in 2003. Heb het gelukkig overleeft, maar niet iedereen uit de groep gegijzelden kan dat zeggen. Wil niet mijn mening opdringen, alleen maar bewust maken dat het niet risicoloos is. Weet dus wel degelijk waar ik over praat. Misschien is dit niet het juiste topic om dit in te bespreken. Ik zal er binnenkort een thema aan wijden. Google maar eens op arjen hilbers

Kijk, dan heb je dezelfde overtuiging gehad als ik.....alleen is het jou wel overkomen...Natuurlijk brengt elk avontuur risico's met zich mee, je neemt ze voor lief of niet....ik wist niet dat het bij jou anders zat....
Verzonden vanaf mijn windows 98 pc met 56k modem.

Offline member

  • Administrator
  • *
  • Berichten: 3255
Re: 5-11 maart 2008 Lybia desert Challenge
« Reactie #10 Gepost op: 14-05-2008, 18:08 »
Natuurlijk brengt elk avontuur risico's met zich mee, je neemt ze voor lief of niet....ik wist niet dat het bij jou anders zat....

Ik denk dat ik het niet goed lees, maar staat hier nou dat jij het risico om door terroristen overvallen en gegijzeld (en misschien gedood) te worden met liefde neemt?  ???

Ik zou sommige gebieden toch mijden...

Offline member

  • *****
  • Berichten: 963
Re: 5-11 maart 2008 Lybia desert Challenge
« Reactie #11 Gepost op: 14-05-2008, 18:26 »
Ik ben bere trots op Arjen, als je zoiets meemaakt en je kan nog zo objectief blijfen dan ben je een topper.

Maar dat neemt niet weg dat je zonder risico niet kunt leven.
Ieder moet zijn eigen weg nemen, maar als je wat overkomt waarvan je van te voren de risico,s kent moet je niet klagen.

Arjen forever

maar uhh Texel en park  :-X Arjen ga je mond spoelen  >:(

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2636
Re: 5-11 maart 2008 Lybia desert Challenge
« Reactie #12 Gepost op: 14-05-2008, 18:32 »
Ben van het voorjaar op Texel geweest, Landal Greenparcs. Was erg gezellig! Zonder gekheid, de woestijn is fantastich mooi en heb er meer van gezien dan mij lief is op een manier die ik nooit had kunnen dromen. Kan heel goed het woestijnvirus begrijpen hoor.

is dat een offroadpark/??????????????? :stupid: :stupid: :stupid: :stupid:

Offline member

  • Kleiambassadeur
  • *****
  • Berichten: 2922
Re: 5-11 maart 2008 Lybia desert Challenge
« Reactie #13 Gepost op: 14-05-2008, 19:47 »
Ik denk dat ik het niet goed lees, maar staat hier nou dat jij het risico om door terroristen overvallen en gegijzeld (en misschien gedood) te worden met liefde neemt?  ???

Ik zou sommige gebieden toch mijden...

We leven hier gelukkig in een vrij land, persoonlijk vindt ik dat we deze vrijheid door niemand af moeten laten nemen...en je moet je ook niet laten manipuleren door een zootje ongeregeld dat meent op deze laffe manier hun overtuiging op te moeten dringen...

Al moet ik wel zeggen dat Henno v Bergeijk het Darian Gap avontuur op het laatste moment gewijzigt heeft op aandringen van de autoriteiten aldaar.......( maar daar hebben ze wel flink voor moeten lullen).....
Verzonden vanaf mijn windows 98 pc met 56k modem.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1745
Re: 5-11 maart 2008 Lybia desert Challenge
« Reactie #14 Gepost op: 14-05-2008, 20:36 »
We leven hier gelukkig in een vrij land, persoonlijk vindt ik dat we deze vrijheid door niemand af moeten laten nemen...en je moet je ook niet laten manipuleren door een zootje ongeregeld dat meent op deze laffe manier hun overtuiging op te moeten dringen...

Al moet ik wel zeggen dat Henno v Bergeijk het Darian Gap avontuur op het laatste moment gewijzigt heeft op aandringen van de autoriteiten aldaar.......( maar daar hebben ze wel flink voor moeten lullen).....

Je laten manipuleren moet je nooit doen, alleen is het slecht argumenteren tegen kogels....
En Henno heeft gelijk dat hij het advies van de autoriteiten opgevolgd heeft, dat is niet voor niks. Ik ken een papagaaien onderzoeker die 8 maanden op de thee is geweest bij de FARC.