Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: Fiets computer met naviplus  (gelezen 3383 keer)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 3071
Re: Fiets computer met naviplus
« Reactie #15 Gepost op: 23-05-2008, 22:21 »
Draadloos werkt zelfs zelden goed op een fiets, de Sigma kabel mits goed weg gewerkt en met genoeg ruimte om de vering op te vangen is goed genoeg, en een nieuwe lange kabel kan je gewoon los bestellen..

Als je iets stevigers wil hebben voor de trapfiets is er de Cateye Enduro, maar die heeft geen navi plus zo als Sigma en Cordo.

Navi plus nul je met een korte druk op de knop, de rest heeft dagtellers die je 2 seconden moet indrukken..
DR 800, KTM LC4 640 [Adventure] www.drbigclub.nl

Offline member

  • KTM 690 ER '14
  • Administrator
  • *
  • Berichten: 7115
Re: Fiets computer met naviplus
« Reactie #16 Gepost op: 23-05-2008, 22:51 »
Ik heb de Sigmakabel samen met de ICO kabel door een aquariumslang uit de dierenwinkel laten lopen. Die kan je goed met tyrips vast zetten zonder dat je de kernen van de bekabeling afknelt en breekt.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 399
Re: Fiets computer met naviplus
« Reactie #17 Gepost op: 23-05-2008, 22:56 »
@Mark, Ik hen een Sigma BC1200, naviplus werk direct met kort drukken , als een IMO of ICO dus.

Ik gebruik de kabel van een IMO, of eigenlijk van een oude LC4 Adventure. Die heeft ook een reed relais ( maakt kontakt als het magneetje langskomt). Het voordeel is dat de kabel stijf is en naast de remleiding loopt.

Zoals al gezegd, de BC1200 gaat nu door het leven als de AGU Cordo CRD12, ik heb er maar vast 2 op voorraad genomen.

Ik ga als ik de bekabeling uitgevogeld heb ook nog eens de KTM-IMO (van dezelfe 620 Adv) proberen, dan kan het hele BMW dashboard in het kratje overbodig.

Offline member

  • Noppe hef moor vun
  • *****
  • Berichten: 1304
Re: Fiets computer met naviplus
« Reactie #18 Gepost op: 23-05-2008, 22:56 »
aquariumslang uit de dierenwinkel 
Dierenbeul!!