Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: citynavigator unlock code  (gelezen 21699 keer)

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 66
Re: citynavigator unlock code
« Reactie #30 Gepost op: 19-12-2008, 13:02 »
garmin support liet me weten dat het door de verouderde versie van mapsource komt, ik heb deze geupgrated en nu lukt het wel

yeeuuy

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 109
Re: citynavigator unlock code. HELP alle kaarten kwijt ...?
« Reactie #31 Gepost op: 20-12-2008, 21:53 »
Beste alleswetende gps-kenners,
Heb probleempje.
Heb een eenmalig-gebruikte etrex hcx kunnen kopen 'voor weinig' met daarop een deel(?) van topo NL erop. Erbij kreeg ik een kopie van topo NL, die ik zoals was te verwachten niet op mn PC kan instaleren omdat de code (die op de achterkant van d doos staat) niet werkt omdat die natuurlijk al gebruikt is. En de originele basis- Mapsource van Garmin die ik wel kon installeren.
Mbv de goeie tips van hier heb ik gisteren Mapsource CN Europe 2008 NT van Mininova gehaald (1,5 gb) en die doet het helemaal goed op de PC.
Ook kon ik gewoon route maken in Mapsource CN Europe 2008 NT en die overzetten naar de etrex.
Tot zover helemaal geen probleem.
Totdat ik probeerde om meerdere kaarten rondom NL-grens in 1 keer naar de GPS te sturen. Dat leek eerst goed te gaan maar toen zei de etrex dat de kaarten niet ontgrendeld waren en vroeg of ik door wilde gaan. De gps vroeg NIET om de 25-cijferige code!!! (dat had ik eigenlijk verwacht)Heb toen op 'ja' gedrukt waarna er bestanden werden doorgestuurd naar de gps.
Toen ie klaar was kwam er een melding dat ie de kaarten niet kan weergeven..... Kan nu dus helemaal geen kaarten meer zien op de gps.... :confused:

Wat nu???
Hoe krijg ik de vergrendelde kaarten weer van de gps af??? en mn topo NL weer terug???
Of hoe krijg ik Mapsource CN Europe 2008 NT er (gedeeltelijk) op??

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 109
Re: citynavigator unlock code
« Reactie #32 Gepost op: 20-12-2008, 23:09 »
Ben knapper dan ik dacht
Heb (een deel van) CN 2008 mbv jetmouse 1.2 er op gekregen!! Best knap van mezelf ...
Weet ook niet zeker of dat een tweede keer gaat lukken  ::)

Wel nog een vraagje. Heb er maar een deel op gezet omdat ik maar een  1 gig kaartje heb. Totale kaart is 1,5 gb. Ga tzt een groter kaartje kopen
Kan ik dan de rest van cn 2008 die op mn PC staat gewoon erop kopieren of moet ik dat dan opnieuw unlocken?
(vraag het nu maar even voordat ik strax weer alles kwijt ben....)

groets
Meik

misschien tot bij oudjaar ritje in Brabant??

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1597
Re: citynavigator unlock code
« Reactie #33 Gepost op: 22-12-2008, 17:36 »
De kaarten blijven unlocked voor je toestel. Je kan ze dus zo weer herladen.
Marcel

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 109
Re: citynavigator unlock code
« Reactie #34 Gepost op: 22-12-2008, 21:20 »
das goed nieuws!

Als GPS-noob heb ik nog wel 2 vraagjes (en strax misschien nog wel meer).
Wil ze hier wel stellen maar misschien is er nog een ander  goed/handig forum/ site waar veel bruikbare info op staat?

vraagje over waypoints en routes.
Heb in mapsource een ritje in de buurt gemaakt. Hoofdzakelijk met 'automatische routebepaling' maar enkele (semi-legale) stukjes die niet in mapsource staan heb ik met 'directe route' gemaakt. Totaal iets van 35 km. Als ik de route overzet naar GPS krijg ik:
"Er kunnen maar max 50 punten gebruikt worden voor volg-de-weg navigatie"

Dat zijn niet veel punten (waypoints?) dus.
Wat is daar een goede oplossing voor? Heb wel iets gelezen over de route in stukken opdelen of over het maken van tracks ipv routes.
Wat is handig?
Als ik route opdeel moet ik dus halverwege een nieuwe route laden?
Heb geen idee hoe ik een track moet maken achter de PC

Als iemand het weet hoor ik het graag.
Als iemand een goede site of forum weet waar  dit soort vragen op staan hoor ik het ook graag.

tweede vraag: volgens mij is mijn gps nog niet geregistreerd bij Garmin. Is dat handig/ nuttig om te doen ivm updates e.d.?? Of zijn dat dan weer van die updates die alleen maar de illegaliteit verhinderen (zoals bij de psp van zoonlief)?

groet
Meik

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1597
Re: citynavigator unlock code
« Reactie #35 Gepost op: 22-12-2008, 23:26 »
Marcel

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 66
Re: citynavigator unlock code
« Reactie #36 Gepost op: 25-12-2008, 13:16 »
pffuu, al die gps-toestanden zijn zo ingewikkeld! een computerleek als mij begrijpt er niets van.
Ik heb een gpsV waar er als ik het goed begrepen heb 19MB geheugen op staat. Nu: ik ga door heel Afrika en de kaarten zijn veel meer dan 19MB. We nemen geen laptop mee maar zouden toch graag nog gebruik van de gps willen maken als we voorbij de eerste 19MB zijn. Ik dacht om de maps op USB-stick te zetten, maar dan zit je met het probleem dat de computers in Africa geen mapsource hebben. Is het mogelijk om de maps erop te laden zonder mapsource of is het mogelijk om mapsource setup op USB-stick te zetten?


Offline member

  • Newbie
  • Berichten: 8
Re: citynavigator unlock code
« Reactie #37 Gepost op: 15-04-2009, 21:29 »
Nu weet ik, computers zijn niet mijn ding.
Maar ik krijg ondanks alle voorgaande berichten mijn navigator niet ontgrendeld.
Het is de city navigator Nt 2008, voor de 60cx.

Wie kan mij helpen.

Offline member

  • Twin
  • *****
  • Berichten: 2155
Re: citynavigator unlock code
« Reactie #38 Gepost op: 15-04-2009, 22:31 »
..is het mogelijk om mapsource setup op USB-stick te zetten?..

Ja dat moet wel kunnen, samen met je kaarten die je wil gebruiken. Zul je wel iedere keer die kaarten in mapsource moeten laden. Of de inhoud van de op dat moment in Mapsource bewerkte docu's opslaan op de stick, zodat je ze later weer kan gebruiken als je wil.
 
Zou je f uit moeten proberen thuis..
Avonturier!

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 118
Re: citynavigator unlock code
« Reactie #39 Gepost op: 05-08-2009, 20:58 »
Ik heb ook mijn Topo map vrij, maar city navigator 2010 niet?.
Beat the Elements (Yamaha XT660Z Tenere 2008 black)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 5359
Re: citynavigator unlock code
« Reactie #40 Gepost op: 06-08-2009, 00:05 »
dan neem je 2009, zoveel verschil zit daar niet in ...

Offline member

  • *****
  • Berichten: 11367
Re: citynavigator unlock code
« Reactie #41 Gepost op: 08-08-2009, 08:06 »
Nu weet ik, computers zijn niet mijn ding.
Maar ik krijg ondanks alle voorgaande berichten mijn navigator niet ontgrendeld.
Het is de city navigator Nt 2008, voor de 60cx.

Wie kan mij helpen.

Hoi Elbert,

Ik wil je wel even helpen hoor. Geef maar een brul!

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 118
Re: citynavigator unlock code
« Reactie #42 Gepost op: 14-08-2009, 19:05 »
Dan zal ik inderdaad versie 2009 eens downloaden, iemand nog een werkende link die een goede unlockte versie heeft ???
Beat the Elements (Yamaha XT660Z Tenere 2008 black)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1876
Re: citynavigator unlock code
« Reactie #43 Gepost op: 15-08-2009, 10:13 »
Dan zal ik inderdaad versie 2009 eens downloaden, iemand nog een werkende link die een goede unlockte versie heeft ???

geen enkele versie is standaard unlocked aangezien je unlockcode gegenereerd moet worden uit de combinatie mapID en je unitID
zo'n unlockcode is dus uniek en alleen voor jouw combinatie GPS+map te gebruiken :P

Offline member

  • KTM 690 ER '14
  • Administrator
  • *
  • Berichten: 7115
Re: citynavigator unlock code
« Reactie #44 Gepost op: 15-08-2009, 11:49 »
zoek op the pirate bay maar een op garmin en jetmouse........ gaat een wereld van kaarten voor je open ;)