Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: Uitslag en ervaringen OER 2008  (gelezen 12631 keer)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2268
Re: Uitslag en ervaringen OER 2008
« Reactie #45 Gepost op: 14-06-2008, 21:07 »
Hhhhhhhhhuuuu???? reparatie met zeep???
Doar he'k nog nooit nie van gehurd ;-)
Vertel 's hoe of da ge da gedoan he????
Er komt een tijd,
dat iedereen op een Adventure rijdt

Offline member

  • *****
  • Berichten: 750
Re: Uitslag en ervaringen OER 2008
« Reactie #46 Gepost op: 14-06-2008, 21:41 »

Woensdag 4 juni 2008  dag 7 In en om Poiana (Ro)

Heerlijk ontspannen wakker geworden, wel even wennen om niet zo vroeg uit bed te moeten, de kist in te ruimen en in de truck te zetten, heerlijk. Het weer ziet er super uit en de rit van vandaag belooft een kraker te worden. Ikzelf besluit om de rit van vandaag niet te rijden en m`n handen wat rust te gunnen, het is toch maar 140 km en geen strafpunten te verdienen. Da`s ook zoiets moois van deze rally, je doet eigenlijk gewoon wat je wil.  Ria wil absoluut wel rijden en gaat met Max Kool rijden. ik ga vandaag lekker indoleren en ondertussen ook m`n roadbookhouder wisselen zodat ie morgen weer met een duimdruk functioneert. De politie komt nog even kijken hoe Sjielie Whielie wat leuke wheelies maakt op z`n LC4 en z`n kunsten worden gewaardeerd door de lokale lange arm. Niets artikel 5, niets gezeur, als motorrijder kan je hier zwaar aan gewend raken! De gastvrouw had voor de gelegenheid een zo mogelijk nog strakkere outfit uit de kast gehaald, ze weet duidelijk wat de doorsnee man boeit.

Terwijl iedereen op pad gaat kom ik erachter dat ik niet de enige ben die in het bivak blijft, Dirtmaster, Joost en Jeroen blijven ook om nog wat zaken te regelen. Sleutelen gaat lekker op het gemakje, fantastisch als al het gereedschap dat je nodig hebt gewoon bij Memo Tours in de truck ligt, sleutelt wel zo handig. Ondertussen nog leuke gesprekken gevoerd met Alexander (Alledin Support) waarin we beiden hebben geconcludeerd dat we waanzinnig veel mazzel hebben met onze vrouwen waarmee we dit soort dingen gewoon kunnen doen. Helemaal super. De sfeer zat er in ieder geval prima in. Wat de rit betreft heb ik niets meegekregen. Ik laat jullie met wat foto's die Ria gemaakt heeft:

Klei:


Fr@dventure


Marten en Rogier:


Onze held op z`n @T, Ard-Paul:


Max kool op z`n nieuwe visstek:


Peter Pilaar:


De helling op:


Max Kool in assault fashion:


Lokaal openbaar vervoer staakt:


Ferd, Zeeuwse Klei, Fr@dventure, Richard, Allan, Karel,  Brommer


Doorzonwoning:


Aan het eind van de middag konden we Jeroen nog even een proefrit aanbieden op Ria`s DRZ, even laten voelen hoeveel makkelijker een lichte fiets is tov dat lompe lor met standaard vering F650GSDakar genaamd.



Volgens mij vond ie dat wel leuk!

`s Avonds volgde er zoals te doen gebruikelijk weer een briefing die deze keer werd opgeluisterd met een filmpje dat Reinier al in elkaar had gedraaid met beelden van de eerste 4 dagen, dat zag er alvast veelbelovend uit (DIT IS EEN HINT, REINIER!!! ;-) )
J-P

Honda VFR1200X DCT crosstourer

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 17
Re: Uitslag en ervaringen OER 2008
« Reactie #47 Gepost op: 14-06-2008, 21:47 »
Dat je een lekkende benzinetank dicht kunt krijgen met zeep wist ik wel, maar lekkende voorvorkkeringen ook niet. Ik had Peter al gebeld toen hij 200km(!) verderop naar de KTM-dealer in Roemenië onderdelen ging halen, die hadden het niet op voorraad, gelukkig wel de olie.(Peter nog bedankt voor de service!) Na wat navragen kwam de gouden tip van Ewoud (RallyBikeCenter) En met m'n vader als privé-monteur kwam het helemaal goed. haha :D

Werking: Als je de stofrubber (die met dat veertje) naar beneden schuift en dan alles schoonmaakt kun je de ruimte tussen de oliekering en stofrubber mooi opvullen met harde (hotel) zeep. Iedere keer goed aan duwen met die stofring dan weer zeep dan weer aanduwen tot het een mooi afdichtend geheel wordt. Dan alles op z'n plaats tikken en rijden maar weer. Lekt hij dan nog dan kun je het veertje van die stofring ook nog wat strakker zetten. Ik had niet gedacht dat het dicht zou blijven, maar ik laat het dus nog eens mooi zitten.

@ Fr@venture: Ik ha ut mar ekkus in ut Nederlands uitgelet, van da limbo's of brabants verstoan de miste hier nie veul denk ik!!  ;)

Ps. Mooi verslag en foto's J-P

Offline member

  • *****
  • Berichten: 5359
Re: Uitslag en ervaringen OER 2008
« Reactie #48 Gepost op: 14-06-2008, 22:26 »
had misschien makkelijker geweest om effe in het rallykamp rond te vragen... ik had gewoon nieuwe keerringen voor een 48mm standaard WP vork bij me, die waarschijnlijk gepast hadden.

ps.: Ik had aan het einde van de rally ook een lekker keerring (en onderweg naar huis ook nog de andere kant): gewoon blubber die erin gekomen is... Hard stukje plastic (filmstropje) door de keerring gedraaid en voila, lek weg.

De zeep truck kende ik niet... mooi!!, kan je altijd  nog doen als de truck met het filmstripje niet werkt, misschien komt ie ooit van pas :-)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2268
Re: Uitslag en ervaringen OER 2008
« Reactie #49 Gepost op: 14-06-2008, 22:48 »
Hard stukje plastic (filmstropje) door de keerring gedraaid en voila, lek weg.

Oooh, ik dacht dat we een leeg fanta flesje in stukken geknipt hadden.... :-)
Want met die digitale fotografie van nu vind je niet meer zo snel een stukje film.

By the way, ik had op aanraden van, alweer, Ewoud van die neopreen hoezen gemonteerd, en gelukkig geen lekkage gehad  ;D
Begin ik toch te geloven dat die hoezen echt helpen. Wat denken jullie?

Toch grappig om een week na de rally nog het geheim van de zeeperd te horen!
Er komt een tijd,
dat iedereen op een Adventure rijdt

Offline member

  • *****
  • Berichten: 4144
Re: Uitslag en ervaringen OER 2008
« Reactie #50 Gepost op: 14-06-2008, 22:50 »
altijd bij je PSU, een stukkie zeep, heb je geen lekkage dan ruik je wel fris!

Offline member

  • *****
  • Berichten: 5359
Re: Uitslag en ervaringen OER 2008
« Reactie #51 Gepost op: 14-06-2008, 23:26 »

By the way, ik had op aanraden van, alweer, Ewoud van die neopreen hoezen gemonteerd, en gelukkig geen lekkage gehad  ;D
Begin ik toch te geloven dat die hoezen echt helpen. Wat denken jullie?

Voor die dikke modder die keihard opdroogt onderaan je vork geloof ik idd dat die hoezen helpen. In droge omstandigheden hebben ze geen voordelen volgens mij.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 750
Re: Uitslag en ervaringen OER 2008
« Reactie #52 Gepost op: 15-06-2008, 03:03 »
donderdag 5 juni 2008  dag 8 Poiana naar Satu Mare(Ro)

Alweer vroeg uit de veren en weer de rally routine aanmeten. De lucht ziet er donker uit maar het is nog droog. De voorspellingen beloven weinig goeds. Het eerste deel van de route zou een mooi stuk offroad zijn. Dat was een understatement! Het was weergaloos mooi! Ik denk niet dat ik al veel ritten van dat kaliber heb gereden, zo mooi. Het was af en toe aan het miezeren maar het zette niet door. Ik had helaas de camera in het krat gedaan en kon dus geen foto`s maken van de prachtige omgeving.

Roos heeft dat wel gedaan dus ik gebruik wat foto`s van haar om het te illustreren:








Fantastisch rijden dus. De weg kronkelde omhoog was echt super om te rijden, het bleef angstvallig droog, op het randje. het was echt heerlijk rijden.




Op een gegeven moment kwamen we de bocht om en zagen we in de verte een modderplak liggen. Uitgerekend daar zat Martin Utberg van Topspeed met z`n camera te filmen dus we hadden alle 3 direct door dat dit een interessant punt was waar hij de ramptoerist wou uithangen. Direct werd onbewust dat stuk voor ons als een No Dropping the Bike zone gebombardeerd en natuurlijk ging het prima. Direkt na dat stuk even uithijgen buiten het zicht van de camera en Ria moest even plassen. Horen we in de verte, door het struweel:"DOORRIJDEN JULLIE". Daarop de goed man maar even van repliek gediend, u begrijpt dat.




Daarna gingen we de berg weer af, een prachtige grindpas gelardeerd met grote keien en kleine doorwadingen. We werden door XToon en Nilzzz ingehaald en even later kwam Gerben ons voorbij.  Aan het einde van deze pas moesten we een vraag beantwoorden: wat ziet u gedurende de eerste km? Nou, blijkbaar een vervallen ertsmijn en daarna, net voor het dorp een ertsverwerkingsinstallatie. Verlaten fabrieksgebouwen hebben hun eigen schoonheid. Ze herinneren aan de bedrijvigheid die er ooit plaatsvond en geven de tragiek van werkeloosheid op hun manier goed weer. Een mooi moment om even stil te staan en ons af te vragen wat hier is gebeurd, wat heeft deze industrie genekt?

Donkere wolken hingen boven het stadje Borza en een fikse regenbui bleek onvermijdelijk. Gelukkig moesten we alle drie tanken en dat was tegelijk het moment dat Max erachter kwam dat z`n auxiliary fuel tank (extra tank dus) lek was. Zijn vering bleek een aantal stukken niet goed genoeg te hebben verwerkt waardoor de ketting een gaatje had geslepen in z`n tank. Erg jammer maar geen probleem verder, gewoon de actieradius wat aanpassen. Ondertussen gingen de hemelsluizen open en werd het echt nat. Regenpak aan en verder.

Na zo`n 40 km werd het weer droog en was de weg ook alweer droog en konden we genieten van mooie asfaltstukken. Na een mooie scherpe afslag naar rechts ging de weg steil omhoog en naderde de volgende controlevraag:"Wat voor huisjes staan er aan uw rechterkant"? Ik keek eens goed, het was een zigeunerdorp met "huizen" van golfplaat, leem, multiplex, je kon het zo gek niet verzinnen of ze hadden het gebruikt, een zogenaamd "bidonville" leek het wel. Desondanks konden de mensen nog lachen toen we langs reden. Martin utberg stond daar weer te wachten met z`n camera en  hield me aan met de vraag of ik _nog_ een keer wou komen aanrijden zodat ie het beter kon filmen. Ik heb vriendelijk bedankt voor de eer, vond het zelfs gênant ten opzichte van de mensen die daar voor hun krotten stonden. Nog een aantal kms later stopten we bij een tankstation om even de regenpakken weer uit te doen. Komt Martin Utberg weer aanrijden. Hij zei dat ie nog zo zat te hopen dat we op ons gezicht zouden gaan in de modderplak, had mooie beelden opgeleverd. Ik heb `m maar toegevoegd dat we niet voor de mooie beelden van Topspeed kwamen maar om lekker en mooi te rijden.

 We zagen in de verte alweer een bui hangen maar er volgde nog een hele mooie pas. Toen bleken er ook grenzen te zijn aan de waterdichtheid van regenkleding. Het bleef maar gieten maar de route bleef adembenemend. We kwamen bij het tankstation richting CP1 en we zagen daar onder een afdak Fr@dventure, Klei, Sjiel en Jeroen zitten. Ik voelde hoe het regenwater uit m`n mouwen liep en dacht: goed plan! Ria had even niet in de gaten dat de weg hoger lag ten opzichte van het tankstation en dat ze toch echt 1 van de 2 opritjes diende te nemen maar nee, als een stormram moest ze regelrecht richting het terras. Groot was haar verbazing toen ze plots een drempel van een halve meter afknalde. Dat was voor ons allen een komisch moment maar ze bleef overeind, ze slaagde er alleen niet in om een casual look te houden.

Op het terras bleek het goed toeven; de regen zwol aan naar onweer en we zaten er veilig. Er werd voor ons een omelet geprepareerd en er stroomden letterlijk en figuurlijk steeds meer mensen binnen. Het stromend water bleek door de weersomstandigheden uitgevallen te zijn wat betekende dat Hamster z`n koffie niet kon krijgen. Hamster vroeg daarop of ze mineraalwater hadden en of ze daar dan koffie van kon maken. Dat was geen probleem, zo bleek. Hij kreeg een lekker bakkie koud mineraalwater met oploskoffie.
Max, Ria en ik hadden een het weer zo eens bekeken, we waren doorweekt en eerlijk gezegd klonk een warm bad ons goed in de oren. We besloten daarom de proeven maar te laten voor wat ze waren en gingen regelrecht (nou ja, volgens Garmin dan) richting hotel melody in Satu Mare. Daar aangekomen snel die natte en koude kleding uit. In het hotel bleek een feestje gaande, jeugdig volk keek de ogen uit met al die motoren die op de binnenplaats arriveerden. Ondanks het weer was dit echt een ongelooflijk mooie dag, wat een route.
J-P

Honda VFR1200X DCT crosstourer

Offline member

  • *****
  • Berichten: 204
Re: Uitslag en ervaringen OER 2008
« Reactie #53 Gepost op: 15-06-2008, 10:57 »
Leuk verslag en mooie foto's JP. Ik wist niet dat er iemand foto's in de modderpoel op de berg had gemaakt. Ik werd zelf door de modder verrast, heb gas gegeven en was er snel doorheen. Omdat ik met een groepje opreed had ik geen tijd om terug te rijden voor foto's. Wat je schrijft over de regen klopt want ondanks het vele vocht was het een geslaagde dag. Ik heb de proef wel gereden en die was, tegen de verwachting in, helemaal droog. Vorig jaar werden we ook regelmatig nat en dat zal in de toekomst niet veranderen. We rijden in bergachtig gebied waar het weer onbestendig is. Voordeel van die regen is dat je weer even van stof bent verlost. Als OER-ganger is een investering in goede regekleding een must. Of ook weer niet. Gerben Vruggink (de gewezen enduro kampioen op de Honda) reed gewoon rond in een bodywarmer. Achter de volgende berg was het volgens hem gewoon goed weer. Wat een reuze optimist. Samen met DJ Franken kocht hij op een gegeven moment onderweg toch maar een regenjas want zijn voorspelling kwam niet uit. Op bijgaande foto heeft Gerben zijn jas al weggegeven aan de pompbediende. Franken wacht nog even af.
Honda XR400 - KTM LC4 Adventure - Honda Dominator - Honda Africa Twin

Offline member

  • *****
  • Berichten: 204
Re: Uitslag en ervaringen OER 2008
« Reactie #54 Gepost op: 15-06-2008, 11:00 »
Nu met foto (hoop ik)
Honda XR400 - KTM LC4 Adventure - Honda Dominator - Honda Africa Twin

Offline member

  • *****
  • Berichten: 204
Re: Uitslag en ervaringen OER 2008
« Reactie #55 Gepost op: 15-06-2008, 11:02 »
Nu met een kleinere foto (de aanhouder wint, hoop ik)
Honda XR400 - KTM LC4 Adventure - Honda Dominator - Honda Africa Twin

Offline member

  • *****
  • Berichten: 204
Re: Uitslag en ervaringen OER 2008
« Reactie #56 Gepost op: 15-06-2008, 11:06 »
Ik geef het op. Kan iemand mij goede raad geven. De foto teruggebracht naar slechts 500 kB. Daar kan het niet aan liggen.
Honda XR400 - KTM LC4 Adventure - Honda Dominator - Honda Africa Twin

Offline member

  • *****
  • Berichten: 4144
Re: Uitslag en ervaringen OER 2008
« Reactie #57 Gepost op: 15-06-2008, 11:13 »
de foto moet eerst op intemet staan Imageshack of smugmug eigen site of iets dergelijks.
Je kan neit vanuit je pc uploaden.

Als ie op internnet staat dan bij op het foto pictogram klikken en tussen de  [  img ]  en [ / img ]de link zetten.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 204
Re: Uitslag en ervaringen OER 2008
« Reactie #58 Gepost op: 15-06-2008, 11:16 »
Ik zal straks nog eens een poging wagen. Bedankt
Honda XR400 - KTM LC4 Adventure - Honda Dominator - Honda Africa Twin

Offline member

  • *****
  • Berichten: 777
Re: Uitslag en ervaringen OER 2008
« Reactie #59 Gepost op: 15-06-2008, 12:06 »
....jeugdig volk keek de ogen uit met al die motoren.

Eén van deze toppers zei me:" I like your bike. You have the best bike of them all."
Zie je wel, zelfs in Roemenë weten ze de F650 op waarde te schatten.  :D

(die koffie was idd heel bijzonder)  ::)