Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: Live verslag OER2008  (gelezen 3118 keer)

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 102
Live verslag OER2008
« Reactie #15 Gepost op: 05-06-2008, 16:05 »
Ik heb net Jacques Vink even gebeld. Hij baalt ontzettend, omdat hij op een heel lullig stukje onderuit is gegaan. Zijn arm kan er weer redelijk bewegen en hij stond nu te stempelen op CP2. Pijnlijk detail was dat ze met vier man bezig zijn geweest om zijn arm weer terug te zetten. Vanavond gaat hij in overleg met de Orga kijken of hij nog een dagje kan gaan rijden.

Gr, Ronald.


Offline member

  • *****
  • Berichten: 2617
Live verslag OER2008
« Reactie #16 Gepost op: 05-06-2008, 16:53 »
er wordt/werd wat bijgehouden op de OER site
www.oosteuroparally.nl
Rijden van A naar B is logisch, naar nergens is veel beter!

Offline member

  • *****
  • Berichten: 153
Live verslag OER2008
« Reactie #17 Gepost op: 05-06-2008, 19:16 »
Dat klopt maar niet verder dan dag 2 is tot nu toe geplaatst. Heb uit betrouwbare bron vernomen dat het uploaden niet lukte omdat er geen internetverbinding was. Alle verhalen zijn klaar en ze gaan vanavond proberen om de verhalen en de foto's  op de site te zetten. Hopelijk lukt het. Jaq.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 153
Live verslag OER2008
« Reactie #18 Gepost op: 05-06-2008, 19:55 »
Jeroen is even voor zeven binnengekomen. Er zijn nog maar twintig man binnen en het werd al een beetje donker, dat belooft nog wat voor vanavond en vannacht.

Vanmorgen mocht er vanaf 8.00 uur gestart worden en dat hebben ze ook gelijk gedaan. Ze vermoedden al dat het een hele lastige offroad-dag zou worden en dat bleek ook wel. Een heel ingewikkelde etappe van 350 km. die lastig te lezen was op het roadbook met aan het eind een proef  van ong. 30 km.

Na een uur begon het te regenen en Jeroen had geen regenpak en hij had zijn dunne pak  aan. Om 11.00 uur was hij hartstikke koud en ze moesten door het bos in de regen en modder van een berg af.

Rond de middag was hij zo in en in koud dat ze ergens bij een echte Sovjetsupermarkt zijn gestopt (een hele grote winkel met nix erin). Huub zag ergens in een obscuur hoekje sweaters en daar heeft Jeroen er dus maar twee van gekocht. Een voor direct en eentje voor later. Ze konden het zich niet veroorloven om te lang te stoppen want ze mochten alleen tussen 15.00 en 16.00 uur starten voor de proef. Op een klein stopje tussendoor heeft Jeroen een plastic vuilniszak ‘geleend’ bij een restaurant om een beetje warm te stomen onder zijn motorkleren. De andere sweater er ook maar bij maar het bleef koud. Zijn laarzen stonden inmiddels helemaal vol water maar daarin was hij niet de enige.

Hij kwam om 15.45 aan bij het CP en daar stond Dirk Jan al te wachten want die wilde na Jeroen starten :-[. Uitgenast hoor!! Jeroen vertrok om 15.50 uur en Dirk Jan om 15.55. Het was een hele lastige proef met hele moeilijke navigatie. Hij kwam dan ook niet goed uit. Uiteindelijk heeft hij de route wel weer opgepikt door precies op de waypoints te rijden.

Halverwege moest hij een helling af en daar is hij omgekukeld. Dat was niet zo erg ware het niet dat bij de val zijn achterrem is afgebroken. Het was zo modderig op de paden dat hij soms tot aan de onderkant van zijn tank in de modder reed. Uiteindelijk heeft hij één uur en zeventien minuten over die 30 km. gedaan. Niet echt snel dus. Gelukkig waren er rijders voor hem gestart die nog niet binnen waren. Tot grote lol van iedereen kwam Dirk Jan later dan Jeroen binnen maar hij kwam ook nog eens van de verkeerde kant. Hoongelach en een vette tijdstraf waren zijn deel! Net goed! :D

Jeroen maakte zich wel een beetje zorgen over Huub want die was hij al in de eerste bocht kwijtgeraakt maar tot zijn grote vreugde kwam deze ongeveer 15 minuten later binnenrijden, vanaf de goede kant! Goed gedaan. Daarna over het asfalt naar het hotel en opwarmen.  Er is een groot feest gaande in dat hotel (onbekenden) dus dat kon nog wel eens een onrustig nachtje worden. Enfin, hete douche, lekker biertje en een goed maal zijn nu het allerbelangrijkst dus daar gingen ze zich maar eens aan wijden. Daarna belangrijke dingen als reparaties en roadbook voorbereiden.

De uitslagen komen waarschijnlijk pas morgen want de orga is nog druk bezig met allerlei laatkomers en achterblijvers. Het kon wel weer eens een lange nacht worden….. Morgen horen we het. Tot dan. Jaqueline ;)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 4385
Live verslag OER2008
« Reactie #19 Gepost op: 05-06-2008, 20:04 »
Phoe, lijkt bijna een echte rally. Hoop dat iedereen heelhuids zijn bedje in belandt vanavond.
None of us is as strong as all of us.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1984
Live verslag OER2008
« Reactie #20 Gepost op: 05-06-2008, 20:13 »
Mooie verhalen!

Offline member

  • KTM 690 ER '14
  • Administrator
  • *
  • Berichten: 7115
Live verslag OER2008
« Reactie #21 Gepost op: 06-06-2008, 01:03 »
Zo, ik ook even updaten.......

De internetverbindingen zijn errug slecht, de hotels in Roemenië schijnen helemaal geen internet te kennen of zo. Vanavond maar even het stadje in gereden en met de zoekprogramma's een aantal onbeveiligde draadloze netwerken gevonden, en nu zitten we dus op straat de updates van de afgelopen dagen te verwerken. Wordt weer een latertje! Ik heb er reeds twee nachten van 2:00, een vroegertje van halt twee en één van half drie op zitten. Helaas moeten we weer op tijd op pad, dus mijn baas kan een rustig weekje van me verwachtenj volgende week :-X

Jaques gaat weer redelijk, hij wil inderdaad weer een ritje gaan maken..... Op zijn motor (525EXC) heb ik dinsdag nog een dikke twee honderd kilometer mogen afleggen, we vertrokken reeds om kwart over vier. Hamster had elektrische problemen (worden standaard bij een F650 meegeleverd) maar die hebben de magische Hondahandjes weer vakkundig in het veld gerepareerd. Samen zijn we op pad gegaan, navigatiefoutje gemaakt die na dertig kilomter hoofdweg werdt opgemerkt. Dan maar de kortste weg volgens de kaart pakken. We reden op een rode weg, een brede asfalt weg. De afslag die we moesten hebben was een gele die over ging in wit........ geel betekent al gravel, het witte is niet te omschrijven, het was namelijk donker toen we de onverharde pas over moesten. Uiteindelijk waren we om half elf binnen, op Marcel met Jaques en het busje met de dames na de laatste, in ieder geval de laatste motorrijders. Ik heb weer eens mogen ervaren dat offroad rijden op iemand anders zijn motor in het donker geen pretje is....... We zijn gelukkig heel aan gekomen. Doordat het busje een beetje de weg kwijt was werd het alsnog een latertje, mijn tassen zaten erin. Om half drie gaf ik het wachten op, en een kwartiertje later kwam hij eindelijk aanrijden, maar toen lag ik dus al in mijn bed.

Vandaag zijn er een hoop mensen geweest die eieren voor hun geld hebben gekozen en na een aantal uur in de plensbuien te hebben gereden maar de kortste weg naar het hotrel hebben gepakt. Bij CP1 hebben wij in ieder geval een heerlijk weertje gehad. Met de auto de proef na gereden, is dat ding eindelijk ook eens echt offroad gegaan.
Nu nog even de laatste updates plaatsen, en dan zal het wel weer twee uur worden voordat ik mijn bed in kan. Hopelijk morgen een beetje rustige dag voor ons team, kunnen we een beetje de zaken weer op een rijtje zetten, de dingen regelen die de hele week al gedaan moeten worden maar waar we niet aan toe komen, en vooral een beetje rust proberen te pakken...... Hopelijk hebben ze in het volgende hotel wel internet, kunnen we misschien vanaf het terras aan de gang.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2617
Live verslag OER2008
« Reactie #22 Gepost op: 06-06-2008, 11:29 »
Lekker pittig dus....
Vorig jaar was het zelfde met de internetproblemen daar.

Oh hier heeft het ook afgelopen dagen regelmatig geregend.... nu lekker warm en droog...
Rijden van A naar B is logisch, naar nergens is veel beter!

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2617
Live verslag OER2008
« Reactie #23 Gepost op: 06-06-2008, 11:37 »
mooie verslagen en interviews...
Ga zo door!!
Rijden van A naar B is logisch, naar nergens is veel beter!

Offline member

  • fear is a mind killer,therefore I must not fear
  • *****
  • Berichten: 631
Live verslag OER2008
« Reactie #24 Gepost op: 06-06-2008, 12:13 »
Hey verslaggever(sters),
leuk om te lezen hoor!

bedankt


Offline member

  • 640 Adventure '97 (E) Samurai '91 (E) 1090 Adv '19 (NL)
  • *****
  • Berichten: 3615
Live verslag OER2008
« Reactie #25 Gepost op: 06-06-2008, 16:05 »
Zo, ik ook even updaten.......

De internetverbindingen zijn errug slecht, de hotels in Roemenië schijnen helemaal geen internet te kennen of zo. Vanavond maar even het stadje in gereden en met de zoekprogramma's een aantal onbeveiligde draadloze netwerken gevonden, en nu zitten we dus op straat de updates van de afgelopen dagen te verwerken. Wordt weer een latertje! Ik heb er reeds twee nachten van 2:00, een vroegertje van halt twee en één van half drie op zitten. Helaas moeten we weer op tijd op pad, dus mijn baas kan een rustig weekje van me verwachtenj volgende week :-X

Jaques gaat weer redelijk, hij wil inderdaad weer een ritje gaan maken..... Op zijn motor (525EXC) heb ik dinsdag nog een dikke twee honderd kilometer mogen afleggen, we vertrokken reeds om kwart over vier. Hamster had elektrische problemen (worden standaard bij een F650 meegeleverd) maar die hebben de magische Hondahandjes weer vakkundig in het veld gerepareerd. Samen zijn we op pad gegaan, navigatiefoutje gemaakt die na dertig kilomter hoofdweg werdt opgemerkt. Dan maar de kortste weg volgens de kaart pakken. We reden op een rode weg, een brede asfalt weg. De afslag die we moesten hebben was een gele die over ging in wit........ geel betekent al gravel, het witte is niet te omschrijven, het was namelijk donker toen we de onverharde pas over moesten. Uiteindelijk waren we om half elf binnen, op Marcel met Jaques en het busje met de dames na de laatste, in ieder geval de laatste motorrijders. Ik heb weer eens mogen ervaren dat offroad rijden op iemand anders zijn motor in het donker geen pretje is....... We zijn gelukkig heel aan gekomen. Doordat het busje een beetje de weg kwijt was werd het alsnog een latertje, mijn tassen zaten erin. Om half drie gaf ik het wachten op, en een kwartiertje later kwam hij eindelijk aanrijden, maar toen lag ik dus al in mijn bed.

Vandaag zijn er een hoop mensen geweest die eieren voor hun geld hebben gekozen en na een aantal uur in de plensbuien te hebben gereden maar de kortste weg naar het hotrel hebben gepakt. Bij CP1 hebben wij in ieder geval een heerlijk weertje gehad. Met de auto de proef na gereden, is dat ding eindelijk ook eens echt offroad gegaan.
Nu nog even de laatste updates plaatsen, en dan zal het wel weer twee uur worden voordat ik mijn bed in kan. Hopelijk morgen een beetje rustige dag voor ons team, kunnen we een beetje de zaken weer op een rijtje zetten, de dingen regelen die de hele week al gedaan moeten worden maar waar we niet aan toe komen, en vooral een beetje rust proberen te pakken...... Hopelijk hebben ze in het volgende hotel wel internet, kunnen we misschien vanaf het terras aan de gang.

Ferd, HELD!!
Travel is fatal to prejudice, bigotry, and narrow-mindedness, and many of our people need it sorely on these accounts. Broad, wholesome, charitable views of men and things cannot be acquired by vegetating in one little corner - Mark Twain

Offline member

  • *****
  • Berichten: 11367
Live verslag OER2008
« Reactie #26 Gepost op: 06-06-2008, 18:16 »
Het lijkt me één groot avontuur, leuk om te lezen!

Offline member

  • *****
  • Berichten: 153
Live verslag OER2008
« Reactie #27 Gepost op: 06-06-2008, 21:39 »
Vandaag de dag van de modder. Er stond een etappe van 320 km op het programma door drie landen. De start was nog in Roemenië met eengroot stuk asfalt de stad uit en naar de grens. In Hongarije was het heerlijk rijden want zoals al eerder gezegd, lange rechte paden. Dat betekende dus "lekker knalle met ze alle".  :D :D

In Slovenië moest er aan het eind van de etappe weer een proef gereden worden die bestond uit twee stukken, één van dertien en één van zeventien km. Er mocht vanaf 14.00 uur gestart worden en Jeroen (die toch ook een beetje zijn plaatsje bovenin wilde verdedigen) en Huub waren er op tijd. Ze wilden ook echt vooraan starten want ze hadden al gezien dat het weer betrok en dat het flink begon te dreigen in de verte.

Het eerste deel van de proef was nog redelijk droog maar bij CP2 begon het stevig te regenen. Het was een proef met veel navigatie door een bos met een lange helling en een klein modderriviertje. Door de regen werden de wegen echt spekglad maar omdat hij redelijk vooraan zat, kon hij aardig doorrijden.

Wonderlijkerwijs kwam hij in het tweede deel van de proef Gerben (eerder gestart) weer tegen, ergens bovenaan een skihelling. Jeroen was inmiddels al drie keer gevallen en al skiënd op de modder zijn ze naar beneden gekomen, soms zelfs achterstevoren. Ze waren de eersten dus het was nog niet helemaal ondergeploegd. Arme laatkomers……. Alle paden waren inmiddels voorzien van een vijf cm. dikke laag slik en het was spekglad geworden. Hij heeft vaak in het gras gereden om de tot kleine modderstromen verworden paden te vermijden. Uiteindelijk heeft hij er 1.11 uur over gedaan. Toen hij klokte bij CP3 was er nog bijna niemand binnen, dus het is waarschijnlijk wel goed gegaan. Zijn dichtstbijzijnde concurrenten (nrs 2 + 3) kwamen beiden van de verkeerde kant aanrijden bij het CP3 (echt mode deze rally ;D) dus die hebben straftijd aan de broek. Huub heeft het ook goed gedaan en hij kwam niet veel later binnen. Omdat de etappe van morgen naar Krakow geen echte proef kent, is eigenlijk vanavond of morgenochtend de uitslag al bekend of de vragen van de rit morgen moeten meetellen.... Spannend hoor.

Resultaat van deze grote glijpartij is voorrem los, handkappen eraf en ander klein leed. Gelukkig wel allemaal repareerbaar. Dat geldt overigens niet voor iedereen want de truck begint al aardig vol te stromen met motoren die niet meer voor- of achteruit willen…. Jacques heeft niet meer gereden en loopt nog steeds met zijn arm in een mitella. ik begreep dat hij vandaag bij een CP de wacht had gehouden...

Goed, morgen een lange, grotendeels offroad-etappe naar Krakow. Geen proef dus maar wel te beantwoorden vragen uit het roadbook; vrij gemakkelijk te beantwoorden, maarre... dan moet je natuurlijk wel de goede weg hebben.....Morgen zullen we het weten. Tot dan, Jaqueline ;)


Offline member

  • *****
  • Berichten: 4385
Live verslag OER2008
« Reactie #28 Gepost op: 07-06-2008, 21:20 »
Ik zie het helemaal voor me, geweldig!!!!!
None of us is as strong as all of us.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 153
Live verslag OER2008
« Reactie #29 Gepost op: 07-06-2008, 21:57 »
De laatste loodjes.....
Jeroen belde net om de laatste update door te geven. Ze hebben allemaal enorm lekker gegeten en dat was maar goed ook want in het hotel gisteren hadden ze niet helemaal begrepen dat je stoere motormuizen flinke porties moet geven.... haha, schade ingehaald vanavond. Gelukkig maar.
Het had de hele nacht geregend dus het was overal hartstikke glad. Ze zijn ook in de regen vertrokken en de proef van vandaag was een serie vragen die beantwoord moesten worden. Bij de eerste vraag was het al raak, het antwoord kon alleen maar gevonden worden boven op een berg. Alleen gutsten water en modder naar beneden dus dat was echt niet te doen. Verschillende mensen hebben het geprobeerd met verschillende banden maar helaas, geen succes. De eerste vraag is dus geneutraliseerd vanwege prut en blubber. De andere vragen zijn wel in de race gebleven.

Tot aan de grens met Polen bleef het regenen maar gelukkig klaarde het daarna wel wat op. De route was afwisselend over asfalt en offroad. Iedereen is in redelijk tempo naar Krakow gekacheld en daar zijn de motoren afgespoten en is het tijd voor het grote inpakken.
Gerben heeft een bandje gerookt want die was niet meer in te halen in het klassement en dus de winnaar algemeen en in de zware klasse :). Of Jeroen tweede is geworden en winnaar in de lichte klasse horen ze vanavond om 22.00 uur. Ben heel benieuwd.

En zo zit er zomaar weer een extra lange week forumschrijven op. Ik hoop dat iedereen weer behouden, vol met mooie verhalen, thuiskomt en genoten heeft. We zullen er vast nog wel iets over horen. Mijn  "klusje" zit erop. Vond het weer heel leuk om te doen. Tot de volgende keer. Groeten van Jaqueline ;)