Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: Strenge controles Lottum Meerlosebaan !!  (gelezen 2185 keer)

Offline member

  • starter
  • Berichten: 3
Strenge controles Lottum Meerlosebaan !!
« Gepost op: 17-06-2008, 16:11 »
In het Houthuizerbos te Lottum worden zeer strenge controles gehouden.
Vorige zondag was ik ook het haasje en kreeg en boete van 245 euro
Nu woont er een nieuwe Boa op de Houthuizerweg tussen de kom Lottum / Grubbenvorst  die vrijwel alle klachten behandeld en letterlijk uitvoert.
De desbetreffend opsporing ambtenaar is goed op de hoogte en controleert met collega’s ook op zaterdag zondag.
Men is gevraagd aan omwonende alle overlast met tijdstip en plaats door te geven.
terplekke worden zelfs de sporen opgenomen
Op 15 juni tussen 1200 en 1400 uur was er schijnbaar ook al overlast geweest en ik kan op 14:12 dokken.
Fietsers / paardrijders hadden de tip doorgegeven.

Nog een item is dat er ook een bijna fataal ongeluk gebeurt is tussen een onverzekerde crosser / offroad .
Ik moet er niet aan denken. Je leven lang betalen aan een invalide kind.

Dat ter zijde is het toch jammer dat wij van de crossclub Horst nu ook de dupe worden van crossers die toch het bos in gaan.
Nu krijgen wij de wind van voren.
Een tijd ging het goed maar nu is het weer raak. Je wordt gefotografeerd en krijgt direct een acceptgiro in de bus.
Het gaat dus om de bossen tussen Horst en Lottum met name Meerlosebaan Houthuizerbos/Heide
Beste collega’s.. Ik weet niet wie het zijn die daar zomaar illegaal crossen, maar hou het een beetje rustig.
Wij hebben ook een sport en we willen de gemeente te vriend houden.  :-\

Met vriendelijke groet Joost vd Berg Broekhuizervorst

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2548
Re: Strenge controles Lottum Meerlosebaan !!
« Reactie #1 Gepost op: 17-06-2008, 16:20 »
In het Houthuizerbos te Lottum worden zeer strenge controles gehouden.
Vorige zondag was ik ook het haasje en kreeg en boete van 245 euro

Beste collega’s.. Ik weet niet wie het zijn die daar zomaar illegaal crossen, maar hou het een beetje rustig.
Wij hebben ook een sport en we willen de gemeente te vriend houden.  :-\

Met vriendelijke groet Joost vd Berg Broekhuizervorst

waar kreeg jij je boete dan voor? ??? :-X
mvgr rene

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1454
Re: Strenge controles Lottum Meerlosebaan !!
« Reactie #2 Gepost op: 17-06-2008, 16:22 »
Een ambtenaar die alle klachten behandeld en uitvoert?????????????????????
Het moet niet gekker worden zeg :-X

Het geen openbare weg begrijp ik?

Offline member

  • starter
  • Berichten: 3
Re: Strenge controles Lottum Meerlosebaan !!
« Reactie #3 Gepost op: 17-06-2008, 17:06 »
waar kreeg jij je boete dan voor? ??? :-X
mvgr rene
Binnedoor over de Meerlosebaan, en ze lopen nu ook al in burger.
Er staan erg veel borden met inrij verbod Auto/Motor.
Daar rekenen ze het hele bos voor. De de Meerlosebaan is een fietspad dus grapte ik nog dat ik een hulpmotortje er op had zitten  :D
Aangezien mijn kentplaat krom was en niet leesbaar was dat een extra druppel.
Jammer...
Het probleem is eigenlijk de snelheid en de rijstijl waar mensen zich aan storen.
Zelf rij ik vrij defensief en groet mensen af en toe. daar hou je toch de vrede mee.
We zien wel hoe het loopt in de toekomst.
Iets anders.. Heeft iemand ervaring met een topkoffer ?

Offline member

  • *****
  • Berichten: 5359
Re: Strenge controles Lottum Meerlosebaan !!
« Reactie #4 Gepost op: 17-06-2008, 23:28 »
Als je je begeeft op een weggedeelte afgesloten door verboden borden voor auto's en motoren, kan je volgens mij alleen maar daarvoor een bekeruing krijgen (dus vergelijkbaar met rijden op een fietspad, voetpad of dergelijk). Ik kan me niet voorstellen dat dat 245 euro is.....

Maar zoals je zelf al aangaf schortte er meerdere zaken.

ofwel lees hieruit: Als je je als allroad rijder opstelt, je met kenteken en volledig in orde motor rijdt, en je niet dwars door het bos/over de hei gaat rijden... blijft alles redelijk binnen de perken.

Dwars over de hei of door natuurgebied kan ik persoonlijk ook niet goedkeuren, evenals open uitlaten, en geen kenteken (en dus geen verzekering en mogelijk ook geen rijbewijs).
Op 'voetganger' gebied dient men met gepaste snelheid te rijden natuurlijk.

just me 2 cents

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2268
Re: Strenge controles Lottum Meerlosebaan !!
« Reactie #5 Gepost op: 18-06-2008, 00:09 »
Ooops dan mogen ze tijdens de midsummer wel oppassen. De Meerlosebaan zat vroeger in de route dacht ik..... :-( Is niet ver van d'n Toerstop verwijderd.

Bij mijn weten is de Meerlosebaan altijd voor auto's en motoren toegankelijk geweest. Alleen de zijpaden waren verboden. Is de situatie daar verandert of heb ik altijd mazzel gehad? (Of hebben we het over een ander stuk van de meerlose baan).
Er komt een tijd,
dat iedereen op een Adventure rijdt

Offline member

  • *****
  • Berichten: 11367
Re: Strenge controles Lottum Meerlosebaan !!
« Reactie #6 Gepost op: 18-06-2008, 07:32 »
Onze route is 100% legaal; we rijden dit jaar parallel aan de Meerlose baan, maar op een flinke afstand. Ze zullen ons niet eens kunnen horen.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1949
Re: Strenge controles Lottum Meerlosebaan !!
« Reactie #7 Gepost op: 18-06-2008, 10:57 »
De Meerlosebaan zelf is idd gewoon legaal. Alleen al die verleidelijke wegen/paden die daarvanaf leiden (richting bos) niet. Daarom staat ook bij bijna letterlijk alle paadjes een bord dat het verboden voor gemotoriseerd verkeer is.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1949
Re: Strenge controles Lottum Meerlosebaan !!
« Reactie #8 Gepost op: 18-06-2008, 10:59 »
Dat ter zijde is het toch jammer dat wij van de crossclub Horst nu ook de dupe worden van crossers die toch het bos in gaan.
Nu krijgen wij de wind van voren.

Dan zullen de leden van de crossclub in Lottum wel helemaal de sigaar zijn. Hun baan ligt er immers maar een paar honderd meter vandaan... Moeten zij ook weer in de verdediging, met als uitkomst ?????

Offline member

  • KTM 660/Africa Twin/DR-Z 400 E
  • In memoriam
  • *
  • Berichten: 6475
Re: Strenge controles Lottum Meerlosebaan !!
« Reactie #9 Gepost op: 20-06-2008, 12:09 »
Dan zullen de leden van de crossclub in Lottum wel helemaal de sigaar zijn. Hun baan ligt er immers maar een paar honderd meter vandaan... Moeten zij ook weer in de verdediging, met als uitkomst ?????

Als ze het slim aanpakken kan dit juist in hun voordeel werken. Ik heb al vaker gehoord dat ook 'overheden' gaan inzien dat het niet te handhaven is als er niet meer plaats komt voor mensen om hun hobby uit te oefenen. Als de crossclub kun je je reden van bestaan juist extra aantonen: als er meer plaats is, is er minder overlast...
Als je het gevoel hebt dat je alles onder controle hebt, dan ga je gewoon niet hard genoeg!! - - - (www.motorbikes2africa.nl)