Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: helm met magneetbril???  (gelezen 3110 keer)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1152
helm met magneetbril???
« Gepost op: 22-06-2008, 10:52 »
Heb tijdens allroadritjes al heel wat mensen gezien (o.a. JP?) die heel makkelijk hun crosbril losklikken en achterop de helm bevestigen en een vizier als van een gewone helm ervoor klappen.

Dat lijkt mij ook ideaal. Is dit een speciale systeem waar een specifieke helm bijhoord (met magneten o.i.d.?) of kan dit met elke crosshelm?

Ben ook op zoek naar een andere helm, modelltje cros maar dan met vizier. Geloof dat arai zoiets heeft maar das aardig aan de prijs.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 3587
Re: helm met magneetbril???
« Reactie #1 Gepost op: 22-06-2008, 11:38 »
bedoel je niet gewoon dat klittenband systeem?  te koop bij elke crosswinkel lijkt me, werkt idd erg handig.
offroadmotorloos. even.

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 110
Re: helm met magneetbril???
« Reactie #2 Gepost op: 22-06-2008, 12:56 »
Vraag/zoek naar zogenoemde quick straps.

Shoei Hornet is misschien een interessante helm, maar zit ook al boven de EUR 400.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 5359
Re: helm met magneetbril???
« Reactie #3 Gepost op: 22-06-2008, 21:26 »
Het systeem heet quick-strap en bestaat gewoon uit 2 nieuwe bandjes voor je bril, en 2 dingen die je op een willekeurige (cross/enduro) helm kunt plakken: 1 vast punt, 1 klitteband plakker.

(zie bijv: http://www.slyfoxmx.com/pd_goggle.cfm)

te koop voor rond de 25 euro bij beter gesorteerde cross-zaak.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1385
Re: helm met magneetbril???
« Reactie #4 Gepost op: 30-06-2008, 12:47 »
Alleen wel alvast wat dubbelzijdig tape in je heuptas stoppen..
DeeDee heeft ook van die Quick-Straps en tijdens de eerste dag van de MS1000 loste in een regenbui de lijm van de bijgeleverde plakkers op..
Leek wel of die niet watervast was..
Iemand hier ook al eens last van gehad?
Atic#1007,  TCN#397

Offline member

  • *****
  • Berichten: 3378
Re: helm met magneetbril???
« Reactie #5 Gepost op: 30-06-2008, 13:06 »
in de touratroep cat staan ze ook

en bij BDM liggen ze ook. Tevens heb ik nog 1-tje liggen in verpakking. stuur me je adres maak het bedrag over en je hebt deze week quickstrap in huis

Offline member

  • *****
  • Berichten: 5705
Re: helm met magneetbril???
« Reactie #6 Gepost op: 30-06-2008, 13:18 »
Ik rij al jaren met een Quick Strap (eigenlijk pas met de Oost Europa rally vorig jaar voor het eerst zonder)
De klitteband stikker laat wel los, maar pas na 2 jaar of zo. (wel eerst goed je helm ontvetten)
Juist op een helm met vizier (Arai Tour X bv.) past het niet zo goed omdat het vizier vrij laag zit aan de zijkanten itt alleen een crosklep. (vandaar bij de OER2007 zonder QS gereden)
Ook op een helm met snelle vormpjes waar de bevestiging moet zitten past het niet. Sommige helmen hebben daar een knik ipv lekker plat te zijn (bv Kenny crosshelm).

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2710
Re: helm met magneetbril???
« Reactie #7 Gepost op: 30-06-2008, 17:34 »
Tegen het loslaten werd mij aangeraden om de plek waar het pakkertje op moet komen zachtjes op te schuren, dat net het toplaagje eraf is, ik rij er zo al jaren mee en die plakkers gaan tot nu toe langer mee dan de helm  :-X

Dat afschuren kan je natuurlijk zonde van je helm vinden, dan is idd goed ontvetten het devies....

Offline member

  • *****
  • Berichten: 5359
Re: helm met magneetbril???
« Reactie #8 Gepost op: 30-06-2008, 20:47 »
bij mij zit ie er nu ook al een kleine 3 jaar op.. en laat echt niet los. idd goedontvetten en effe stevig aandrukken.

Offline member

  • Administrator
  • *
  • Berichten: 3255
Re: helm met magneetbril???
« Reactie #9 Gepost op: 30-06-2008, 21:11 »
Iemand hier ook al eens last van gehad?



Misschien slecht ontvet? Ik heb er nu anderhalf jaar eentje op zitten en deze is nog niet losgekomen (en de nodige regen heb ik het laatste jaar wel gezien).

Offline member

  • DR-Z462SM
  • *****
  • Berichten: 2464
Re: helm met magneetbril???
« Reactie #10 Gepost op: 01-07-2008, 09:43 »
de plek waar het pakkertje op moet komen zachtjes op te schuren

Dat was een goeie tip, Roos :-*

Eerst circeltje tekenen waar dat dan precies is. Eromheen afplakken en nat schuren met korrel(tje) 1000... Zit inmiddels ook anderhalf jaar door weer een wind. En nog geen loslatende randjes oid...
Old bikers never die, they just smell that way...

Offline member

  • KTM LC8/690 Enduro-Rally/450excSD
  • *****
  • Berichten: 1152
Re: helm met magneetbril???
« Reactie #11 Gepost op: 01-07-2008, 12:33 »
Nou ontvet heb ik hem echt wel!! Het viel gewoon op dat tijdens de regen ze allebij (plakker vast op helm en klitteband sticker) nadat ze na waren geworden gewoon loslieten. Maar na hulp van een pompbediende die de tape had is het goed blijven zitten.
ps. wel een heel lekker systeem!
In het verleden behaalde resultaten bieden geen garantie voor de toekomst!

Offline member

  • *****
  • Berichten: 998
Re: helm met magneetbril???
« Reactie #12 Gepost op: 01-07-2008, 12:35 »
Nog een advies met de postitie van de plakkers. Zorg dat die zoveel mogelijk in het midden van de zijkant van de helm zitten.

Op die manier komen de elastieken niet te los of te strak als je de bril achterop of bovenop de helm draait ipv voorop.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 163
Re: helm met magneetbril???
« Reactie #13 Gepost op: 20-02-2009, 19:53 »
Hallo!
 
Ik wil die quick strap gaan gebruiken, samen met een "dubbel glas" bril van scott oid, tijdens een paar dagen gegidst rijden in de pyreneen,
met waarschijnlijk veel stoppen, zweten, zonder en met bril op rijden,
klimmetjes uittproberen enz.
 
Echter ik heb ook nog 2 brillen met roll-off en gewone elastiek die ik ook zo wil blijven gebruiken (voor otr-ritten en cross).
 
Vraag is nu, als ik de brillen met "gewoon" elastiek gebruik heb ik dan geen last van die quick strap bevestiging aan de rechterkant van de helm die je er volgens mij niet zo 123 afhaalt?
 
 
 
 
 
 

Offline member

  • *****
  • Berichten: 3587
Re: helm met magneetbril???
« Reactie #14 Gepost op: 20-02-2009, 22:08 »
ik heb ze naast elkaar gebruikt/tegelijk gaat prima.
offroadmotorloos. even.