Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: Londinières met mijn KTM  (gelezen 4342 keer)

Offline member

  • fear is a mind killer,therefore I must not fear
  • *****
  • Berichten: 631
Londinières met mijn KTM
« Gepost op: 23-06-2008, 08:23 »
Londinières,
http://mxlondinieres.come2me.nl/index.php?id=269046

Met Rob net terug uit Frankrijk en 3 heerlijke dagen op het circuit gereden.
Donderdagavond vertrokken en s`nachts om 2 uur  aangekomen op het circuit.
Dan is het wel lekker om de camper bij je te hebben.
Vrijdag morgen waren we natuurlijk de eersten die op het circuit waren.
Na de inschrijving van 15,- pp konden we op de baan.
Eerst even de camper half scheef op het talud gezet,ja zeg ik wil rijden.Rob vraagt nog of ie recht staat. Ja hoor ik vind het best.
Later die nacht bleek dat ie toch wel erg scheef lag, onze slaapzakken schoven langzaam naar beneden en we sliepen eigenlijk half staand op deze manier.Wel gelachen

Gauw de kleding aan en de baan op .De vrouw van Mark zegt nog even waar je de baan op moet en we gaan.
Koude motor nog natuurlijk en met halve choke rij ik de baan op.
Er is niets spannender dan een nieuwe baan op gaan en we doen voorzichtig aan. We zijn maar met z`n tweeen.
Na de eerste bult( die je eigenlijk natuurlijk springend moet nemen haha) stuiven we naar boven. Je moet de gang er wel inhouden anders kom je er niet eens.
Bocht om Pfew net gered en naar beneden de kombocht in. Veel te hard natuurlijk en mijn choke stond nog lekker open.Met wilde bewegingen stuif ik af op de wal, hou nauwlijks de fiets overeind ,en met gevloek en gezucht red ik het weer.
Naar boven vol gas, steil! Allemachtig , boven is gas los voldoende om af te remmen deze keer , dan omgooien en dan zie ik een gapend gat om naar beneden te komen.Om het af te maken met nog 2 springbulten tussendoor.Met gierende banden komen we beneden aan en we denken dat we dood gaan.Echt ons laatste uur heeft geslagen.


De eerste ronde zit erop en we bespreken het even met elkaar. Dit wordt niks he. Nope, maar we gaan wel lachen!

Ronde na ronde wordt de angst minder en het gevoel beter.
Op  een gegeven moment staat de eigenaar naar mijn KTM te kijken en ik kom erbij. Hij ziet mijn sticker van de Gaston Rahier meeting en we maken opnieuw kennis. Het is Mark van motorcentrum de Locht en hij heeft alles verkocht in NL en hij verwezenlijkt hier zijn droom. Een crossbaan van op dit moment 2,1 km lang.
Echt heel leuk om Mark weer te zien,het laatst zagen we elkaar op door hem georganiseerde Gaston Rahier meeting in 2003.

Hij verteld heel enthousiast over zijn plannen voor de toekomst .
Zijn zoon Dennis van 15 vind het weer leuk om wat Nederlanders te spreken en hij komt enthousiast met ons meerijden op zijn Suzoek RMZ 250. Hij laat ons wat lijnen zien en wanneer gas te geven bij de springbulten naar beneden. Naar boven lukte ons inmiddels wel , maar naar beneden was nog geen pretje.
Hij reed een tempo wat voor ons was te behappen zonder dood te gaan en we konden prcies zien wat zijn houding was bij het springen en het moment van gas geven op de bulten.
Het zijn leerzame rondjes.
Nu wordt het naar beneden rijden zelfs leuk ,springen wordt echt een feest.( Tenminste voor wat ik kan met een 950 )
Ik vind de 950 SE echt een heerlijke fiets en op deze baan kom ik er uiteindelijk ook mee uit de voeten.
Uiteindelijk heb ik er 2 1/2 dag heerlijk rondgereden.

De motor is geheel standaard dus ook de tandwielen.
Ik heb alleen de 1  `en 2`versnelling(heel kort) aangeraakt
Verbruik was 1 op 6



Zaterdagmiddag kwam ik nog een smurf van 9 of 10 jaar tegen met een petje van KTM en ik vraag aan haar of ze een ktm heeft.
Nee,want die gaan zo vaak kapot............hahaha

Even later komt er een Honda 85 CC uit een busje rollen.
Wow,
,ze tekt haar kleren aan en ze start haar bike, rengdengdeng.

De baan is vrijwel leeg en ik besluit maar om achter haar aan te rijden,niet te geloven zo`n kleine meid en dan op deze baan . Helemaal alleen. Voor een eerste ronde doet ze het echt niet slecht ,maar dan komt de steilste klim/ Ze schakelt naar 3 en de motor wordt teveel afgewurgt. Ze valt op haar zijkant en daar ligt ze ,op het meest steile stuk van het circuit. Ik zet mijn fiets verderop neer en ren
terug om haar te helpen.
Gaat het?
Ja maar mijn motor stopt, en ik vind deze te steil roept ze. Allemachtig ,wat een heldin.
Haar vader komt inmiddels ook boven en samen brengen we de Honda en kleine Vienna boven.
Ze vraagt of ik met haar mee wil rijden en dan niet meer dat steile stuk.Die andere 3 vond ze niet eng.
Gelukkig kan je bij dit circuit het eea inkorten ,het steilste stuk slaan we over.

Ik rij met haar een rondje of 10 minus dat klere stuk en ze vind het steeds leuker en ze gaat echt heeeel goed.
Wat gaaf om zo`n kleine meid een steile heuvel op te zien gaan ,ze trekt af en toe een wheely en het achterwiel slaat goed heen en weer als ze naar boven rijdt maar ze haalt iedere heuvelklim en ik kijk er met verbazing naar. Wat een kanjer.
s`Avonds heeft Mark in de kantine een tv geregeld voor NL-Rusl.
Ik krijg van Vienna voor de wedstrijd een tekening, wat een schatje is het toch!

Ze vraagt of ik morgen ook weer wil rijden,hahaha. Tuurlijk meid, met jou altijd.
Zondagmorgen rij ik nog met haar op, we hebben de hele baan voor onszelf tot 12 uur.


Het was een geweldig weekend




Foto`s hier: http://forum.lc8.nl/viewtopic.php?p=16143#16143

Offline member

  • *****
  • Berichten: 4385
Re: Londinières met mijn KTM
« Reactie #1 Gepost op: 23-06-2008, 08:39 »
Klinkt er goed. Mooie steile heuvels.
None of us is as strong as all of us.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 3542
Re: Londinières met mijn KTM
« Reactie #2 Gepost op: 23-06-2008, 08:40 »
wat een leuk verhaal ..... en een mooi weekend *s*
Big....is history ..... 640 ook, 690EnduroR ook, nu een Yamaha T7 en een CRF450 2006 en een CRF 450 Rally 2007

Offline member

  • DR-Z 400s '06
  • *****
  • Berichten: 1000
Re: Londinières met mijn KTM
« Reactie #3 Gepost op: 23-06-2008, 08:54 »
Goeie mensen wat een circuit zeg.... die schuine bochten, en die jumps naar beneden  :o :o :confused:
Waar geen weg is, is een wil.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 3434
Re: Londinières met mijn KTM
« Reactie #4 Gepost op: 23-06-2008, 09:38 »
Gaaf hoor!!
Nu  - 1999 TT600R 2004 DRZ400S
Niet Meer - 1985 XT350, 1996 TT600E, 1999 TT600R, 1998 WR400F, 2001 TT600R, 1986 TT350, 1977 XT500, 1991 XTZ660, 1996 Honda XR400R

Offline member

  • *****
  • Berichten: 399
Re: Londinières met mijn KTM
« Reactie #5 Gepost op: 23-06-2008, 09:48 »
O jee!! dat is leuk. Harde baan rijden is echt anders dan een zandbak.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 963
Re: Londinières met mijn KTM
« Reactie #6 Gepost op: 23-06-2008, 10:31 »
Neo wat een geweldig mooi verhaal, jij blijft ook een levensgenieter.  ;)
Twan de zoon van ESS heeft hier zijn eerste crossgeluiden opgedaan, 3mnd oud.
Wie weet wordt dit meisjes zijn lerares,

Maar ooh wat worden wij dan oud, ja Neo ook jij   ;D  ;D

Offline member

  • fear is a mind killer,therefore I must not fear
  • *****
  • Berichten: 631
Re: Londinières met mijn KTM
« Reactie #7 Gepost op: 23-06-2008, 10:39 »
Haha,
ja de wil is er wel maar dat ouwe lichaam trekt het allemaal niet meer.

Ik ben echt verrot na een dagje druk zijn op die baan.(kreunend en steunend je slaapzak in,nooit toegeven natuurlijk  ;D)
Maar zo leuk dit soort dingen.
Dat Franse stokbrood is overigens alleen al is de moeite waard om er naar toe te rijden.


Offline member

  • KTM 690 ER '14
  • Administrator
  • *
  • Berichten: 7115
Re: Londinières met mijn KTM
« Reactie #8 Gepost op: 23-06-2008, 11:38 »
weer een mooi avontuur!

Even de foto's hier ook neer gezet, is gewoon makkelijk te kopieren ;)
Citaat
(ps Rob kan beter rijden dan fotograferen, gelukkig nog wat scherpe foto`s van mij hahaha)






















Dennis











Auw










Offline member

  • *****
  • Berichten: 305
Re: Londinières met mijn KTM
« Reactie #9 Gepost op: 23-06-2008, 11:53 »
Dit najaar weer met Allroadmaniacs naar Londinieres?
En de LC8? Die ploegt onverdroten voort......

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1745
Re: Londinières met mijn KTM
« Reactie #10 Gepost op: 23-06-2008, 11:53 »
Ziet er leuk uit. Misschien eens met een groepje ARM-ers een weekendje naar toe?

Offline member

  • KTM 660/Africa Twin/DR-Z 400 E
  • In memoriam
  • *
  • Berichten: 6475
Re: Londinières met mijn KTM
« Reactie #11 Gepost op: 23-06-2008, 15:38 »
Ziet er leuk uit. Misschien eens met een groepje ARM-ers een weekendje naar toe?

check!

Enneh: mooie campert!
Als je het gevoel hebt dat je alles onder controle hebt, dan ga je gewoon niet hard genoeg!! - - - (www.motorbikes2africa.nl)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2710
Re: Londinières met mijn KTM
« Reactie #12 Gepost op: 23-06-2008, 18:20 »
Hahaha, ik kon je verhaal over die baan weer heel levendig voor de geest halen.... ;D
Die eerste bocht... legde ik hem al neer :-[
Toen dacht ik ook dat deze baan niks voor mij was, maar daarna toch ook fantastisch gereden...

Zou ik ook nog wel voor herhaling vatbaar vinden om daar nog eens naartoe te gaan...

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2397
Re: Londinières met mijn KTM
« Reactie #13 Gepost op: 23-06-2008, 18:40 »
GAAF HOOR
je gaat altijd wel stiekem weg zeg ;)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1119
Re: Londinières met mijn KTM
« Reactie #14 Gepost op: 23-06-2008, 18:45 »
Mooi verhaal Ray! Dat is niet slecht voor een weekend plezier. Najaar wordt lastig, maar volgend jaar doen wij wel mee met de tweede ronde :D