Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: Off-road 3 daagse in Limousin en Auvergne, Frankrijk gids.  (gelezen 24958 keer)

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 12
Beste off-road liefhebbers, heb je interesse in off-road rijden in de Auvergne (Frankrijk), dan heb ik een mooi arrangement voor jullie! Omdat je hier nog ongestoord kan off-road rijden heb ik mooie routes weten te vonden in de loop der jaren. Het is hier geweldig rijden vanwege de indrukwekkende natuur en de ontelbare mogelijkheden van mooie en spannende paadjes dwars door de Limousin en de Auvergne, met uiteraard respect voor de natuur waar dan ook niet als een gek doorheen gevlogen word, af en toe word er gestopt om te genieten van de vergezichten. Dit gebied leent zich niet om er snel doorheen te crossen, vanwege het parcours dat zeer technisch is, wat de meeste van Nederlanders niet gewend zijn. Voor mij komt veiligheid op de eerste plaats, en je laat natuurlijk ook niet de mooie natuur aan je voorbij gaan
Nu kan ik een arrangement aanbieden voor max 5 personen, 4 nachten en 3 volle dagen off-road rijden waarin ik natuurlijk jullie gids ben, inclusief vol-pension( mijn vrouw bereid alle maaltijden).   s'avonds na het rijden, als het weer het toelaat kunnen we relaxen bij het zwembad of bij een kampvuur met een wijntje of biertje.
Dit alles kunnen we aanbieden voor 250,= euro p.p. Heb je interesse bel dan voor meer info naar tel. 0033 555821455 of mail naar koos.van-geene@wanadoo.fr. Er is nog plaats in Augustus, september en oktober.

Offline member

  • KTM 690 ER '14
  • Administrator
  • *
  • Berichten: 7114
Re: Off-road 3 daagse in Limousin en Auvergne, Frankrijk gids.
« Reactie #1 Gepost op: 01-07-2008, 17:21 »
Klint interessant Koos! Staan er nog ergens verhaaljes met foto's van je tripjes op internet?
Vanaf welke periode begin je volgend jaar weer?

Offline member

  • *****
  • Berichten: 4144
Re: Off-road 3 daagse in Limousin en Auvergne, Frankrijk gids.
« Reactie #2 Gepost op: 01-07-2008, 18:26 »
op noppy forum op een belgische site/forum staat een ervarings deskundige die zer enthosiast is.
beetje google en dan vindt je het wel.

Offline member

  • In memoriam
  • *
  • Berichten: 469
Re: Off-road 3 daagse in Limousin en Auvergne, Frankrijk gids.
« Reactie #3 Gepost op: 01-07-2008, 23:32 »
Ik denk dat het niet geschikt is voor zware all road motoren  :confused:

Offline member

  • KTM 690 ER '14
  • Administrator
  • *
  • Berichten: 7114
Re: Off-road 3 daagse in Limousin en Auvergne, Frankrijk gids.
« Reactie #4 Gepost op: 02-07-2008, 01:52 »
Ik denk dat het niet geschikt is voor zware all road motoren  :confused:

Ik trap een collega wel van z'n motor  :-X (of regel iets anders  ::))

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1745
Re: Off-road 3 daagse in Limousin en Auvergne, Frankrijk gids.
« Reactie #5 Gepost op: 02-07-2008, 18:25 »
Ik trap een collega wel van z'n motor  :-X (of regel iets anders  ::))

Vriendelijk vragen aan je collega zou ik eerst proberen... ;)Mischien gaat ie zelf wel mee 8)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 4144
Re: Off-road 3 daagse in Limousin en Auvergne, Frankrijk gids.
« Reactie #6 Gepost op: 02-07-2008, 19:07 »
weet neit hoe het weer is rond eind september/oktober maar het lijtk mij wel wat.

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 63
Re: Off-road 3 daagse in Limousin en Auvergne, Frankrijk gids.
« Reactie #7 Gepost op: 02-07-2008, 21:37 »
Ik heb zeker interesse, maar ook al enkele praktische vraagjes.
Gezien ik alleen wil opgeven zal ik bij een groepje moeten aansluiten, zijn er al data bekend waar nog plaats is ? Weekends of doordeweek.
Frank

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 12
Re: Off-road 3 daagse in Limousin en Auvergne, Frankrijk gids.
« Reactie #8 Gepost op: 08-07-2008, 10:18 »
Ik heb nog plaats in augustus, september en oktober, de herfst is mijn favoriet, prachtige kleuren,wel kans op wat minder weer, maar een beetje afzien hoort er ook bij.
Op NOPPENFORUM.COM kun je een verhaal lezen van belgen die hier geweest zijn om een betere indruk te krijgen wat je kunt verwachten hier.
Groeten. Koos

Offline member

  • *****
  • Berichten: 594
Re: Off-road 3 daagse in Limousin en Auvergne, Frankrijk gids.
« Reactie #9 Gepost op: 08-07-2008, 11:03 »
Mij zou augustus door de week wel heel goed uitkomen. Zijn er nog meer liefhebbers?
Rij op een WR450F met niet al te veel ervaring.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 3587
Re: Off-road 3 daagse in Limousin en Auvergne, Frankrijk gids.
« Reactie #10 Gepost op: 08-07-2008, 11:51 »
ik wil eind agustus ook wel een paar dagen,   ik zou bij voorkeur  een beetje aan het eind van de week gaan, bv woensdag/donderdag/vrijdag rijden, zaterdag terug, 

zandhaas/ofroaf rules? 
offroadmotorloos. even.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1582
Re: Off-road 3 daagse in Limousin en Auvergne, Frankrijk gids.
« Reactie #11 Gepost op: 08-07-2008, 13:12 »
Is dit niet het verhaal op Noppenforum?

Hallo, Wij zijn een groepje enduro rijders uit de streek van Scherpenheuvel/Diest/Aarschot in Belgie. Wij rijden sinds meer dan 20 jaar offroad ritten in Belgie en Frankrijk, maar verleden weekend hebben we toch wel één van de beste en mooiste enduro ritten gehad in jaaaaren...!
Wij waren te gast bij Koos en Nicole in de Auvergne. Hadden contact gezocht via het noppenforum en gereserveerd. Bij het eerste telefonisch contact klikte het al, de man gaf goede uitleg en we moesten zelfs geen voorschot betalen. We keken er écht naar uit, en na een rit van 730 km kwamen we daar ter plaatse bij Koos aan. De man woont daar met zijn vrouwtje, dochter en enkele honden (en binnenkort ook nog varkens) op een berg met een prachtig uitzicht in een gerenoveerd hoeventje. Wat opviel bij aankomst is dat Koos zich uitzonderlijk goed heeft ingesteld voor het sleutelen aan enduro's. Dat gaf al een gerust gevoel. De man kent de streek op zijn duimpje, bestudeerd alle geografische mappen en zoekt constant nieuwe weggetjes uit. Hij kent ondertussen meer dan 1200 km offroad tracks in die streek!! De ontvangst was hartelijk en zonder zelfs nog maar 1 km te hebben gereden voelden we al dat het klikte tussen die gekke Nederlander en wij Belgen. We werden goed bediend van drank en spijs en de eerste avond al met een licht hoofd gaan slapen. We sliepen in 2 kamers die Koos zelf heeft gerenoveerd en ik moet zeggen, de man heeft dat proffesioneel gedaan, alles mooi en proper ingericht.
Ik ben vergeten hoeveel kilometer we de eerste en volgende dagen per keer maakten, maar in totaal zaten er toch een 425 km in onze benen (en ons gat...) De eerste dag was een verkenningsrit met veel modder met niet al te veel beklimmingen, de volgende dag meer stenen, wortelen en beklimmingen en door riviertjes, de derde dag was de beste met stenen, rotsen, holle wegen, door ontelbare riviertjes, zware beklimmingen etc...Het is onbeschrijflijk hoe Koos ons leidde door al die paden zonder maar 1 maal terug te draaien of op een gps te kijken... Die man heeft een gps in zijn hoofd. Het tempo was goed, ondanks dat hij regelmatig vroeg of hij niet te snel reed, maar dat voelde hij zelf wel aan. Wij vroegen van regelmatig te stoppen om de mooie uitzichten te bekijken en af en toe een terrasje doen, en dat was geen enkel probleem. De man is zelf ook een genieter dus dat kwam goed uit...De rit naar het dichtsbijzijnde benzinestation over het asfalt gaf dan ook wat afkoeling op het eind van de dag, want gezweet, dat hebben we...Bij vertrek had ik vergeten mijn achter remblokjes te vervangen en die waren écht op...Geen probleem, Koos zijn vrouw Nicole stelde zelf voor om naar de dealer 40km verderop een nieuw setje te gaan halen...Nog nooit meegemaakt! 's Avonds toen we arriveerden van een helse rit, volledig bezweet en onder de modder, stond Nicole ons op te wachten met de remblokjes in de éne hand, en een grote schotel zelfgemaakte Pizza in de andere hand!! Wat een gastvrijheid! s'Avonds werd er een barbeque georganiseerd met een overheerlijke pindakaas saus, wijn en bier à volenté... Prachtig! Het afscheid na deze drie dagen en nachten van hard labeur en bourgondisch festijn was dan ook navenant. We waren allemaal voldaan en vertrokken met een goed gevoel, welliswaar zéér moe, terug naar Belgie met de gedachte van " dit kon gewoon niet beter, hier komen we volgend jaar terug" Koos en Nicole en Iris, Jullie zijn mooie mensen, bedankt voor de gastvrijheid en het gidsen van de prachtige ritten. Hij ontvangt een tweetal groepen max.5 personen per maand. Juli zat vol, maar augustus, september en oktober zijn nog vrij dacht ik. indien er interesse is, zijn e-mail adres is:
koos.van-geene@wanadoo.fr

Wim Van den Berghe

Klinkt goed!! Lijkt me wel leuk om de KTM daar eens uit te gaan laten, maar niet in augustus, want dan ben ik al met mijn andere grote hobby op vakantie.


GJ :-)
Don't even bother to agree with me, I 've already changed my mind :-)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1454
Re: Off-road 3 daagse in Limousin en Auvergne, Frankrijk gids.
« Reactie #12 Gepost op: 08-07-2008, 13:46 »
ik wil eind agustus ook wel een paar dagen,   ik zou bij voorkeur  een beetje aan het eind van de week gaan, bv woensdag/donderdag/vrijdag rijden, zaterdag terug, 

zandhaas/ofroaf rules? 

Lijkt mij ook wel wat.(en Nilzz ook)
Zandhaas heeft een GS, Nilzz een XT6.
Is het wel geschikt voor deze motoren?
Ik laat de LC8 dan thuis en pak de DR-z.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 420
Re: Off-road 3 daagse in Limousin en Auvergne, Frankrijk gids.
« Reactie #13 Gepost op: 08-07-2008, 16:06 »
Klinkt harstikke goed, net ff opgezocht waar Auvergne ligt, zomaar een kleine 900 km rijden (en dan woon ik al in Limburg)

Maar wat ik al zei, het klinkt goed......
Sweaty, muddy, but happy

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2397
Re: Off-road 3 daagse in Limousin en Auvergne, Frankrijk gids.
« Reactie #14 Gepost op: 08-07-2008, 16:12 »
zoals jij het schrijft lijkt het me wel leuk om naartoe te gaan met een groepje
ik ben van af 2 augustus  2 weken vrij  dus plan mij maar in
ik hoor het graag