Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: Off-road 3 daagse in Limousin en Auvergne, Frankrijk gids.  (gelezen 24959 keer)

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 12
Re: Off-road 3 daagse in Limousin en Auvergne, Frankrijk gids.
« Reactie #45 Gepost op: 08-09-2008, 21:45 »
nog een paar.



Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 36
Re: Off-road 3 daagse in Limousin en Auvergne, Frankrijk gids.
« Reactie #46 Gepost op: 18-09-2008, 18:05 »
Begin september was ik met een maat bij Koos en Nicole voor drie dagen offroad plezier in het Franse departement Creuse in de Limousin. Een echte aanrader. Er wordt gereden in een mooi en oud heuvelachtig landschap met een kleinschalige onregelmatige percelering, houtwallen, bos, beken en een uiterst wijds en chaotisch vertakt netwerk uit half dichtgegroeide onverharde kronkelige paden en wegen. Veel bochies, hellingen en kruip-door-sluip-door weggetjes dus. Met Koos voorop als gids konden we ons helemaal op het rijden zelf concentreren en dat moest ook wel want er zaten hier en daar wat pittige en uitdagende stukjes tussen. Met name Koos zijn "specials" vroegen enige vaardigheid en nodigden uit tot het nemen van een grondmonster wat dan ook herhaaldelijk gebeurd is. Onze intimiteiten met de Franse bodem zullen zeker mede gevolg zijn geweest van ons gebrek aan offroad ervaring maar zelfs de doorwinterde crosser en gids Koos mocht zich een keertje uit een bramenstruik bevrijden na een mooie buiteling  :-X
Ieder avond stond na gedane arbeid Nicole klaar met koude biertjes en werd er een lekkere maaltijd geserveerd. Volgende ochtend uitvoerig ontbijten, ff een beetje vet op de ketting en daar gingen we weer. Heerlijk!

De preparatie van de motor stelde niet veel voor. Wel is een goede carterplaat een must op de stenige paden. Iedere 10 minuten was het wel een keertje KLONK. Ik was dan ook blij dat ik mijn XR400r van tevoren nog even snel voorzien had van een dikke allu carterplaat (CRD). Verder bleek een iets kortere overbrenging dan standaard erg prettig. Ik reed met 14/45 en dat beviel erg goed.

Michel alias Zs1

Offline member

  • fear is a mind killer,therefore I must not fear
  • *****
  • Berichten: 631
Re: Off-road 3 daagse in Limousin en Auvergne, Frankrijk gids.
« Reactie #47 Gepost op: 05-08-2009, 00:50 »
Hi,
 
ook wij-D Peet,Jan,Wilma & Ray zijn net terug uit de Limousin.
Na een hartelijk ontvangst door Koos en Nicole ( en een roedel beesten) konden we intrek nemen in de sfeervolle woning van Koos.
Gezellig bieren  cq wijnen in de keuken en na een heerlijke maaltijd konden we nog even een dvd `tje kijken in de huiskamer.
 
De eertste dag was natuurlijk spannend om te doen omdat je echt niet goed weet wat de Limousin nou eigenlijk te bieden heeft.
 
En ik moet zeggendat we het spectaculair mooi vonden. Koos heeft fantastische paden in zijn hoofd zitten( ik verdwaal al met een gps)
 
Heel relaxed om achter iemand aan te rijden die zo goed de weg weet en ook nog eens oog heeft voor uitzichten en bijzondere dingen
 

 
 

 
 
 

 
Romantisch met Peet aan het meertje
 

 

 
Vooral de klimmetjes vond ik heel leuk om te doen. Dat heb je niet zo gauw in Nederland.
Maar ook de rust en het feit dat je gewoon niemand tegen komt is een verademing
 
Peet maakt zich klaar voor een nieuwe dag
 

 
 


 
 

 
 

 

 

 

 

 

 


 
Tijd voor een terrasje
 

 
 
Het weer was ook geweldig en een BBQ maakte het geheel af.
 

 
 
Wij vonden Koos een aangename en gastvrije vent. Die ook nog eens fantastisch enduro kan rijden!
Het was echt een aangenaam verblijf en je kreeg het gevoel om bij vrienden op bezoek te zijn.
 
Koos Nicole en Iris bedankt voor deze mooie dagen. We hebben van de routes en jullie gezelschap genoten.
 
Ja zo`n uitzicht vanaf mijn huis wil ik ook wel iedere dag!
 

 
 
 Mail hem eens voor een trip:
 
Koos v Geene :  koos.van-geene@wanadoo.fr
 

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1820
Re: Off-road 3 daagse in Limousin en Auvergne, Frankrijk gids.
« Reactie #48 Gepost op: 05-08-2009, 19:49 »
hartstikke mooi om te zien ik wil ik wil....

ik begrijp alleen niet waarom het met een "echte "enduro zou moeten( en dat bedoel ik serieus) op foto zie ik toch ook een 690 of zoiets? als ik die paden zo zie moet een 640 of iets dergelijks toch makkelijk kunnen of schat ik het echt verkeerd in?

frank

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2397
Re: Off-road 3 daagse in Limousin en Auvergne, Frankrijk gids.
« Reactie #49 Gepost op: 05-08-2009, 20:14 »
hartstikke mooi om te zien ik wil ik wil....

ik begrijp alleen niet waarom het met een "echte "enduro zou moeten( en dat bedoel ik serieus) op foto zie ik toch ook een 690 of zoiets? als ik die paden zo zie moet een 640 of iets dergelijks toch makkelijk kunnen of schat ik het echt verkeerd in?

frank
het is best te doen bij droog weer met een 640 maar bij regen is het een heel ander verhaal
gewoon doen wij willen toch allemaal lachen ;)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1820
Re: Off-road 3 daagse in Limousin en Auvergne, Frankrijk gids.
« Reactie #50 Gepost op: 05-08-2009, 21:02 »
Citaat
gewoon doen wij willen toch allemaal lachen ;)

ja daarom je bent vaak te bang. die paar kilo extra ach. ik zal eens een keuze gaan maken tussen al die ritten

Offline member

  • KTM 690 ER '14
  • Administrator
  • *
  • Berichten: 7114
Re: Off-road 3 daagse in Limousin en Auvergne, Frankrijk gids.
« Reactie #51 Gepost op: 05-08-2009, 21:48 »
De groep kennende reed er een 690 en een 950 SE mee, maar je kan natuurlijk in elke streek de route zo zwaar maken als de deelnemers zoeken......

Offline member

  • *****
  • Berichten: 5705
Re: Off-road 3 daagse in Limousin en Auvergne, Frankrijk gids.
« Reactie #52 Gepost op: 05-08-2009, 22:05 »
En een mooie TT600RE niet te vergeten...  ;)
 
(fijn he Peet, zo'n knopje op je TT)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2397
Re: Off-road 3 daagse in Limousin en Auvergne, Frankrijk gids.
« Reactie #53 Gepost op: 06-08-2009, 08:13 »
zeker Erwin
ik heb hem weer verschillende keren moeten gebruiken
heerlijk zo'n knopje
maar afgelpoen weekend in belgie onder brussel ben ik gevallen maar het knopje is onderwater gekomen maar daar kan ie ook niet tegen zekering eruit boel schoongemaakt en hij ging weer
maar de volgende keer doe ik gewoon het startrelais naast de accu met een schoevendraaier oid doorverbinden en dan doet ie het ook weer

Offline member

  • *****
  • Berichten: 963
Re: Off-road 3 daagse in Limousin en Auvergne, Frankrijk gids.
« Reactie #54 Gepost op: 06-08-2009, 09:22 »
ach Peet ik kan niet meer zonder knopje, zeker niet als het warm is.
Trouwens wat een mooie omgeving en mooie verhalen. Wel errug mooi wonen daar. het lijkt mij een top plek!

Offline member

  • *****
  • Berichten: 594
Re: Off-road 3 daagse in Limousin en Auvergne, Frankrijk gids.
« Reactie #55 Gepost op: 10-08-2009, 22:08 »
Leuk om te lezen dat jullie het zo naar jullie zin hebben gehad. Mijn ervaring was vorig jaar identiek. Zeer vriendelijk en gastvrij. Je omschreef het heel mooi. Alsof je bij vrienden op bezoek bent. En natuurlijk niet te vergeten goede tochten met de mooie vergezichten. Alle ingrediƫnten zijn aanwezig.

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 12
Re: Off-road 3 daagse in Limousin en Auvergne, Frankrijk gids.
« Reactie #56 Gepost op: 20-08-2009, 10:19 »
Afgelopen zondag heb ik een zware crash gehad, en daarbij mijn onderbeen gebroken en flink wat kneuzingen opgelopen, flink balen, het ging allemaal net zo lekker, het ergste is nog om alle mensen die geboekt hebben af te bellen, hopenlijk zit ik eind oktober weer op de motor.

Ray, Wilma,Peet en Jan bedankt voor jullie leuke verslag, het was inderdaad gezellig en plezierig.

Groeten Koos

Offline member

  • In memoriam
  • *
  • Berichten: 469
Re: Off-road 3 daagse in Limousin en Auvergne, Frankrijk gids.
« Reactie #57 Gepost op: 20-08-2009, 10:55 »
Dat is niet zo mooi Koos  :(
Van harte beterschap met je vervelende blessure.

Hoe is het gebeurd ?

Offline member

  • *****
  • Berichten: 3587
Re: Off-road 3 daagse in Limousin en Auvergne, Frankrijk gids.
« Reactie #58 Gepost op: 20-08-2009, 11:42 »
sterkte koos, dan komen we gewoon volgend jaar  :-X
offroadmotorloos. even.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 3641
Re: Off-road 3 daagse in Limousin en Auvergne, Frankrijk gids.
« Reactie #59 Gepost op: 20-08-2009, 12:27 »
Beterschap Koos...
"Do not regret growing older. It is a privilege denied to many."
http://www.youtube.com/watch?v=eE_IUPInEuc&feature=youtube_gdata_player