Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: Libie 2008 18 oktober t/m 8 november  (gelezen 17482 keer)

Offline member

  • Yammie's XT500, XT600Z Ténéré
  • *****
  • Berichten: 259
Re: Libie 2008 18 oktober t/m 8 november
« Reactie #15 Gepost op: 03-07-2008, 21:42 »
 :D :D :D

Die twee horizontale streepjes bovenaan horen aan elkaaar te zitten.
Maar behalve dat heb ik nog wel wat tips en trucs hoor.
Misschien eens uithoren op het TM weekend? Alvast wat sfeer:
Hmmm, embedded filmpje plaatsen lukt niet meer, dan maar zo:
http://www.youtube.com/watch?v=DhpRFmmt8O8
"I love to travel, but hate to arrive"  (Albert Einstein)
http://www.peterenhanneke.nl
http://abbekerk.wordpress.com

Offline member

  • 640 Adventure '97 (E) Samurai '91 (E) 1090 Adv '19 (NL)
  • *****
  • Berichten: 3615
Re: Libie 2008 18 oktober t/m 8 november
« Reactie #16 Gepost op: 17-09-2008, 18:25 »
Hij mag mee van Ewout  :D :P

Vandaag in het nieuwe pand van RBC in Lochem geweest voor de keuring. Duurde allemaal gezellig lang want het is er goed toeven  8)

M'n "Adventure-crosser" liet zich van z'n goeie kant zien, liep in 1 trap na een weekje rust, en behalve een paar kleine dingen is-ie helemaal OK.
Nog wel even wat modieuze sokjes om de voorvoetjes laten aanmeten, en een paar mooie RBC stickers natuurlijk.

Zo is-ie geworden:


Sokjes:


"Bagagerek":




Nog even een stalen voetje laten lassen onder de standaard.KTM verkoopt daar wel een oplossing voor (alu voetje) maar dat kost 54 euri, oef.
ATW wordt nog staal en 45 tands (nu 50) en dan is-ie helemaal klaar, lean&mean.
Nu het baasje nog  :confused:
Travel is fatal to prejudice, bigotry, and narrow-mindedness, and many of our people need it sorely on these accounts. Broad, wholesome, charitable views of men and things cannot be acquired by vegetating in one little corner - Mark Twain

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1745
Re: Libie 2008 18 oktober t/m 8 november
« Reactie #17 Gepost op: 17-09-2008, 18:34 »
Mooi gespoten tank!

Offline member

  • 640 Adventure '97 (E) Samurai '91 (E) 1090 Adv '19 (NL)
  • *****
  • Berichten: 3615
Re: Libie 2008 18 oktober t/m 8 november
« Reactie #18 Gepost op: 17-09-2008, 18:39 »
Mooi gespoten tank!

Is origineel, van een 640 Adventure, met wat carbon beschermstickers
Travel is fatal to prejudice, bigotry, and narrow-mindedness, and many of our people need it sorely on these accounts. Broad, wholesome, charitable views of men and things cannot be acquired by vegetating in one little corner - Mark Twain

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2268
Re: Libie 2008 18 oktober t/m 8 november
« Reactie #19 Gepost op: 18-09-2008, 22:08 »
Ziet er strak uit Ger!!!
Vooral die sticker :-)))

Ik moet nog verse olie in het blokje gieten en nieuwe bandjes steken.
Na het weekend is ie klaar :-)
Er komt een tijd,
dat iedereen op een Adventure rijdt

Offline member

  • *****
  • Berichten: 399
Re: Libie 2008 18 oktober t/m 8 november
« Reactie #20 Gepost op: 18-09-2008, 22:51 »
Zijn jullie snel mannen, mijn brommert staat nog in Zutphen bij de radiatorbakker. Alleen het baasje oververhit is al erg genoeg.

Offline member

  • 640 Adventure '97 (E) Samurai '91 (E) 1090 Adv '19 (NL)
  • *****
  • Berichten: 3615
Re: Libie 2008 18 oktober t/m 8 november
« Reactie #21 Gepost op: 19-09-2008, 00:59 »
Zijn jullie snel mannen, ...

Ik had zooooveel te doen dus ik moest wel vroeg beginnen. Viel uiteindelijk mee. Nu nog even in conditie komen (+ deadlift oefenen voor jouw motor  :D) en al die meuk in die kist zien te proppen.
Travel is fatal to prejudice, bigotry, and narrow-mindedness, and many of our people need it sorely on these accounts. Broad, wholesome, charitable views of men and things cannot be acquired by vegetating in one little corner - Mark Twain

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2268
Re: Libie 2008 18 oktober t/m 8 november
« Reactie #22 Gepost op: 21-09-2008, 21:53 »
Ik heb 'm ook klaar :-)
Toch wel lekker gevoel hoor!

Nieuwe olie, oliefiltertjes, luchtfiltertje, dustfilter, kettingwieltjes, Deserts vóór èn achter, pivot pegs gemonteerd nieuwe handvatten en een nieuwe stuurverhoger (die het stuur naar voren zet......) en verder natuurlijk het allerbelangrijkste; alle electriciteitskabeltjes geïnspecteerd en netjes weer met kabelbandjes en rubberbandjes vastgezet.

En uiteindelijk het leukste; DE PROEFRIT!!

Helemaal goedgekeurd nu, volgens mij kan ik doorrijden tot Kaapstad.

Nu maar 's kijken wat Ewoud er van vindt... :o
Er komt een tijd,
dat iedereen op een Adventure rijdt

Offline member

  • 640 Adventure '97 (E) Samurai '91 (E) 1090 Adv '19 (NL)
  • *****
  • Berichten: 3615
Re: Libie 2008 18 oktober t/m 8 november
« Reactie #23 Gepost op: 21-09-2008, 22:06 »
Goed bezig man!
Travel is fatal to prejudice, bigotry, and narrow-mindedness, and many of our people need it sorely on these accounts. Broad, wholesome, charitable views of men and things cannot be acquired by vegetating in one little corner - Mark Twain

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2268
Re: Libie 2008 18 oktober t/m 8 november
« Reactie #24 Gepost op: 26-09-2008, 00:13 »
Yahoooo, goedgekeurd!!  :) ;D
Vanavond ff naar Lochem gereden met de Adventure om Ewoud zijn critische oog er nog eens over te laten gaan.
Op weg er naar toe was vlak na Arnhem de IMO al uitgevallen, maar dat was van geen belang voor de keuring. En dus reed ik met een gemengd gevoel weer weer naar huis (klote IMO).
Toch maar even gas gegeven en de 151 km/h op de GPS aangetikt.
Eigenlijk helemaal niet slecht met 16/45 en een setje Deserts :-)
Ik heb er nu al zin in!!!
Er komt een tijd,
dat iedereen op een Adventure rijdt

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2268
Re: Libie 2008 18 oktober t/m 8 november
« Reactie #25 Gepost op: 26-09-2008, 01:05 »
Ooops, wat vinden we van dit nieuws?

http://www.trouw.nl/nieuws/wereld/article1865481.ece/Ontvoerde_toeristen_meegenomen_naar_Libie.html

Heeft dit consequenties voor ons??
Denk aan verzekering enzo........
Er komt een tijd,
dat iedereen op een Adventure rijdt

Offline member

  • 640 Adventure '97 (E) Samurai '91 (E) 1090 Adv '19 (NL)
  • *****
  • Berichten: 3615
Re: Libie 2008 18 oktober t/m 8 november
« Reactie #26 Gepost op: 26-09-2008, 07:21 »
Ooops, wat vinden we van dit nieuws?

http://www.trouw.nl/nieuws/wereld/article1865481.ece/Ontvoerde_toeristen_meegenomen_naar_Libie.html

Heeft dit consequenties voor ons??
Denk aan verzekering enzo........

Nou volgens mij past tussen dat gebied en waar wij zitten heel Frankrijk  ;) Ik lig er nog niet wakker van.
Travel is fatal to prejudice, bigotry, and narrow-mindedness, and many of our people need it sorely on these accounts. Broad, wholesome, charitable views of men and things cannot be acquired by vegetating in one little corner - Mark Twain

Offline member

  • *****
  • Berichten: 857
Re: Libie 2008 18 oktober t/m 8 november
« Reactie #27 Gepost op: 26-09-2008, 10:13 »
Zolang er geen negatief reisadvies is, is er geen probleem met de verzekering. Tsja, dat zo'n reis nooit helemaal zonder risico is is een feit. De ellende met dit soort praktijken speelt zich (tot nu toe, behaalde resultaten in het verleden enz.  ;)) eigenlijk altijd in omringende landen af, maar nooit in Libie. Mede daarom wordt Libie gezien als het meest veilige land van Noord-Afrika. Andere gevaren die op de loer liggen zoals zandstormen, extreme hitte, verdwalen, enz.enz. spelen een veel grotere rol, en die kunnen we gelukkig voor een groot deel zelf tot een minimum beperken.

Offline member

  • 640 Adventure '97 (E) Samurai '91 (E) 1090 Adv '19 (NL)
  • *****
  • Berichten: 3615
Re: Libie 2008 18 oktober t/m 8 november
« Reactie #28 Gepost op: 13-10-2008, 20:14 »
Zo, vanmiddag m'n lc4tje bij Bram in de LaRo geprakt. Komt er ook niet meer uit voor zuid tunesie. Het vele asfalt komen we door met muziek-video's, miljarden mp3-tjes, wijn, whisky en een "chill-out"-achterbank.
Hoezo adventure  ;D
Travel is fatal to prejudice, bigotry, and narrow-mindedness, and many of our people need it sorely on these accounts. Broad, wholesome, charitable views of men and things cannot be acquired by vegetating in one little corner - Mark Twain

Offline member

  • *****
  • Berichten: 5705
Re: Libie 2008 18 oktober t/m 8 november
« Reactie #29 Gepost op: 13-10-2008, 20:18 »
Ah watje,

O ja, ik kom de asfaltkm's door met een lekker IKEA schaap onder m'n kont. Terwijl ik gelijk m'n nieuwe laarzen inrij.

Ach ja, met al dat motorprepareren schiet er wel is wat bij in. Ik zag zaterdag om 4 uur dat de onderkant van m'n Tech6 Alpinestars toch wel heel ver weg was en heb gauw een nieuw paar Tech3 gekocht.