Wel fijn dat niet alles volgens plan loop. Dat maakt zo'n reis altijd een stuk leuker, toch?
Dat Gert, Libie en grensovergangen niet zo goed samengaan heb ik 7 jaar geleden aan de lijve ondervonden. Maar dat Gert en KTM al een zelfde onwerkbare combinatie is....
Zo zie je maar dat er natuurlijk weer een onderdeel kapot gaat die je niet bij je hebt.Ondanks alle reserve onderdelen die je dan weer wel bij je hebt.
Jammer als je daar ook maar 1 meter zand moet missen door pech.
Tsja, reserveonderdelen meenemen. Meestal die onderdelen die een bekend zwak punt zijn van het type motor dat je rijdt... Maar ja, er mag maar 30 kg in die kist ( en ik weet dat Gert al een dynamo bij zich heeft na zijn vorige KTM-ervaring in Marokko).
Daarnaast rijden hebben ze in libie ook voertuigen met benzinemotoren, dus een bobine te pakken krijgen moet niet zo'n probleem zijn.
Dat missen van zandkilomters is idd veel erger. Al is het meerijden met de gids ook weer een onvergetelijke ervaring hoor.
Peter