Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: Libie 2008 18 oktober t/m 8 november  (gelezen 17323 keer)

Offline member

  • Yammie's XT500, XT600Z Ténéré
  • *****
  • Berichten: 259
Re: Libie 2008 18 oktober t/m 8 november
« Reactie #90 Gepost op: 27-10-2008, 11:56 »
Wel fijn dat niet alles volgens plan loop. Dat maakt zo'n reis altijd een stuk leuker, toch?
Dat Gert, Libie en grensovergangen niet zo goed samengaan heb ik 7 jaar geleden aan de lijve ondervonden. Maar dat Gert en KTM al een zelfde onwerkbare combinatie is....

Zo zie je maar dat er natuurlijk weer een onderdeel kapot gaat die je niet bij je hebt.Ondanks alle reserve onderdelen die je dan weer wel bij je hebt.

Jammer als je daar ook maar 1 meter zand moet missen door pech.
Tsja, reserveonderdelen meenemen. Meestal die onderdelen die een bekend zwak punt zijn van het type motor dat je rijdt... Maar ja, er mag maar 30 kg in die kist ( en ik weet dat Gert al een dynamo bij zich heeft na zijn vorige KTM-ervaring in Marokko).

Daarnaast rijden hebben ze in libie ook voertuigen met benzinemotoren, dus een bobine te pakken krijgen moet niet zo'n probleem zijn.

Dat missen van zandkilomters is idd veel erger. Al is het meerijden met de gids ook weer een onvergetelijke ervaring hoor.

Peter
"I love to travel, but hate to arrive"  (Albert Einstein)
http://www.peterenhanneke.nl
http://abbekerk.wordpress.com

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 58
Re: Libie 2008 18 oktober t/m 8 november
« Reactie #91 Gepost op: 29-10-2008, 22:31 »
wie weet wat het tijdsverschil is met Libië? De ene site zegt dat ze geen zomertijd en wintertijd kennen de andere site spreekt het tegen. De een zegt wintertijd een uur vroeger dan bij ons de ander zegt een uur later. Het is zo lullig om Marcel steeds uit zijn bed te bellen.....

Offline member

  • Yammie's XT500, XT600Z Ténéré
  • *****
  • Berichten: 259
Re: Libie 2008 18 oktober t/m 8 november
« Reactie #92 Gepost op: 31-10-2008, 12:24 »
is er nog nieuws....??????
"I love to travel, but hate to arrive"  (Albert Einstein)
http://www.peterenhanneke.nl
http://abbekerk.wordpress.com

Offline member

  • *****
  • Berichten: 322
Re: Libie 2008 18 oktober t/m 8 november
« Reactie #93 Gepost op: 31-10-2008, 15:01 »
Het enige nieuws is dat de sateliettelefoon keduuk is......
Ze kunnen bij hoge nood nog wel bellen via de laptop of zoiets, dus het is niet eens zo erg.
Verder ging alles goed met iedereen.
Als het goed is zitten ze vandaag of morgen in Sebha, daar zou de gewone mobiel het wel weer moeten doen dus blijf aan het forum gekluisterd, misschien komt er de komende dagen nog iets !
what doesn't kill me only makes me stronger

Offline member

  • Kleiambassadeur
  • *****
  • Berichten: 2922
Re: Libie 2008 18 oktober t/m 8 november
« Reactie #94 Gepost op: 31-10-2008, 17:51 »
Het enige nieuws is dat de sateliettelefoon keduuk is......
Ze kunnen bij hoge nood nog wel bellen via de laptop of zoiets, dus het is niet eens zo erg.
Verder ging alles goed met iedereen.
Als het goed is zitten ze vandaag of morgen in Sebha, daar zou de gewone mobiel het wel weer moeten doen dus blijf aan het forum gekluisterd, misschien komt er de komende dagen nog iets !

Alleen telefoon met vodafone kaartjes werken daar.....
Verzonden vanaf mijn windows 98 pc met 56k modem.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 322
Re: Libie 2008 18 oktober t/m 8 november
« Reactie #95 Gepost op: 31-10-2008, 19:12 »
 :-[ hmm, da's jammer, maar wel goed om te weten......
what doesn't kill me only makes me stronger

Offline member

  • KTM 690 ER '14
  • Administrator
  • *
  • Berichten: 7115
Re: Libie 2008 18 oktober t/m 8 november
« Reactie #96 Gepost op: 01-11-2008, 10:53 »
Eindelijk een internetcafeetje gevonden. Gisteren op de camping in Sebha aangekomen, vandaag een rustdagje. Er zwerft in Libie ergens een nieuwe bobine voor Gert rond, die is vanuit Nederland met UPS opgestuurd, helaas niet met DHL, die schijnt in Libie een stuk betrouwbaarder te zijn. Daarnaast is er nog een motor uitgvallen, details volgen nog, de berijder heeft er weinig tot niets aan over gehouden, eigenlijk allen wat stijve spieren......

Met de auto's gaat alles goed. De Aviko-bus komt wat vermogen te kort en stuitert teveel op zijn vering door gebrek aan uitgaande demping aan de voorkant. Met Arthur zijn rijkunsten komen ze gewoon waar ze willen zijn, eventueel met wat hulp. De temperatuur is overdag in de zon nog aan de hoge kant, in de avond is het lekker. De buitentent is nog niet gebruikt, die houden we dus nog lekker nieuw.

Hier alvast wat fotootjes:









Offline member

  • *****
  • Berichten: 1745
Re: Libie 2008 18 oktober t/m 8 november
« Reactie #97 Gepost op: 01-11-2008, 11:04 »
Leuk gasten! Blij dat alles redelijk goed gaat, sneu voor Gert. Geen geluk met die KTM. Nog veel plezier

Offline member

  • *****
  • Berichten: 322
Re: Libie 2008 18 oktober t/m 8 november
« Reactie #98 Gepost op: 01-11-2008, 11:09 »
what doesn't kill me only makes me stronger

Offline member

  • KTM 690 ER '14
  • Administrator
  • *
  • Berichten: 7115
Re: Libie 2008 18 oktober t/m 8 november
« Reactie #99 Gepost op: 01-11-2008, 11:10 »
Zojuist hebben we het bericht gekregen dat de bobine morgenochtend om 8 uur in Sebha bij een hotel is. De gids haalt hem dan op en gaan we proberen om het geval weer aan de praat te krijgen. Het blijkt dat UPS (net als DHL) geen pakketjes afgeeft aan PO-boxen ::)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 322
Re: Libie 2008 18 oktober t/m 8 november
« Reactie #100 Gepost op: 01-11-2008, 11:25 »
Ha da's fijn voor Gert. Gelukkig heeftie nog een fiks aantal kilometers - waarvan zo effe snel gerekend 900 km woestijn/piste - voor de boeg .
Bummer voor de andere uitvaller..... Hopelijk valt het allemaal mee. Veel plezier daar nog en de groeten en  :-* aan die ene !

ehhhe edit, ik hoorde vanavond dat het vanaf Sebha toch al een hoop asfalt is....
what doesn't kill me only makes me stronger

Offline member

  • *****
  • Berichten: 322
Re: Libie 2008 18 oktober t/m 8 november
« Reactie #101 Gepost op: 02-11-2008, 10:38 »
Daarnaast is er nog een motor uitgvallen, details volgen nog, de berijder heeft er weinig tot niets aan over gehouden, eigenlijk allen wat stijve spieren......


Tsja, het ene moment rij je nog lekker vooraan en laat je de anderen stofhappen 8) en het andere moment moet je de rest van het voorbijtrekkende Libische landschap vanuit een van de auto's aanschouwen. :-\
Die duinen zijn toch verraderliijk. Het leek een grote duin waar Erwin lekker tegenop ging, maar er zat toch nog een dal tussen :o De motor heeftie voor zover ik begrijp niet op zich gekregen, maar zowel machine als man zijn toch wel gehavend. De motor rijdt in elk geval niet meer want de voorkant zit niet zoals die hoort. Erwin heeft pijnlijke ribben, schouders en heel veel blauwe plekken, ach gossie. 
what doesn't kill me only makes me stronger

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1454
Re: Libie 2008 18 oktober t/m 8 november
« Reactie #102 Gepost op: 02-11-2008, 10:45 »
Da's spijtig zeg,maar toch nog geluk bij een ongeluk,
gelukkig hoeft ie daar geen primitief hospitaal in begrijp ik en kan de reis voortgezet worden, sterkte!

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 58
Re: Libie 2008 18 oktober t/m 8 november
« Reactie #103 Gepost op: 02-11-2008, 10:59 »
Nog een klein stukje over steenpistes en dan het asfalt. De ziekenhuizen zijn daar erg goed hoor. Weet Peter alles van en goedkoop.... 5,00 euro hele behandeling. Mooie foto's. Ik wil oooooook weeeeeer.

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 58
Re: Libie 2008 18 oktober t/m 8 november
« Reactie #104 Gepost op: 02-11-2008, 11:00 »
p.s. het is daar een uur later omdat het hier wintertijd is