Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: Import uit USA  (gelezen 9798 keer)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2268
Import uit USA
« Gepost op: 15-07-2008, 21:07 »
Puf he, dat was ff schrikken.
De risers die ik besteld had zijn vandaag binnengekomen uit de USA.
Maar de rekening was wat hoger dan ik verwacht had  :-[

Op de rekening staat het volgende
Motorcycle parts,      Value $100.00,        Postage and Fees $44.18

Op de TNT invoice staat vervolgens:
Motorfietsonderdelen, Douane waarde EUR 354     

Belasting:  Invoerbelasting    EUR  13,10
                BTW bij invoer     EUR  69,73

Overigen:   Inklaringskosten  EUR  16,75

Totaal te betalen:                 EUR   99,58

Snapt iemand deze rekentruuk?

Gelukkig moeten we het met 7 man delen, maar ik schrik er wel van.

Hoe kan ik dit soort flauwekul in de toekomst veroorkomen?
Er komt een tijd,
dat iedereen op een Adventure rijdt

Offline member

  • *****
  • Berichten: 173
Re: Import uit USA
« Reactie #1 Gepost op: 15-07-2008, 21:11 »
De waarde wordt bepaald door

de waarde van de onderdelen + transportkosten
Hierover betaal je invoerrecht .. %

Deze drie tel je bij elkaar op en daar betaal je de BTW over

Wat in jouw sommetje niet klopt is dat de waarde van de goederen + transport geen EUR 354 is. Daar zou je TNT opheldering over kunnen vragen
Yamaha XT600E 1992
Yamaha XT600E 1999
Yamaha XJR1300

Offline member

  • DR-Z462SM
  • *****
  • Berichten: 2464
Re: Import uit USA
« Reactie #2 Gepost op: 15-07-2008, 21:21 »
Daar zou je TNT opheldering over kunnen vragen

Jaah... (Ik ben één van die 7 (als het goed is ::)) :-X)
Old bikers never die, they just smell that way...

Offline member

  • *****
  • Berichten: 3641
Re: Import uit USA
« Reactie #3 Gepost op: 15-07-2008, 21:44 »
Ik moest €20,09 bijbetalen voor ééntje.
99:7 is minder maar jullie hebben dan ook nog de verzending binnen nederland
Die amerikanen zijn roomser dan de paus. Had gevraagd om geen rekening mee te sturen.
Mijn oplossing voor de volgende keer is het goedje betalen en naar een goede vriend in Texas laten sturen die het als privé pakket naar mij stuurt.
"Do not regret growing older. It is a privilege denied to many."
http://www.youtube.com/watch?v=eE_IUPInEuc&feature=youtube_gdata_player

Offline member

  • *****
  • Berichten: 5705
Re: Import uit USA
« Reactie #4 Gepost op: 16-07-2008, 07:45 »
Heb ik ook is gehad. Volgens mij is het gewoon een smerige manier van extra belasting heffen door in te schatten wat $100 dollar aan motoronderdelen in NL zou kosten.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 267
Re: Import uit USA
« Reactie #5 Gepost op: 16-07-2008, 09:50 »
Maar ze zijn er...... @Fred : zijn ze moooiii ???

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2710
Re: Import uit USA
« Reactie #6 Gepost op: 16-07-2008, 10:33 »
Volgens mij als ze het idee hebben dat de rekening niet klopt, of dat de waarde in NL ernstig afwijkt, maken ze zelf een schatting. Welke dus hoger of lager uit kan komen dan de werkelijke waarde.... Daarover kan je ze eventueel aanspreken, als jij kan aantonen dat hun inschatiing niet klopt...
Ik heb ook wel eens gehoord dat ze een soort database bijhouden wat bepaalde zaken ongeveer waard zijn, dus enkel de invoice weglaten of een lagere invoice meesturen werkt niet altijd (maar soms ook weer wel)

Wat mij de meeste successen heeft opgeleverd is opsturen als "gift" (heeft de IMS tank voor Rolf, zonder enige bijbetaling bezorgd)
Of als "replacement under warranty" (dat heeft mij geen enkele problemen bezorgd, toen ik inderdaad een nieuwe tank onder garantie kreeg toegestuurd, was dus niet eens gelogen, maar hoe weten zij dat)
Wat ik nog niet zelf heb geprobeerd is "samples", maar daar heb ik ook wel eens vaker succesverhalen van gehoord, maar hangt misschien ook een beetje van het product af.

Wat Erik zegt is ook geen slecht idee...
Als een pakket van een postorderbedrijf komt en er staat "gift"op, is dat wellicht een stuk minder geloofwaardig dan wanneer het pakket van een particulier afkomt...

Offline member

  • KTM 690 ER '14
  • Administrator
  • *
  • Berichten: 7115
Re: Import uit USA
« Reactie #7 Gepost op: 16-07-2008, 10:56 »
Met de lage dollarkoers en de explosief toegenomen import vanuit Amerika is de douane ook wakker geworden. Ook pakketjes gemerkt als gift worden gecontroleerd en aangeslagen als het anders blijkt te zijn. Nagenoeg geen enkel pakketje komt meer door de douane zonder aanslag, hoewel de pers afgelopen weekend anders deed voorkomen. Daarnaast is het in vele staten strafbaar om iets anders op de invoice te zetten dan dat het daadwerkelijk is, en de meeste bedrijven willen het risico voor een aanklacht van valsheid in geschriften niet (meer) lopen. Gewoon dus bij het berekenen alle belastingen, heffingen en overige kosten al meerekenen bij het vergelijken, dan kan het achteraf alleen maar meevallen.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1595
Re: Import uit USA
« Reactie #8 Gepost op: 16-07-2008, 11:17 »
Je zou zeggen dat je gewoon pech hebt gehad.

http://www.telegraaf.nl/overgeld/article1421524.ece

Ik heb net een proefbestelling gedaan via het bedrijf www.productenuitamerika.nl . ik hou jullie wel op de hoogte.
Vanaf 1 december moet het dus beter worden begrijp ik uit het artikel.

Marcel
Marcel

Offline member

  • KTM 660/Africa Twin/DR-Z 400 E
  • In memoriam
  • *
  • Berichten: 6475
Re: Import uit USA
« Reactie #9 Gepost op: 16-07-2008, 11:40 »
Hoe kan ik dit soort flauwekul in de toekomst veroorkomen?

Niets meer uit de VS bestellen: uiteindelijke prijs is volledig onvoorspelbaar....
Als je het gevoel hebt dat je alles onder controle hebt, dan ga je gewoon niet hard genoeg!! - - - (www.motorbikes2africa.nl)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2710
Re: Import uit USA
« Reactie #10 Gepost op: 16-07-2008, 12:26 »
Huh? Wat is het nou...
Per 1 december gáát de drempel naar 150 euro, of de drempel is al per 1 maart omhooggegaan, alleen wordt nog niet toegepast door douane???

Citaat
Op dit moment profiteren particulieren al van de lage dollar. Maar de douane kan ook invoerrechten, accijns en btw heffen als het product duurder is dan €22. Op 1 december gaat dit drempelbedrag echter omhoog naar €150. Dat is omgerekend 238 dollar. Wie onder dit bedrag blijft, wordt niet aangeslagen.

De Europese Unie heeft deze wijziging van de douanevrijstellingen al op 11 maart doorgevoerd, maar dat is vrijwel iedereen ontgaan. Zelfs de internetbedrijven die zaken doen met de VS, maar ook de Belastingtelefoon/douane weten van niets. Er staat zelfs (nog) geen melding op de website van de douanedienst.

Ofschoon de douane het officieel ontkent, wordt nu al een oogje dichtgeknepen als Nederlanders via internet producten tot 150 euro in de VS of in andere landen bestellen. Mensen die naar een niet-EG-land reizen, kunnen nu voor 175 euro belastingvrij meenemen. Dit drempelbedrag gaat in december omhoog naar 430 euro of 683 dollar.

Er zijn tal van manieren om via internet iets in Amerika te bestellen, maar lang niet alle bedrijven leveren rechtstreeks aan Europa. De makkelijkste manier is om via een Nederlandse tussenpersoon te bestellen. Die rekent wel een provisie van 15%.

Offline member

  • KTM 660/Africa Twin/DR-Z 400 E
  • In memoriam
  • *
  • Berichten: 6475
Re: Import uit USA
« Reactie #11 Gepost op: 16-07-2008, 12:33 »
Huh? Wat is het nou...
Per 1 december gáát de drempel naar 150 euro, of de drempel is al per 1 maart omhooggegaan, alleen wordt nog niet toegepast door douane???


Maar wat maakt dat uit als de douane zelf een inschatting van de waarde mag maken, ongeacht wat ze er in de VS op hebben gezet?
Als je het gevoel hebt dat je alles onder controle hebt, dan ga je gewoon niet hard genoeg!! - - - (www.motorbikes2africa.nl)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 5359
Re: Import uit USA
« Reactie #12 Gepost op: 16-07-2008, 18:48 »
Ik kende deze regel al wel, voor incoeren van producten als je ze zelf meeneemt. Dacht dat voor post andere regels geldde.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 3641
Re: Import uit USA
« Reactie #13 Gepost op: 16-07-2008, 22:55 »
Gaaaaff... Ze zitten er op en ben blij dat ik de orginele verhoog busjes heb laten zitten. Met mijn 194cm is 2" net genoeg maar denk dat ik er tijdens het rijden erg veel plezier van zal hebben.
Om de bedrading een kortere route te geven heb ik de bovenste kroonplaat losgemaakt en alleen de kabel van de kleppenlichter is losgekoppeld. (zo die zinnen lopen iets beter) :-X
"Do not regret growing older. It is a privilege denied to many."
http://www.youtube.com/watch?v=eE_IUPInEuc&feature=youtube_gdata_player

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2268
Re: Import uit USA
« Reactie #14 Gepost op: 16-07-2008, 23:43 »
Gaaaaff... Ze zitten er op en ben blij dat ik de orginele verhoog busjes heb laten zitten. Met mijn 194cm is 2" net genoeg maar denk dat ik er tijdens het rijden erg veel plezier van zal hebben.
Om de bedrading beter te laten heb ik de bovenste kroonplaat losgemaakt en alleen de kabel van de kleppenlichter is heb ik nog losgekoppeld liggen.

Hey Erik, bij mij precies het zelfde. De kabel van de kleplichter was te kort en die heb ik dus maar verwijderd.
Ik heb echter ook de gaskabels nu niet meer boven het stuur, maar aan de onderkant van het stuur lopen.

Verder heb ik het stuur vooral naar voren verplaatst en maar een beetje omhoog.
Ben heel benieuwd hoe het rijdt.
Er komt een tijd,
dat iedereen op een Adventure rijdt