Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: Import uit USA  (gelezen 9797 keer)

Offline member

  • Modje
  • *
  • Berichten: 2587
Re: Import uit USA
« Reactie #30 Gepost op: 01-08-2008, 20:06 »
Als je meer moet betalen dan is dat gelijk bij het afleveren van het pakje. Je hebt geluk dus

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2374
Re: Import uit USA
« Reactie #31 Gepost op: 01-08-2008, 20:30 »
Echt niet , Fedex stuurt de factuur ALTIJD na aflevering , geen ontkomen aan , altijd invoer en btw , het beste is om te laten versturen via USPS , United States Postal Service , zelfde als PTT / TNT bij ons , dan heb je in ieder geval een kansje dat het belastingvrij binnen komt , via UPS . Fedex en DHL altijd een factuur.
Yamaha WR250F 2015

Offline member

  • Modje
  • *
  • Berichten: 2587
Re: Import uit USA
« Reactie #32 Gepost op: 01-08-2008, 20:36 »
das nieuw voor me. voorheen nooit gehad.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 3641
Re: Import uit USA
« Reactie #33 Gepost op: 01-08-2008, 21:46 »
Echt niet , Fedex stuurt de factuur ALTIJD na aflevering , geen ontkomen aan , altijd invoer en btw , het beste is om te laten versturen via USPS , United States Postal Service , zelfde als PTT / TNT bij ons , dan heb je in ieder geval een kansje dat het belastingvrij binnen komt , via UPS . Fedex en DHL altijd een factuur.

En hoe lang duurt het met USPS? Heb net een boos mailtje gestuurd omdat ik al meer dan 4 weken zit te wachten.
De stuurverhogers zijn via UPS gegaan en waren twee weken geleden al binnen.
"Do not regret growing older. It is a privilege denied to many."
http://www.youtube.com/watch?v=eE_IUPInEuc&feature=youtube_gdata_player

Offline member

  • In memoriam
  • *
  • Berichten: 469
Re: Import uit USA
« Reactie #34 Gepost op: 02-08-2008, 00:09 »
Jacdrz400 heeft gelijk , Fedex altijd achteraf betalen.
DHL meteen aan de deur betalen bij aflevering.
UPS wordt ook dikwijls door TNT bezorgt en die vraagt extra inklaringskosten wat DHL dan weer niet doet.
USPS heb ik niet graag want dat duurt veel te lang dat het afgeleverd wordt omdat de douane het dikwijls meer dan een week achterhoud en/of het pakje opent om te kijken wat er in zit.
Dan kan je ook nog eens een brief van de douane binnenkrijgen die je moet invullen voordat ze het pakket vrijgeven.
Doe voor mij maar DHL , dat is de snelste en beste service en komt ook wel eens gratis door.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 3641
Re: Import uit USA
« Reactie #35 Gepost op: 02-08-2008, 10:36 »
Heb gister de douane gebeld en die zeggen dat ze niets tegen houden omdat de transporteur aangifte doet en de douane het alleen digitaal afhandeld. Ze hebben immers geen opslagruimte en het is een uitzondering dat ze gaan kijken, zeggen ze.  :confused: :confused:
"Do not regret growing older. It is a privilege denied to many."
http://www.youtube.com/watch?v=eE_IUPInEuc&feature=youtube_gdata_player

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2374
Re: Import uit USA
« Reactie #36 Gepost op: 02-08-2008, 14:45 »
En hoe lang duurt het met USPS? Heb net een boos mailtje gestuurd omdat ik al meer dan 4 weken zit te wachten.
De stuurverhogers zijn via UPS gegaan en waren twee weken geleden al binnen.

Via USPS standaard mail is 30 werkdagen , priority 10 werkdagen , global priority 5 werkdagen.
Yamaha WR250F 2015

Offline member

  • *****
  • Berichten: 3641
Re: Import uit USA
« Reactie #37 Gepost op: 02-08-2008, 22:09 »
Via USPS standaard mail is 30 werkdagen , priority 10 werkdagen , global priority 5 werkdagen.

USPS International First Class staat niet in het rijtje maar heb zo'n vermoeden dat het sneller moet zijn dan standaard.
30/6 is het verstuurd en nog niet binnen. Heb inmiddels een nummer wat ik misschien bij de TNT kan chekken.

De volgende keer ga ik toch echt gebruik maken dan een goede vriend in Amerika.
"Do not regret growing older. It is a privilege denied to many."
http://www.youtube.com/watch?v=eE_IUPInEuc&feature=youtube_gdata_player

Offline member

  • *****
  • Berichten: 3641
Re: Import uit USA
« Reactie #38 Gepost op: 24-11-2008, 10:14 »
Eindelijk mijn totale bestelling van 2 paar Vibram five fingers binnen. 1e kwam na twee maanden binnen en geen extra kosten. De 2e is waarschijnlijk nooit in de 1e zending meegegaan. Na wat op en neer mailen en dreigen met terugboeken van het betaalde bedrag toch verzonden. Helaas wel onderschept door de douane en mocht bijbetalen. In totaal toch nog goedkoper uit dan in Nederland halen.

Inderdaad het apart laten versturen van de "invoice" is niet gegarandeerd. Overigens zetten ze het bedrag toch op de verpakking.

Conclusie: Via een particulier in het verzend land laten versturen is de beste optie. Of mazzel hebben.
"Do not regret growing older. It is a privilege denied to many."
http://www.youtube.com/watch?v=eE_IUPInEuc&feature=youtube_gdata_player

Offline member

  • DR-Z462SM
  • *****
  • Berichten: 2464
Re: Import uit USA
« Reactie #39 Gepost op: 25-11-2008, 09:00 »
Heb net een hydraulische koppeling uit de staten der verenigingen binnen (zonder bijbetaling) waarbij de verkoper uit eigen beweging op het pakketje heeft gezet dat de inhoud een gerepareerd koppelingsmechaniekje is ter waarde van $ 50,-

Ik dacht:  ::) :o :-\

Maar gelukkig was het toch een nieuwe... :D
Old bikers never die, they just smell that way...

Offline member

  • No_Postmerge
  • *****
  • Berichten: 3628
Re: Import uit USA
« Reactie #40 Gepost op: 04-12-2008, 11:25 »
http://www.douane.nl/particulier/internetaankopen/internetaankopen-04.html#P92_6003

Douane site is aangepast
voorbeeld rekenmethode
http://www.douane.nl/particulier/internetaankopen/internetaankopen-04.html#P92_6003

van 22 tot 150 euro wel omzetbelasting betalen.
dan komen er dus ook nog inklaringskosten bij. Voor het heffen van de belasting.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 777
Re: Import uit USA
« Reactie #41 Gepost op: 01-02-2009, 13:17 »
Mogelijk krijg ik periodiek zendingen uit de USA. De leverancier stelt voor om een 'freight forwarder' in te schakelen, aangezien dit voor hun makkelijker en voor mij goedkoper zou zijn. Ik krijg dan een klantnummer waarmee ik hun op afroep pakketten kan laten ophalen en verzenden.
 
Weet iemand hoe dit precies in zijn werk gaat en wat zou je aanbeveling zijn?
bv.
  • FedEx
  • UPS
  • DHL
  • USPS
  • anders

Offline member

  • *****
  • Berichten: 11363
Re: Import uit USA
« Reactie #42 Gepost op: 14-04-2009, 22:21 »

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2268
Re: Import uit USA
« Reactie #43 Gepost op: 12-08-2010, 20:09 »
Hé mannen, al zo'n 300 dagen geen reactie meer in dit topic dus ik vond het wel tijd om hier weer eens nieuw leven in te blazen.
 
Ik wil namelijk weer wat spullen in de USA gaan bestellen en er is in de tussentijd vast weer een hoop verandert in de regeltes en afhandeling.
 
Inmiddels heb ik voor een dikke $322 leuke spuletjes uitgezocht en die moeten natuurlijk zo snel en goedkoop mogelijk naar hierzo komen.
 
Iemand enig idee wat dit gaat kosten en hoe ik dat nu het voordeligst kan doen?
 
Graag rercente ervaringen.
Er komt een tijd,
dat iedereen op een Adventure rijdt

Offline member

  • No_Postmerge
  • *****
  • Berichten: 3628
Re: Import uit USA
« Reactie #44 Gepost op: 12-08-2010, 21:44 »
Had laatst voor een kleiner bedrag als 150 euro (grensbedrag invoerrechten), moest toen BTW betalen (grensbedrag 22 euro waarde produkt) BTW over product en vervoerskosten, en geen invoerrechten. Maar wel 12,50 euro inklaringskosten. Ik kreeg zelfs van TNT eerst mog een brief om de originele invoice op te sturen, stond precies hetzelfde op als op het pakket. Reden Douane wilde het niet vrijgeven, werd vermeld. Gevolg heeft meer als een maand geduurd.


Is een afweging en berekening of je hier besteld