Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: Oplichting Marktplaats: Cross kleding  (gelezen 11622 keer)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 4382
Oplichting Marktplaats: Cross kleding
« Gepost op: 24-07-2008, 11:54 »
Maand geleden geld over gemaakt voor een paar mooie Alpine Star Tech 6 laarzen, maar na heel wat mailen en telefonisch contact niks binnen. Iedere keer werd er weer een nieuwe smoes verzonnen dus nu heb ik geen hoop meer op een normale manier van zaken doen.

Het gaat om deze advertentie. Ik mag waarschijnlijk geen namen noemen daarvoor moet je me maar mailen. Maar deze verkoper biedt veel meer aan

Ik heb marktplaats al ingelicht en ga binnenkort aangifte doen bij de politie.

Het is maar dat jullie het weten, dus trap er niet in.
None of us is as strong as all of us.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2710
Re: Oplichting Marktplaats: Cross kleding
« Reactie #1 Gepost op: 24-07-2008, 12:39 »
Dat is niet zo mooi....
Ik heb al eens 5 maanden met een duitser moeten zeuren tot ik mijn gewonnen harnas op ebay van hem had gekregen, is echt niet leuk zulke dingen  :-[

Maarreh, die blauw/zwarte laarzen op de foto zijn ook nog eens echt geen Tech 6 laarzen hoor :-X  (ik heb de tech6 laarzen van die jaren met die sluitingen nog staan)
Tech 6 zijn rondom met plastic bekleed (op een paar plekjes na waar de laars moet kunnen buigen), deze zijn voor het grootste deel van leer, dus hooguit een tech 3.

Een nieuwe Tech3 (van het nieuwe model, deze zijn van een aantal jaren geleden) kost nu bij FC-moto 169,95 http://www.fc-moto.de/epages/fcm.sf/de_DE/?ObjectPath=/Shops/10207048/Products/Alpinestars-Tech3/SubProducts/Alpinestars-Tech3-0001

Offline member

  • *****
  • Berichten: 4382
Re: Oplichting Marktplaats: Cross kleding
« Reactie #2 Gepost op: 24-07-2008, 13:43 »
Dacht dat je met ebay sterker stond, maar dat valt dus ook tegen.

Al was het Tech3, is al beter dan niks :-[
None of us is as strong as all of us.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2397
Re: Oplichting Marktplaats: Cross kleding
« Reactie #3 Gepost op: 24-07-2008, 13:51 »
ik heb hele mooie laarzen voor die bmw gs 1 enduro laarzen bijna nieuw
helft van de nieuwprijs maat 44/45
gr

Offline member

  • *****
  • Berichten: 4382
Re: Oplichting Marktplaats: Cross kleding
« Reactie #4 Gepost op: 24-07-2008, 14:02 »
Waar moet ik m'n grote teen dan laten ???
None of us is as strong as all of us.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2397
Re: Oplichting Marktplaats: Cross kleding
« Reactie #5 Gepost op: 24-07-2008, 14:08 »
op je rug ;D

Offline member

  • *****
  • Berichten: 5359
Re: Oplichting Marktplaats: Cross kleding
« Reactie #6 Gepost op: 24-07-2008, 18:08 »
Bij Ebay sta je weldegelijk sterker.

Daar heb je namelijk beoordelingen: als iemand je gewoon niks stuurt dan beoordeel je hem slecht. Iemand die 1000en positieve berichten heeft (die je kan zien), die kan je wel een beetje vertrouwen denk ik zo.

Je kunt er niet zomaar een nieuwe naam aanmaken.. daar doen ze ook nog eens IP-check en adrescheck op.. dus een stuk beter.

Bijj marktplaats heb je gewoon niks. Dus als het wat duurder is aldaar, dan ga ik het liever halen!

Offline member

  • KTM 660/Africa Twin/DR-Z 400 E
  • In memoriam
  • *
  • Berichten: 6475
Re: Oplichting Marktplaats: Cross kleding
« Reactie #7 Gepost op: 24-07-2008, 22:42 »
Kut voor je, maar mijn ervaringen met marktplaats zijn ook niet super. Ebay is wat dat betreft een heel stuk beter.

Wat nog kan helpen is een paypal account aanmaken. Via die gasten schijnt het zekerder te zijn omdat ze - dacht ik - het geld vast houden totdat het artikel er daadwerkelijk is. Zo niet, geld terug.
Als je het gevoel hebt dat je alles onder controle hebt, dan ga je gewoon niet hard genoeg!! - - - (www.motorbikes2africa.nl)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 4382
Re: Oplichting Marktplaats: Cross kleding
« Reactie #8 Gepost op: 25-07-2008, 07:49 »
Ik heb zo'n account, maar daar werken alleen de profs mee op marktplaats. Op Ebay bijna iedereen. Het blijft een gok, maar vanochtend vond ik een mooi berichtje in m'n mailbox:
hoi
 
contact gehad met klantenservice staat op distrubutie centrum met verkeerd postcode had 6853 zl maar oet .... zijn worden morgen doorgestuurd zaterdag binnen
 
gr
imsone


Misschien dat het dreigen met aangifte toch heeft gewerkt. Dus nog ff geduld en dan kan ik misschien m'n afspraak ma met de blauwe vrienden wel afzeggen.
None of us is as strong as all of us.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 5359
Re: Oplichting Marktplaats: Cross kleding
« Reactie #9 Gepost op: 25-07-2008, 10:56 »
mooi, natuurlijk even afwachten of het niet de volgende smoes is...

ps.: Ik probeer (zeker als het om wat meer geld gaat) er wel bijna altijd achter te komen wie de verkoper is: Dus gewoon even naam en adres opvragen. Ik ben dan altijd zo vrij om het mijne eerst te sturen, dat geeft vertrouwen.  Ik vind dat je recht heb te weten van wie je koopt.

Naam en plaats heb je overigens gewoon nodig voor overschrijven... dus adresje erbij e-voila. liefst effe checken in het telboek ofzo.

Ze kunnen dan altijd nog fake namen gebruiken en false adressen etc.. maar dan wordt het toch wel steeds duidelijker oplichting.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 11359
Re: Oplichting Marktplaats: Cross kleding
« Reactie #10 Gepost op: 25-07-2008, 12:21 »
En let ook op de Afrikaners. Mijn zoontje had een leuk geprijsde Wii gezien. Ik even bellen dat ik langs wilde komen om hem spelend te zien (Amsterdam is tenslotte dichtbij). Nee dat kon niet, maar hij was helemaal nieuw, nog in de doos. Ja, ze hadden een winkel in de USA en waren 'toevallig' niet in Amsterdam de komende weken.

Nooit intrappen mensen! Die winkel heb ik gecontroleerd en stond vol Afrikaanse spelfouten en nepartikelen. Er zat totaal geen lijn in, behalve dat je daar met Western Union kon betalen. Ja ja ;D

Wat ik eigenaardig vind is dat je hier niet over mag klagen; marktplaats accepteert geen verantwoordelijkheid, haalt geen advertenties weg. Het enige is een algemene waarschuwing tegen fraude en het advies om altijd fysiek af te spreken met de verkoper.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 4382
Re: Oplichting Marktplaats: Cross kleding
« Reactie #11 Gepost op: 28-07-2008, 20:32 »
Nou de postbode is geweest (2e keer) en heeft pakketje bij de buren afgegeven.



Ze zien er redelijk uit, maar zeker niet maar 2x gebruikt (of het moet 2x Parijs - Dakar zijn geweest). Verder is het zeker geen Tech 6 maar 3?! Er zitten wel Tech 8 binnenschoenen bij dus samen maakt dat Tech 6 ::).

Een van de vertragingen kwam volgens de verkoopster doordat er een gesp gerepareerd moest worden. Maar zover ik zie zijn het allemaal dezelfde gespen inclusie dezelfde blub. Een ander excuus was dat ze de verkeerde postcode had gebruikt, maar deze klopt als een tiet ???

Al met al is dit niet mijn manier van zaken doen, de laarzen zijn een vooruitgang tov wat ik had maar als ik dit vantevoren had geweten........

Ik ga het hele verhaal nog naar aan marktplaats doorgeven in de hoop dat ze het een beetje in de gaten houden en ik wil een deel van m'n geld terug want dit zijn niet de zgan blauwe Tech 6 laarzen van het plaatje (al is dat waarschijnlijk ijdele hoop).
None of us is as strong as all of us.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 5359
Re: Oplichting Marktplaats: Cross kleding
« Reactie #12 Gepost op: 28-07-2008, 21:38 »
klinkt als:

Hij voelde nattigheid en heeft toen een paar oude laarzen opgetrommeld om er mee weg te komen ?

Afzender adres op het pakje ???

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2710
Re: Oplichting Marktplaats: Cross kleding
« Reactie #13 Gepost op: 29-07-2008, 09:03 »
Vreemd verhaal.....

Zo goed als nieuwe blauw/zwarte Tech 6 kopen, welke eigenlijk al niet eens Tech 6 zijn, maar tech 3
En dan een afgetrapt paar witte tech?? opgestuurd krijgen.....(afgetrapt vergeleken bij die blauwe dan, ze zien er verder redelijk uit denk ik)
Is de rechterkant van de voet van de laars nu plastic of leer? Als het leer is zijn het dus weer tech 3 en die zijn niet gemaakt voor binnenschoentjes, dus of dat dan wel een beetje samengaat weet ik niet, maar valt te proberen natuurlijk.....

Offline member

  • DR-Z462SM
  • *****
  • Berichten: 2464
Re: Oplichting Marktplaats: Cross kleding
« Reactie #14 Gepost op: 29-07-2008, 09:57 »
Niet gezoend, en toch genaaid...
Balen voor je :-\

Beetje mosterd na de maaltijd, maar ik vraag ook altijd of ik kan komen kijken/passen/voelen/meten, dus adres achterhalen.
Als je dat gechecked hebt kun je de gok nemen.

(Pas TT roadbookhouder gekocht voor € 200,-, nieuw in doos (ja,ja) van een rijschoolhouder ergens in Limbonesië)
Old bikers never die, they just smell that way...