Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: Oplichting Marktplaats: Cross kleding  (gelezen 11611 keer)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 3071
Re: Oplichting Marktplaats: Cross kleding
« Reactie #30 Gepost op: 30-07-2008, 19:30 »
* stelt GPS in op "niet via wegen" *
DR 800, KTM LC4 640 [Adventure] www.drbigclub.nl

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 33
Re: Oplichting Marktplaats: Cross kleding
« Reactie #31 Gepost op: 04-08-2008, 00:48 »
fijn heh .... rotte peren heb je overal. ik heb gelukkig ook veel goede ervaringen met Marktplaats maar eerlijk gezegd ben ik altijd huiverig voor mensen met 10tallen advertenties

 :stupid: 
ik kijk ook altijd ff hoeveel advertenties zo'n figuur er heeft staan.
En zoals ik bij die laarzenlul heb gezien, zou ik meteen al afhaken.
Maar buiten dat, is niet erg slim om laarzen te kopen zonder te passen...


Offline member

  • KTM 660/Africa Twin/DR-Z 400 E
  • In memoriam
  • *
  • Berichten: 6475
Re: Oplichting Marktplaats: Cross kleding
« Reactie #32 Gepost op: 04-08-2008, 10:01 »
:stupid: 
laarzenlul

Voor in het nieuwe woordenboek  ;D

Mv: laarzenlullen
Als je het gevoel hebt dat je alles onder controle hebt, dan ga je gewoon niet hard genoeg!! - - - (www.motorbikes2africa.nl)

Offline member

  • DR-Z462SM
  • *****
  • Berichten: 2464
Re: Oplichting Marktplaats: Cross kleding
« Reactie #33 Gepost op: 04-08-2008, 11:28 »
Maar is het dan:

Wij hebben laarzen geluld of wij hebben gelaarslult???


 :D
Old bikers never die, they just smell that way...

Offline member

  • *****
  • Berichten: 4379
Re: Oplichting Marktplaats: Cross kleding
« Reactie #34 Gepost op: 05-08-2008, 09:41 »
Het is een laarzentrut  :P
None of us is as strong as all of us.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2268
Re: Oplichting Marktplaats: Cross kleding
« Reactie #35 Gepost op: 13-08-2008, 21:35 »
Bij Ebay sta je weldegelijk sterker.

Daar heb je namelijk beoordelingen: als iemand je gewoon niks stuurt dan beoordeel je hem slecht. Iemand die 1000en positieve berichten heeft (die je kan zien), die kan je wel een beetje vertrouwen denk ik zo.

Je kunt er niet zomaar een nieuwe naam aanmaken.. daar doen ze ook nog eens IP-check en adrescheck op.. dus een stuk beter.

Bijj marktplaats heb je gewoon niks. Dus als het wat duurder is aldaar, dan ga ik het liever halen!

Tja, en hoe doen we dat hier op het forum?
Stel, je hebt een deal met iemand hier op het forum die zijn/haar afspraak niet nakomt...... wat dan?
Er komt een tijd,
dat iedereen op een Adventure rijdt

Offline member

  • No_Postmerge
  • *****
  • Berichten: 3628
Re: Oplichting Marktplaats: Cross kleding
« Reactie #36 Gepost op: 13-08-2008, 22:35 »
Dan openen we een nieuwe hoofdstuk RADAR maniacs!


Offline member

  • KTM 660/Africa Twin/DR-Z 400 E
  • In memoriam
  • *
  • Berichten: 6475
Re: Oplichting Marktplaats: Cross kleding
« Reactie #37 Gepost op: 14-08-2008, 08:31 »
Tja, en hoe doen we dat hier op het forum?
Stel, je hebt een deal met iemand hier op het forum die zijn/haar afspraak niet nakomt...... wat dan?

De meest actieve mensen op het forum kennen elkaar persoonlijk. Het forum is erop gericht elkaar vooruit te helpen in het uitoefenen van je hobby. Een hele andere doelstelling dan marktplaats. Daarnaast komt je elkaar toch ook best vaak tegen bij allerlei evenementen. Ik denk dat daardoor de neiging om afspraken niet na te komen een stuk kleiner is. Kan natuurlijk altijd een keer voorkomen. Persoonlijk vind ik het altijd er 'vertrouwd' om met mensen van het forum zaken te doen. Bij Ebay kun je elkaar waarderen als je zaken hebt gedaan, misschien kan dat hier op het forum ook wel...
Als je het gevoel hebt dat je alles onder controle hebt, dan ga je gewoon niet hard genoeg!! - - - (www.motorbikes2africa.nl)

Offline member

  • DR-Z462SM
  • *****
  • Berichten: 2464
Re: Oplichting Marktplaats: Cross kleding
« Reactie #38 Gepost op: 14-08-2008, 10:33 »
Tja, en hoe doen we dat hier op het forum?
Stel, je hebt een deal met iemand hier op het forum die zijn/haar afspraak niet nakomt...... wat dan?

Hoezo Fr@?, Ervaring mee?

Ikzelf zou dan, net als dit topic, toch wel iemand publiekelijk "te kijk" zetten...
Zoiets als: Doe geen zaken meer met xxx, want...
Als iemand dan alsnog over de brug komt kun je het topic altijd nog laten verdwijnen...
Old bikers never die, they just smell that way...

Offline member

  • Noppe hef moor vun
  • *****
  • Berichten: 1304
Re: Oplichting Marktplaats: Cross kleding
« Reactie #39 Gepost op: 14-08-2008, 19:21 »
De betreffende advertentie op MP is al weg. Wat ik zelf altijd doe is het verkopersnummer onthouden/noteren. Dat verandert nooit, ook niet als ie zijn naam verandert (op MP erg makkelijk).

Overigens koop ik heel veel op MP en eBay, en slechts zelden gaat het fout, als je maar de nodige voorzichtigheid in acht neemt. Ik wil altijd een vast nummer hebben en dat bel ik ook. Dan weet ik tenminste waar iemand woont.

Zelfs als ik van plan ben om iets te laten versturen (90% van de keren) dan vraag ik altijd wanneer ik het af kan halen (alleen maar om te kijken hoe ze reageren). Als het fake is, kan je nl niet afhalen, dan hebben ze allerlei smoezen.


Offline member

  • *****
  • Berichten: 2268
Re: Oplichting Marktplaats: Cross kleding
« Reactie #40 Gepost op: 14-08-2008, 23:27 »
Hoezo Fr@?, Ervaring mee?

Ikzelf zou dan, net als dit topic, toch wel iemand publiekelijk "te kijk" zetten...
Zoiets als: Doe geen zaken meer met xxx, want...
Als iemand dan alsnog over de brug komt kun je het topic altijd nog laten verdwijnen...

Nou ja, zie mijn reactie op onze Rommelmarkt bij Jiffy / zijstandaard LC4 te koop.
Er komt een tijd,
dat iedereen op een Adventure rijdt

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 33
Re: Oplichting Marktplaats: Cross kleding
« Reactie #41 Gepost op: 16-08-2008, 00:12 »
De meest actieve mensen op het forum kennen elkaar persoonlijk. Het forum is erop gericht elkaar vooruit te helpen in het uitoefenen van je hobby. Een hele andere doelstelling dan marktplaats. Daarnaast komt je elkaar toch ook best vaak tegen bij allerlei evenementen. Ik denk dat daardoor de neiging om afspraken niet na te komen een stuk kleiner is. Kan natuurlijk altijd een keer voorkomen. Persoonlijk vind ik het altijd er 'vertrouwd' om met mensen van het forum zaken te doen.

 :stupid:
ik ken echt NIEMAND op dit forum :-\
Maar ook ik ben van mening dat de meeste  hier het beste met elkaar voorhebben.

Offline member

  • KTM 660/Africa Twin/DR-Z 400 E
  • In memoriam
  • *
  • Berichten: 6475
Re: Oplichting Marktplaats: Cross kleding
« Reactie #42 Gepost op: 16-08-2008, 12:29 »
:stupid:
ik ken echt NIEMAND op dit forum :-\

Gauw verandering in aanbrengen dan!  ;)
Als je het gevoel hebt dat je alles onder controle hebt, dan ga je gewoon niet hard genoeg!! - - - (www.motorbikes2africa.nl)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 11357
Re: Oplichting Marktplaats: Cross kleding
« Reactie #43 Gepost op: 23-08-2008, 13:15 »

Offline member

  • *****
  • Berichten: 4379
Re: Oplichting Marktplaats: Cross kleding
« Reactie #44 Gepost op: 17-10-2008, 16:00 »
Het is niet te geloven maar na 4 maanden toch eindelijk een einde aan dit verhaal. Witte afgetrapte laarzen terug in Sliedrecht en mijn geld terug op m'n rekening  :). Heb vorige week aangifte gedaan, maar daar werd mij al verteld dat er niks mee werd gedaan als er niet meer aangiftes volgde. Aangifte duurde wel 1.5 uur met het 2 vingersysteem van de ambtenaar. Ik heb toen besloten om Simone maar elke week een keer te bellen, maar dat was maar 1x nodig. Ze had nog een heel zielig verhaal over ziekenhuis opname maar zie dat het geld eind van de week op m'n rekening zou staan. Geloven deed ik het niet maar net zag ik dat ze toch een manier heeft gevonden om de waarheid te spreken.

Dus wil je ooit zaken doen met Simone de C. aka vis aka Timolientje uit Hardinxveld Giesendam of Sliedrecht dan moet je je voorbereiden op een lang verhaal.
None of us is as strong as all of us.