Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: Allroad hobbyist woon ruimte :)  (gelezen 8845 keer)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 11367
Re: Allroad hobbyist woon ruimte :)
« Reactie #15 Gepost op: 13-08-2008, 23:05 »
Een woonboot kan redelijk goedkoop. Dan ijskoud een tweede schuit ernaast leggen waar je keiharde muziek kunt draaien, kunt lassen zonder het risico je hoofdboot in de fik te steken, misschien zelfs een Dynobank inbouwen. Neem een boot met ophaalbrug, kunnen ze je motoren ook niet jatten ;D

Ander alternatief is in een woning in Lelystad te trekken, waarvan je weet dat je de huurwoning van de woningbouwvereneging kunt kopen. Veel eensgezinswoningen met schuurtje. Zit ook lekker dicht bij speeltuin Almeria 8)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 963
Re: Allroad hobbyist woon ruimte :)
« Reactie #16 Gepost op: 13-08-2008, 23:23 »
Of een van die units kopen op een industrieterrein, speciaal voor starters.
eenmanzaak starten en klaar is kees. Boven wonen beneden garage en je woont in het kantoor natuurlijk. als je geen klanten hebt sturen we wel een factuur over en weer!!

Offline member

  • *****
  • Berichten: 3071
Re: Allroad hobbyist woon ruimte :)
« Reactie #17 Gepost op: 14-08-2008, 00:07 »
Een woonboot kan zeker goedkoop, alleen dan zonder ligplek :(
En als je op het water wil wonen koop dan een schip, kan je varen in het weekend als je even geen modder wil happen ;)

Echt goedkoop, koop een oude viskotter, [ 30m] en ga in een plas voor anker liggen.. naar de wal met de bijboot en voor sleutelen even langszij bij de kade en met de takel motor in het ruim..

Leuk in de zomer maar met open bijboot in de herts/winter ben je die natte kont gauw zat.. + dat eens in de zoveel tijd water en diesel gaan halen :-\

Maar in de zomer generatie set aan+ koffie automaat, dan rondje rond het schip zwemmen tewijl de muziek lekker hard staat en weer aan boord klauteren terwijl de koffie klaar staat is het echte leven 8)
{ervaringsdeskundige}

DR 800, KTM LC4 640 [Adventure] www.drbigclub.nl

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1745
Re: Allroad hobbyist woon ruimte :)
« Reactie #18 Gepost op: 14-08-2008, 09:06 »
Een woonboot kan zeker goedkoop, alleen dan zonder ligplek :(
En als je op het water wil wonen koop dan een schip, kan je varen in het weekend als je even geen modder wil happen ;)

Echt goedkoop, koop een oude viskotter, [ 30m] en ga in een plas voor anker liggen.. naar de wal met de bijboot en voor sleutelen even langszij bij de kade en met de takel motor in het ruim..

Leuk in de zomer maar met open bijboot in de herts/winter ben je die natte kont gauw zat.. + dat eens in de zoveel tijd water en diesel gaan halen :-\

Maar in de zomer generatie set aan+ koffie automaat, dan rondje rond het schip zwemmen tewijl de muziek lekker hard staat en weer aan boord klauteren terwijl de koffie klaar staat is het echte leven 8)
{ervaringsdeskundige}



Klopt, maar dat is dan meestal zonder vrouw.... Die vinden dat het eerste jaar leuk en daarna moet er toch een bloemkoolwoning komen. Heb het daar wel vaker over gehad maar vrouwen (althans, die ik ken..) schijnen niet te kunnen begrijpen wat de romatiek is van op een schip wonen.

Offline member

  • KTM 660/Africa Twin/DR-Z 400 E
  • In memoriam
  • *
  • Berichten: 6475
Re: Allroad hobbyist woon ruimte :)
« Reactie #19 Gepost op: 14-08-2008, 09:17 »
Of gewoon je budget verhogen naar 350 tot 450k  :-X
Als je het gevoel hebt dat je alles onder controle hebt, dan ga je gewoon niet hard genoeg!! - - - (www.motorbikes2africa.nl)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 4144
Re: Allroad hobbyist woon ruimte :)
« Reactie #20 Gepost op: 14-08-2008, 09:35 »
dat hoofdstuk vrouw is niet het probleem denk ik.
Maar als er kinderen zijn dan wordt een boot al wat lastiger.
Ken ook binnenvaart schippers die wonen op het droge en de familie komt dan in het weekende opde boot omdat fulltime wonen op je werk niet ideaal is.

Budget verhogen is de eenvoudigste manier om aan je eisen te komen. Aan dat budget KOMEN is dan deel twee.

Offline member

  • 640 Adventure '97 (E) Samurai '91 (E) 1090 Adv '19 (NL)
  • *****
  • Berichten: 3615
Re: Allroad hobbyist woon ruimte :)
« Reactie #21 Gepost op: 14-08-2008, 09:39 »
Citaat
vrouwen (althans, die ik ken..) schijnen niet te kunnen begrijpen wat de romatiek is van op een schip wonen

Je hebt het hier over de rijke vrouwen. Dat is dus je oplossing  8)

Welkom terug man! Ben benieuwd naar de live versie van je avonturen!
Travel is fatal to prejudice, bigotry, and narrow-mindedness, and many of our people need it sorely on these accounts. Broad, wholesome, charitable views of men and things cannot be acquired by vegetating in one little corner - Mark Twain

Offline member

  • KTM 660/Africa Twin/DR-Z 400 E
  • In memoriam
  • *
  • Berichten: 6475
Re: Allroad hobbyist woon ruimte :)
« Reactie #22 Gepost op: 14-08-2008, 10:31 »
Meindert komt misschien binnenkort ook nog wel eens terug. Misschien is het een idee samen wat te kopen of boven je budget te kopen en dan een deel van je woning te verhuren? Ik weet dat hier in Huizen (dicht bij de randstad) van die 'drive-in' woningen bestaan: 3 lagen, waarvan de onderste een garage. Die zijn niet al te prijzig...

voorbeeld

Als je het gevoel hebt dat je alles onder controle hebt, dan ga je gewoon niet hard genoeg!! - - - (www.motorbikes2africa.nl)

Offline member

  • KTM LC8/690 Enduro-Rally/450excSD
  • *****
  • Berichten: 1152
Re: Allroad hobbyist woon ruimte :)
« Reactie #23 Gepost op: 14-08-2008, 12:22 »
In HHW is er wat kleins te vinden voor 150k.
Jeroen K (nu) in Haarlem was ook totaal 200+k kwijt (en alles nog verbouwen)
Dus boven Alkmaar blijven (den Helder?)
In het verleden behaalde resultaten bieden geen garantie voor de toekomst!

Offline member

  • *****
  • Berichten: 281
Re: Allroad hobbyist woon ruimte :)
« Reactie #24 Gepost op: 14-08-2008, 13:18 »
Je moet ook niet zoeken naar een huis met garage, maar naar een huis met bergruimte, want zodra het woordje garage voorkomt dan gaan de euries hard omhoog. En als het alleen voor de motor is heb je geen garage nodig.

Zo heb ik uiteindelijk in de randstad een woning gevonden met tuin+achterom en een halve garage (muur verplaatst om grotere woonkamer te creeren) maar de motoren kunnen daar wel in, en ik kan ook nog in de tuin met de motor (schuurtje). goed dat was dan wel 200+k maar da's voor de randstad niet gek (en ook nog dicht bij het strand).
KTM 640 Adventure '03
KTM 450 EXC-F '17

Offline member

  • *****
  • Berichten: 11367
Re: Allroad hobbyist woon ruimte :)
« Reactie #25 Gepost op: 14-08-2008, 14:14 »
Of kies een huis met een goede achterom en bouw de schuur / garage zelf.

Mars heeft het ook zo gedaan; volgens mij past er in zijn 'schuur' een hele Dakar DAF truck ;D

Offline member

  • KTM 660/Africa Twin/DR-Z 400 E
  • In memoriam
  • *
  • Berichten: 6475
Re: Allroad hobbyist woon ruimte :)
« Reactie #26 Gepost op: 14-08-2008, 14:29 »
Of kies een huis met een goede achterom en bouw de schuur / garage zelf.

Mars heeft het ook zo gedaan; volgens mij past er in zijn 'schuur' een hele Dakar DAF truck ;D

kweenie hoor, maar klinkt niet als een 150k optie...
Als je het gevoel hebt dat je alles onder controle hebt, dan ga je gewoon niet hard genoeg!! - - - (www.motorbikes2africa.nl)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 4277
Re: Allroad hobbyist woon ruimte :)
« Reactie #27 Gepost op: 14-08-2008, 15:20 »
Of kies een huis met een goede achterom en bouw de schuur / garage zelf.

Mars heeft het ook zo gedaan; volgens mij past er in zijn 'schuur' een hele Dakar DAF truck ;D
Ben benaderd om in Maarssen te werken, kan ik ook bij jouw wel een kamer betrekken  ;D
'
Heey Corne, dat zijn echt ideale woningen, wel nagedacht over een stukje verhuren maar dan zit je nog met het probleem dat je het eerst moet kopen. Mijn maximale hypotheek zal gewoon rond de 160 zitten dus daar heb ik mijn budget vandaan. Mijndert had al een woning, hij zal wel wat meer budget hebben opgebouwd?

Dat punt waar je geen garage moet zoeken maar bergruimte klinkt wel aardig, maar dan moet je ze dus allemaal af bellen om te horen of die berging groot genoeg is en te benaderen met een motor. Heb je in zo'n standaard berging bij huisje met tuintje wel genoeg ruimte om ook nog een werkbank te hebben? Een volledige garage is misschien wel te groot en te veel gevraagd.

In Zaandam is best wat leuks te vinden voor 150 a 160 maar das allemaal fundering klasse 3, wat het ook precies mogen zijn maar das vast niet goed :)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 11367
Re: Allroad hobbyist woon ruimte :)
« Reactie #28 Gepost op: 14-08-2008, 15:56 »
In de Antilopenwijk van Maarssen gaan huizen weg vanaf 150K.

Voor de tussentijd weet ik nog een huis in Breukelen waar je 4 weken op een stel katten mag passen. Weet niet of je daar wat aan hebt?

Grx :)

Ben benaderd om in Maarssen te werken, kan ik ook bij jouw wel een kamer betrekken  ;D
'
Heey Corne, dat zijn echt ideale woningen, wel nagedacht over een stukje verhuren maar dan zit je nog met het probleem dat je het eerst moet kopen. Mijn maximale hypotheek zal gewoon rond de 160 zitten dus daar heb ik mijn budget vandaan. Mijndert had al een woning, hij zal wel wat meer budget hebben opgebouwd?

Dat punt waar je geen garage moet zoeken maar bergruimte klinkt wel aardig, maar dan moet je ze dus allemaal af bellen om te horen of die berging groot genoeg is en te benaderen met een motor. Heb je in zo'n standaard berging bij huisje met tuintje wel genoeg ruimte om ook nog een werkbank te hebben? Een volledige garage is misschien wel te groot en te veel gevraagd.

In Zaandam is best wat leuks te vinden voor 150 a 160 maar das allemaal fundering klasse 3, wat het ook precies mogen zijn maar das vast niet goed :)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 751
Re: Allroad hobbyist woon ruimte :)
« Reactie #29 Gepost op: 14-08-2008, 16:49 »
Dit huis is bij mij in de buurt.

http://www.funda.nl/WoningAanbod/Koop/Detail/Fotos/?id=b1127bed-28cd-469a-b5c1-ed4c48a9830b&objecttype=DetailKoopObject

Prijs is nog wel of net niet binnen je budget.

Wel een berging, geen garage. Maar van de berging kan je in de loop van de tijd, zodra je er geld voor hebt zelf een garage van bouwen. Zo doe ik het in elk geval.