Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: Oost Europa Rally 2009  (gelezen 59178 keer)

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 126
Re: Oost Europa Rally 2009
« Reactie #150 Gepost op: 14-06-2009, 10:22 »
Met de Heidenau K60 band, viel het al bij al nog mee. De radiator heb ik wel nog een metalen bescherming voor van Metal Mule. En die vangt veel op.
Het hoog spatbord loopt ook wel achter laag door voor de radiator.

 
Al die verslagen!! Het kriebelt serieus om van de OER een van de komende jaren werk te gaan maken.
Maar eerst eens de ms proberen... ;) En even kijken hoe een meerdaagse me bevalt.

 
Wanneer hobby's elkaar ontmoeten.... www.flandersfieldsoutrider.be

Offline member

  • *****
  • Berichten: 204
Re: Oost Europa Rally 2009
« Reactie #151 Gepost op: 14-06-2009, 10:29 »

Je komt ze op de route liever niet tegen. Niet omdat Jan en Wilma geen aardige mensen zijn maar als de bezemwagen in beeld komt wil dat meestal zeggen dat je zelf ergens met problemen staat. Het gros van de deelnemers heeft dit stel onderweg dan ook niet gezien omdat het niveau van de deelnemers en hun materiaal op een hoger peil stond dan andere jaren. Jan en Wilma hobbelen met de 4x4 Iveco achter het hele veld aan en komen op plaatsen waarvan je niet zou verwachten dat je daar met zo'n ding kunt komen. Op die manier hebben ze misschien wel de meeste off road kilometers gereden van ons allemaal. De autoambulance (waarde uitgevallen motoren op stonden) is van Jan en Wilma maar werd tijdens de OER bestuurd door Piet en Dicky. Ook een geweldig stel wat zich vanaf het begin goed thuis voelde in de OER. Van navigeren hadden Dicky en Piet weinig kaas gegeten maar na wat lessen van Jan en andere 'GPS-nerds' ging het steeds beter en zag je ze onderweg regelmatig langs de route staan. Overigens ook hulde aan alle andere vrijwilligers. Zonder deze mensen kan er geen OER worden georganiseerd of je zou het dubbele aan inschrijfgeld moeten vragen.
Honda XR400 - KTM LC4 Adventure - Honda Dominator - Honda Africa Twin

Offline member

  • conditie is 1, rijden is 2 !!
  • Member
  • *
  • Berichten: 16
Re: Oost Europa Rally 2009
« Reactie #152 Gepost op: 14-06-2009, 11:56 »
Mooi verslag Hip,en hulde voor iedereen die hem gereden heeft !!

Offline member

  • *****
  • Berichten: 963
Re: Oost Europa Rally 2009
« Reactie #153 Gepost op: 14-06-2009, 14:39 »
Hilbert wat een mooi verslag! Gerjan vervangen voor Org en dan wil ik je vragen of dit stuk op onze site mag. Voor mij toch het mooiste deel:
( de muesli reep die ik hem geef wordt verwondering aangenomen, had ie vast nog nooit gezien)  en ook super is ( we halen een paard en wagen in maar even later is dat andersom )

Trouwens een Rally gaat nooit zoals je wenst.
 
Orga auto,s klaar voor de start
 

 
Jaap en Gerard krijgen veel voor hun kiezen. Hopelijk kijkt Peter vd Bosch niet mee!
 

 
Volgens Gerard Gerard rijden ze zelfs over fietspaden.
 

 
Diek en piet de 2 cowboys van de Capella stampers, belefen de OER op hun eigen wijze.
 

 
Hun vrachtjes waren erg wisselend!!
 
De Volgende editie gaan vast geen caravans meer mee

 
 
Gelukkig konden elke avond de motoren weer gemaakt worden.
 

 
Geen dag hetzelfde
 

 
Jan en Wilma van Gerritsmedia en Tuning zijn echte OER diehards
 


 
Voor volgend jaar willen ze voetballen en petjes uitgaan delen, Niet omdat ze het zielig vinden maar gewoon de OER moet Humor uitstralen
 

 
Trouwens voor de eigen mensen stonden ze ook altijd klaar.
 

 
En dan Peter, die hoor je nooit piepen, ok hij zeurt wel, maar is er altijd.
 

 
De OER bestaat uit uitersten.
Veel wisselende dagwinnaars oa: links jeroen van OERS op een 2takt.
En dan de pechvogel Marcel, Echt kut als het zo afloopt.
 

 
Maar gelukkig werden de rijders toch nog warm onthaald.
Jawel Gerard Gerard de man met de mooie pruik was de navigator van de truck.
een mooi stel.
 

 
Nou heb ik geen foto van de zware jongens, maar zij hebben ook een super bijdrage geleverd voor het logistieke gebeuren.
 
Veel mensen vergeet ik nu, maar met dit clubje was ik close. alle andere waaronder de CP bemanning komen nog aan bod.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 986
Re: Oost Europa Rally 2009
« Reactie #154 Gepost op: 14-06-2009, 15:25 »
Misschien nog even een prijs vraag uitschrijven met hoeveel man je in die bak van de Iveco kunt "zitten".

Deelnemers aan de OER uitgesloten :D


EDIT: hoofdprijs, een kapotte remklauw van een africa twin  :-X

Rij nooit sneller dan je beschermengel vliegen kan...
Honda '95 Africa Twin in Rally uitvoering. Beta 520 RR 2011

Offline member

  • *****
  • Berichten: 929
Re: Oost Europa Rally 2009
« Reactie #155 Gepost op: 14-06-2009, 15:27 »
Met de Heidenau K60 band, viel het al bij al nog mee. De radiator heb ik wel nog een metalen bescherming voor van Metal Mule. En die vangt veel op.
Het hoog spatbord loopt ook wel achter laag door voor de radiator.

 
Al die verslagen!! Het kriebelt serieus om van de OER een van de komende jaren werk te gaan maken.
Maar eerst eens de ms proberen... ;) En even kijken hoe een meerdaagse me bevalt.

 

Jeukt het bij jou ook zo om 'm met de Tenere te rijden? :D
Even een paar dingen testen op de AK rit iid.

@Sandman: Met welke bande heb je 'm gereden als ik vragen mag?

Gr. Johan.
Past: Suzuki T500 "74, Suzuki DR800S "96, Aprilia ETV1000 "02, Honda NX250 "91---Now: Honda XR250R "92, Honda NPS50 "08, KTM 250EXC-F "07, Yamaha XT660Z "09!!

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1350
Re: Oost Europa Rally 2009
« Reactie #156 Gepost op: 14-06-2009, 15:43 »
Hilbert wat een mooi verslag! Gerjan vervangen voor Org en dan wil ik je vragen of dit stuk op onze site mag. Voor mij toch het mooiste deel:
( de muesli reep die ik hem geef wordt verwondering aangenomen, had ie vast nog nooit gezien)  en ook super is ( we halen een paard en wagen in maar even later is dat andersom )


Doe er mee wat je wilt Gerjan, het is voor iedereen om van te genieten, op terug te kijken en van te dromen  :)

ik zal de tekst nog ff redigeren op wat taal- en spellingfoutjes, stuur ik je vandaag of morgen wel een pb'tje als ik klaar ben.



gr Hilbert

Offline member

  • *****
  • Berichten: 204
Re: Oost Europa Rally 2009
« Reactie #157 Gepost op: 14-06-2009, 19:23 »
Banden op de Ténéré: IRC Volcanduro VE32 (voor) en VE33 (achter). Slijtvast, veel grip en de modder wordt redelijk goed gelost. Ik zou er zo nog een OER mee kunnen rijden.
Honda XR400 - KTM LC4 Adventure - Honda Dominator - Honda Africa Twin

Offline member

  • KTM 690 ER '14
  • Administrator
  • *
  • Berichten: 7115
Re: Oost Europa Rally 2009
« Reactie #158 Gepost op: 14-06-2009, 21:35 »
De Funduro-jongens hebben ook nog een leuk album in elkaar gezet

Offline member

  • *****
  • Berichten: 204
Re: Oost Europa Rally 2009
« Reactie #159 Gepost op: 14-06-2009, 22:47 »
Leuk album van de Funduro boys. Zo te zien hebben deze gasten het ook naar hun zin gehad.
Honda XR400 - KTM LC4 Adventure - Honda Dominator - Honda Africa Twin

Offline member

  • *****
  • Berichten: 963
Re: Oost Europa Rally 2009
« Reactie #160 Gepost op: 14-06-2009, 23:08 »
Deze foto van het funduro team, is de absolute OER 2009 press foto
 

 
Kijk maar eens goed, je zult je houten been maar breken  ;D   ;D

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 13
Re: Oost Europa Rally 2009
« Reactie #161 Gepost op: 14-06-2009, 23:24 »
Deze foto van het funduro team, is de absolute OER 2009 press foto
 



 
Kijk maar eens goed, je zult je houten been maar breken  ;D   ;D
Als timmerman echtgenoot wil  ik volgend jaar graag een beetje ondersteuning verlenen en volgend jaar een beetje hout en schroeven meenemen om houten benen onderweg weer op te lappen.

Maar veel hulde voor deze man die zoveel vreugde en vrolijkheid uitstraalt en met een houten been de Oer 2009 uit rijdt.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 963
Re: Oost Europa Rally 2009
« Reactie #162 Gepost op: 15-06-2009, 00:21 »
Zo het 2de gedeelte van ORG.
 
Iris en Sylvia, een geweldig team. zij regelden de hotels en roadbooks.
maar nog veel belangrijker samen met Marcel en Ferd vinkten ze een ieder af wie binnen was, geloof me als een ieder weer binnen is, gaat org pas lekker slapen.
 

 
Ferd en Marcel een onafscheidelijk team en ware woestijn ridders. Zij hebben al heel wat samen meegemaakt. Naast de CP bemannen verzorgden zij ook de uitslagen etc. etc.
 

 
Jannie Antionet en Gert, de maagden van de Rally bemanden dapper een CP
 

 
Het maakt ze zelfs niks uit, als deelnemers in volle slide aankomen
 

 
100% Girlpower, met Carien Margo en Marjan valt niet te spotten.
 

 
Altijd recht door zee, bemand ook dit team een CP
 

 
Dinand en Tjerk, naast Arts zijn ze ook nog eens dol op de motorsport.
Hier controleren zij hun EXC welke beschikbaar is gesteld door JTX
Terwijl Ed naast fotograaf ook nog eens de arts auto bestuurde
 

 
het Rally Bike Center staat altijd garant voor de OER Service, Ewout en Jos tijdens de Rally op de motor. Gerben had zich zelf opgeworpen als Buschaffeur.
En het Rally XL Team vormde het perfecte service team in het bivak.
 

 
Nou ben ik vast nog mensen vergeten, maar Vergeet niet!!
De OER maken we met elkaar voor elkaar!!
 
Alle vrijwilliggers en deelnemers meer dan super bedankt, voor deze fantastische en super sportieve week. Voor een evt. volgende editie hebben wij weer veel geleerd. 1 ding is zeker. De Org briefing gaat voor de Rally plaatsvinden en de Rijders briefing wordt zakelijker en daardoor korter.
Dit is nodig om meer van het bier en elkaar te kunnen genieten.
 
Nogmaals Hulde voor een ieder en onze welgemeende excuus voor die dingen die fout gegaan zijn!!  ;)
 
 
 
 

Offline member

  • *****
  • Berichten: 4144
Re: Oost Europa Rally 2009
« Reactie #163 Gepost op: 15-06-2009, 08:05 »
Als of de funduro mannen nog niet genoeg gereden hadden, afgelopen zaterdag zaten ze weer opde crossbaan, en de verhalen vande Oer kwamen naar boven.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 963
Re: Oost Europa Rally 2009
« Reactie #164 Gepost op: 15-06-2009, 12:08 »
Het echt oude Roemenie, jawel een EU land.
Dit pondje wordt vervangen door een brug, ze hebben gelijk maar voor ons erg jammer.
 

 
Zo ziet het er uit als je er zelf opzit, Onze Zwitserse deelnemers vonden het dan ook prachtig, Jawel GS met verkeerde banden, Deze OER was voor hun te zwaar daar de wegen en paden nat waren, toch heb ik ze niet horen klagen. Ben erg benieuwd naar hun het echte verhaal.
 

 
Klik gerust op de foto voor een vergroting.
Het paard van de oude man was onrustig door ons, geloof het of niet wij waren bang dat het dier tijdens de oversteek de rivier in zal lopen. Een roemeen hield het dier keurig in bedwang. Toen ik hem vroeg om onder het dier door te kruipen om zo deze foto te maken vondt hij dat prima. Wat een Top Land  ::)