Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: Bestelling uit USA  (gelezen 1349 keer)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1597
Bestelling uit USA
« Gepost op: 31-08-2008, 21:16 »
Nog even terug op een eerder onderwerp. Bestellen in de USA. Nadat Hamster iets voor mijn meebesteld had (waarvoor nog mijn dank) heb ik zelf nog het een en ander besteld via www.productenuitamerika.nl
Deze bestelling is feilloos verlopen. Men neemt wel wat provisie, maar de gehele bestelling wordt verder door hun uitgevoerd.
Iets was eerst niet leverbaar (oude collectie), maar een voordeel van een contact ter plaatse liet zich hier gelden.

Marcel

Marcel

Offline member

  • KTM 660/Africa Twin/DR-Z 400 E
  • In memoriam
  • *
  • Berichten: 6475
Re: Bestelling uit USA
« Reactie #1 Gepost op: 01-09-2008, 10:58 »
Betekent dat dat minder invoer-, btw en andere kosten moet betalen?
Als je het gevoel hebt dat je alles onder controle hebt, dan ga je gewoon niet hard genoeg!! - - - (www.motorbikes2africa.nl)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1597
Re: Bestelling uit USA
« Reactie #2 Gepost op: 01-09-2008, 12:01 »
De kosten zijn niet minder, het is metname de gemaksfaktor.

Marcel
Marcel

Offline member

  • KTM 660/Africa Twin/DR-Z 400 E
  • In memoriam
  • *
  • Berichten: 6475
Re: Bestelling uit USA
« Reactie #3 Gepost op: 01-09-2008, 15:21 »
De kosten zijn niet minder, het is metname de gemaksfaktor.

Marcel


Voorspelbaarder?
Als je het gevoel hebt dat je alles onder controle hebt, dan ga je gewoon niet hard genoeg!! - - - (www.motorbikes2africa.nl)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1597
Re: Bestelling uit USA
« Reactie #4 Gepost op: 01-09-2008, 18:09 »
Van te voren een offerte inclusief de verzendkosten. De belastingdienst blijft een onzekere faktor. Vanaf oktober wordt de belastinggrens hoger.

Marcel
Marcel

Offline member

  • *****
  • Berichten: 777
Re: Bestelling uit USA
« Reactie #5 Gepost op: 01-09-2008, 19:58 »
Nog geen fanmail van de BD of FedEx gehad over invoerrechten+BTW, Marcel.

Zou het nog komen?

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1597
Re: Bestelling uit USA
« Reactie #6 Gepost op: 01-09-2008, 21:22 »
De laatste keer dat ik een heffing kreeg voor een uitlaat voor m´n auto kwam die snel na het pakket. Het zou me verbazen als er nog iets kwam. Goeie vakantie gehad?

Marcel
Marcel

Offline member

  • *****
  • Berichten: 3641
Re: Bestelling uit USA
« Reactie #7 Gepost op: 02-09-2008, 11:27 »
Ik heb nu 2 pakketjes binnen, beide met USPS vestuurt, zonder track&trace en door de zelfde afzender. Het eerste pakket dat binnen kwam heeft er 12 dagen over gedaan, zonder bijbetaling. Het tweede kwam een week later binnen, heeft er 7 weken over gedaan en moest ook nog bijbetalen.
Heb bij de eerste zending na 4 weken vragen gesteld bij zowel verzender, USPS, douane en TNT. Geen van alle konden antwoord geven waar het pakket zich bevond. Je zou er over kunnen speculeren waarom het lang geduurt heeft en er btw heffing was maar daar krijg je toch geen antwoord op. Verloren energie dus...

Ik blijf er bij om het verzenden de volgende keer te doen via een goed en betrouwbaar contact.
"Do not regret growing older. It is a privilege denied to many."
http://www.youtube.com/watch?v=eE_IUPInEuc&feature=youtube_gdata_player