Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: Mc Gregor en Boorman indirect verantwoordelijk voor slechte kwaliteit BMW  (gelezen 3106 keer)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1745
Bizar of niet?
Denk dat KTM ook wel kwaliteitsproblemen had willen hebben..... ;)

Wegens een explosieve verkoopstijging van ruim 40% worstelt BMW momenteel met het handhaven van de kwaliteitsstandaard bij de productie van zijn motorfietsen. Zo heeft de directie van BMW Motorfietsen onlangs toegegeven.
Om aan de vraag te voldoen, heeft de Duitse fabrikant zijn productiecapaciteit jaarlijks met gemiddeld 15 tot 20% moeten uitbreiden in de afgelopen 4 jaar. De forse inhaalslag blijkt een negatieve impact te hebben gehad op de – doorgaans superieure - kwaliteitscontrole van onderdelen. In de afgelopen maanden zijn in toenemende mate fabricagefouten bij verscheidene modellen geconstateerd. Zo hebben in Engeland circa 7000 BMW motoren mogelijk te kampen met defecte startonderbrekers. Ook het relais van de brandstofpomp van het type R1200GSs functioneert niet altijd naar behoren, waardoor de brandstoftoevoer kan worden afgebroken. Adrian Roderick – general manager BMW UK – gaf toe dat zich nog andere defecten hebben voorgedaan. “Als je jezelf in 4 jaar tijd moet verdrievoudigen, dan is dat ook vragen om moeilijkheden!”
Volgens Roderick is de enorme vraag naar BMW motorfietsen het directe gevolg van de sponsoring van de documentaires Long Way Round en Long Way Down met Britse acteur Ewan McGregor en avonturier Charley Boorman. In deze goed bekeken tv-series worden BMW motoren ingezet voor lange motortochten in (meestal) extreme omstandigheden.
Inmiddels heeft BMW een trouble shooter aangesteld om orde op zaken te stellen in de productiefaciliteiten. De motorfietsen die mogelijk gebreken vertonen, worden niet uit voorzorg teruggestuurd naar de fabriek, maar de gewraakte onderdelen worden bij een eerste servicebeurt vervangen.

Offline member

  • 640 Adventure '97 (E) Samurai '91 (E) 1090 Adv '19 (NL)
  • *****
  • Berichten: 3615
Kan J-P ook over meepraten ...
Travel is fatal to prejudice, bigotry, and narrow-mindedness, and many of our people need it sorely on these accounts. Broad, wholesome, charitable views of men and things cannot be acquired by vegetating in one little corner - Mark Twain

Offline member

  • KTM 660/Africa Twin/DR-Z 400 E
  • In memoriam
  • *
  • Berichten: 6475
Bizar of niet?

Niet bizar: de groeistuipen van BMW. Ik zie in mijn werk veel bedrijven die willen groeien en daardoor fouten maken. BMW is niets anders dan een ander bedrijf. Wel dom omdat je zo je naam te grabbel gooit...

Wel bizar: de stijging van de verkoopcijfers met 40% alleen maar omdat twee acteurs erop gaan rijden met - mind you - twee volgauto's vol met reservespullen omdat de motoren het 'extreme' gewoonweg niet kunnen volhouden. De reis zoals zij hem hebben gedaan zou voor mij juist een reden zijn om NIET zo'n motor te kopen. Ze klagen alleen maar over het gewicht als het maar iets onverhard wordt...

Wel een slimme zet van BMW en een hele slechte van KTM...
Als je het gevoel hebt dat je alles onder controle hebt, dan ga je gewoon niet hard genoeg!! - - - (www.motorbikes2africa.nl)

Offline member

  • 640 Adventure '97 (E) Samurai '91 (E) 1090 Adv '19 (NL)
  • *****
  • Berichten: 3615
Wel een slimme zet van BMW en een hele slechte van KTM...

Die volg ik niet  ???
Travel is fatal to prejudice, bigotry, and narrow-mindedness, and many of our people need it sorely on these accounts. Broad, wholesome, charitable views of men and things cannot be acquired by vegetating in one little corner - Mark Twain

Offline member

  • Modje
  • *
  • Berichten: 2587
KTM heeft de heren geen motor gesponserd. Ze dachten dat ze het niet zouden redden en daarom kozen ze voor BMW. KTM was eigenlijk de 1e keus. Denk dat ze het op KTM zeker hadden gered. Nu zijn de BMW's ook in vrachtwagens vervoerd op sommige stukken.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1119
heb ooit een verhaal gehoord van een man die op wereldreis ging en vond dat avontuur daar bij hoorde, daarom ging hij met een of ander vaag russisch merk, want die ging vast wel stuk, maar nee hoor. Daarna heeft hij nog vele vage merken getest, maar ze voldeden allemaal niet aan zijn eis van avontuur: kapot gaan. Uiteindelijk met een BMW, das pas een motor, zei hij toen, die gaat constant stuk....

Offline member

  • *****
  • Berichten: 3071
DR 800, KTM LC4 640 [Adventure] www.drbigclub.nl

Offline member

  • Modje
  • *
  • Berichten: 2587
heb ooit een verhaal gehoord van een man die op wereldreis ging en vond dat avontuur daar bij hoorde, daarom ging hij met een of ander vaag russisch merk, want die ging vast wel stuk, maar nee hoor. Daarna heeft hij nog vele vage merken getest, maar ze voldeden allemaal niet aan zijn eis van avontuur: kapot gaan. Uiteindelijk met een BMW, das pas een motor, zei hij toen, die gaat constant stuk....

 ;D ;D ;D ;D ;D ;D

Kan me ook een travelmaniacsweekend herrineren met een verhaal van iemand die op een africa twin op pad was naar australië. Met een maatje op een bmw. Hij had geen problemen maar zijn maat wel. Kon er mooi over vertellen

Offline member

  • Kleiambassadeur
  • *****
  • Berichten: 2923
;D ;D ;D ;D ;D ;D

Kan me ook een travelmaniacsweekend herrineren met een verhaal van iemand die op een africa twin op pad was naar australië. Met een maatje op een bmw. Hij had geen problemen maar zijn maat wel. Kon er mooi over vertellen

Kan ik ook nog een leuk verhaal vertellen ook de kwaliteit van de BMW X-challenge in de Sahara.

Uiteidelijk maar overuled met roestige spijkers als zekering, en een demontage van alle delen die rijwind in de weg zitten voor de radiateur... :D
Verzonden vanaf mijn windows 98 pc met 56k modem.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2268
Wel een slimme zet van BMW en een hele slechte van KTM...

Ik volg 'm ook al niet.

Mijn vermoeden is dat KTM heel goed weet wie haar klanten zijn en waar ze door worden geprikkeld. En dat is in de meeste gevallen niet door zulke films!!
Sterker nog, ik kan er niet met plezier naar kijken en loop vanzelf weg om wat anders te gaan doen....

Ik kan me wel nog een reclamefolder van KTM herinneren met daarin een afgefikte KTM midden in de woestijn (in een reclame folder)!!!!!!

Kijk, en daar wordt ik nu door geprikkeld 8)

Het imago van KTM wordt dan ook echt niet aangetast door een motor die stuk gaat.
Dat doen ze namelijk allemaal!

KTM gaat zich pas zorgen maken als ze worden geassocieerd met een stel "nep avonturiers" (dat laatste is een oud citaat van StevenD).
En met een film als deze lopen ze natuurlijk wel de kans.

Het imago van KTM is volgens mij het meest kostbare wat ze hebben.
Als je bedenkt dat de winst op petjes, T-shirts enz. een substantieel deel (ik dacht zelfs het grootste deel) uitmaakt van de winst van KTM (net zoals bij Ferrari) dan snap je dat ze bij het vastleggen van zo'n wereldreis ook graag de regie in handen hebt.

Daarom toch maar even geen sponsoring voor die reis vermoed ik.

Uiteindelijk gaat het KTM niet om korte termijn groei maar om gedegen langere termijn groei.

Nou jaaaaa, zoiets dan  8)
Er komt een tijd,
dat iedereen op een Adventure rijdt

Offline member

  • *****
  • Berichten: 777
brandstofrelaisgeval vrijdag jl. vervangen (de R1200 eerst op de sleepwagen). Wel € 110,- lappen overigens, want met 3,5 jaar heb ik een antieke fiets tenslotte.

Offline member

  • KTM 660/Africa Twin/DR-Z 400 E
  • In memoriam
  • *
  • Berichten: 6475
Ik volg 'm ook al niet.

Nou hij is eigenlijk heel simpel. In the long way down blijkt dat KTM met die jongens in zee wilde. KTM was ook de eerste keus.

Om de route nog ff door te nemen kwam KTM op bezoek met iemand die professioneel voor KTM reist (althans van onder tot boven gesponsord wordt). Die man (naam ben ik ff kwijt) vond het allemaal veel te gewaagd: Ze zouden te onervaren zijn, ze zouden de visa niet rond krijgen en 'the road of bones' is op een motor niet te doen.

Een deel van de bezwaren is misschien waar, maar ik dacht gelijk 'dat hoort toch bij het avontuur'. Ik was iig niet verrast door de bezwaren, want het is natuurlijk ook helemaal niet in het belang van die KTM-reiziger dat die jongens gesponsord zouden worden door KTM. Gaat allemaal van zijn budget af...

Maar goed, om een lang verhaal niet te lang te maken: KTM had toegezegd en alles was rond, maar na de bezwaren van die KTM-reiziger krabbelden ze terug omdat die kerel gezegd heeft dat zij het niet zouden redden. Los van wat je vind van de manier van reizen: ze hebben het wel gered.

Als BMW 40% meer moteren verkoopt door deze serie: wie heeft er dan gelijk?
Als je het gevoel hebt dat je alles onder controle hebt, dan ga je gewoon niet hard genoeg!! - - - (www.motorbikes2africa.nl)

Offline member

  • HP2
  • Member
  • *
  • Berichten: 136
Denk dat ze het op KTM zeker hadden gered.

speculeren, zolang ze het niet gedaan hebben, hebben ze het niet gered. simple as that
Met vriendelijke groet,

Albert J. Siemers

"Assumption is the mother of all fuck-ups"

Offline member

  • DR-Z462SM
  • *****
  • Berichten: 2464
Ik vind het zeker wel een mooie reis en ook wel een groot avontuur...

Wat het voor mij wel enorm "down to earth" brengt is de manier van ondersteuning.
Op die manier denk ik echt dat iedere boerenlul deze reis afgerond zou hebben...

Sommigen denken daar weer anders over en kopen dus een "way of life" en voelen zich ENORM avontuurlijk als ze op hun (niet zo beste, blijkt nu) BMW rondtuffen.

Anderen voelen zich weer enorm stoer en ongewassen als ze op hun blinkende door de dealer gecustomizede Harley rondcruisen... :-\
Old bikers never die, they just smell that way...

Offline member

  • 640 Adventure '97 (E) Samurai '91 (E) 1090 Adv '19 (NL)
  • *****
  • Berichten: 3615
Wat het voor mij wel enorm "down to earth" brengt is de manier van ondersteuning.
Op die manier denk ik echt dat iedere boerenlul deze reis afgerond zou hebben...

Dat denk ik ook. De prestatie vind ik vooral hoe je dat zo groot georganiseerd, betaald en uitgezonden krijgt, met al die spullenboel, media, sponsoren enz.

Citaat
Als BMW 40% meer moteren verkoopt
Stel dat al die gasten ook die route willen gaan rijden  ;D
Dan ga ik bij het eerste pittige stuk offroad een florerend takel- en bergingsbedrijf oprichten. En zandplaten verkopen. En koud bier.  :D
Travel is fatal to prejudice, bigotry, and narrow-mindedness, and many of our people need it sorely on these accounts. Broad, wholesome, charitable views of men and things cannot be acquired by vegetating in one little corner - Mark Twain