Wel een slimme zet van BMW en een hele slechte van KTM...
Ik volg 'm ook al niet.
Mijn vermoeden is dat KTM heel goed weet wie haar klanten zijn en waar ze door worden geprikkeld. En dat is in de meeste gevallen niet door zulke films!!
Sterker nog, ik kan er niet met plezier naar kijken en loop vanzelf weg om wat anders te gaan doen....
Ik kan me wel nog een reclamefolder van KTM herinneren met daarin een afgefikte KTM midden in de woestijn (in een reclame folder)!!!!!!
Kijk, en daar wordt ik nu door geprikkeld
Het imago van KTM wordt dan ook echt niet aangetast door een motor die stuk gaat.
Dat doen ze namelijk allemaal!
KTM gaat zich pas zorgen maken als ze worden geassocieerd met een stel "nep avonturiers" (dat laatste is een oud citaat van StevenD).
En met een film als deze lopen ze natuurlijk wel de kans.
Het imago van KTM is volgens mij het meest kostbare wat ze hebben.
Als je bedenkt dat de winst op petjes, T-shirts enz. een substantieel deel (ik dacht zelfs het grootste deel) uitmaakt van de winst van KTM (net zoals bij Ferrari) dan snap je dat ze bij het vastleggen van zo'n wereldreis ook graag de regie in handen hebt.
Daarom toch maar even geen sponsoring voor die reis vermoed ik.
Uiteindelijk gaat het KTM niet om korte termijn groei maar om gedegen langere termijn groei.
Nou jaaaaa, zoiets dan