Hallo allemaal, momenteel in Canada onderweg op m'n Supertenere uit 1994, heb op dit moment zo'n 28000 kilometer in met name de oostelijke provincies verreden,
New Foundland-Labrador - Nova Scotia - New Brunswick en Quebec waarbij ik die gebieden met name op Gravel en zandpaden gereden heb, dus min of meer het hele oosten offroad uitgekamt,wao de Trans-Labrador highway, 1400 km zand en gravel.
Er is wel wat stuk gegaan, gesmolten draadboom en inlaatkleppen verbrand door zand in luchtfilterkast (vergeten vacuumslang terug te zetten), maar dat is niet slecht gezien de omstandigheden, de motor is comfortabel en ik kan zo'n 480 kilometer rijden op een tank.
Ik probeer zoveel mogelijk m'n blog bij te houden,
www.enduromotor.com maar das nie makkelijk (geen internet, mobiel, of telefoondekking in veel gebieden.
Tijdens de reparatie van m'n cylinderkop heb ik weereens een eencylinder kunnen ervaren (KLR 650) die netzoals mijn motor ook wel gemodificeerd is voor lange ruig tochten maar vindt een eencylinder toch vermoeiender rijden, minder comfortabel, en offroad niets beter,ook afgelopen winter een AT geprobeerd maar vindt een ST beter, komt denk ik omdat een Super niet af te wurgen is, bij 1200 toeren in z'n vijf pakt ie gewoon op en rijdt daardoor makkelijker en relaxter, remt niet zo af op de motor, en gaat als een trekker door de modder en sneeuw, altijd traktie, nadeel vindt ik dat de carburateurs moeilijk bereikbaar zijn, en altijd onder het zand zitten, waardoor de choke meestal na een paar dagen vast gaat zitten, en start dan slecht op koude ochtenden.
Groetjes vanuit Saint John, Canada
Post Merge: 14-08-2011, 22:42
Enige weken met een KLR rijder uit Canada opgereden, hier aan de noordkust van New Foundland waar buiten de Trans Canada alles onverhard is, en veel nederzettingen door snowmobile paden, zo'n 8000 km, met elkaar verbonden is