Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: Enduro du condroz 7 feb 2009  (gelezen 34628 keer)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1525
Re: Enduro du condroz 7 feb 2009
« Reactie #195 Gepost op: 06-02-2009, 10:09 »
hey,   weer bericht geeft nu nog maar een beetje regen in de middag en pas sneeuw in de avond. als het zo door gaar rijden we in de korte broek!!

Dat zou lekker zijn want ik voel me op dit moment knap beroerd.... Ik ben bezig een griepje te ontwikkelen. !@#$%^&  :(
 
Vanavond maar een borrel pakken ipv een biertje?
KTM 990 Adventure S 2006 / Yamaha WR450F 2006 / Beta 125 REV-3

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1350
Re: Enduro du condroz 7 feb 2009
« Reactie #196 Gepost op: 06-02-2009, 10:57 »
nou veel plezier dan in het zonnige zuiden


hier in Alkmaar schijnt de zon (echt waar), zo Hamster en Yogobiker oppikken en dan met open dak naar de hunebedden
jammer genoeg nog niet zelf rijden maar er bij zijn is ook leuk
gr Hilbert

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1454
Re: Enduro du condroz 7 feb 2009
« Reactie #197 Gepost op: 07-02-2009, 19:20 »
Voor Nils en mij was het snel voorbij :'(
Nils ging totaal onverklaarbaar onderuit,hard. Voorkant beetje ontzet en doorgereden.
Dan, echt nog nooit meegemaakt met een XT 8), slaat Nils z'n motor af,start en loopt wel maar komt niet meer van z'n plek. Bij gasgeven kakt ie in. Potver, nog nauwelijks weg en nu dit. Even later begint de XT weer snelheid te maken en rijden we weer een stukje tot Nils stopt, de motor slaat alle kanten op. We checken de voorvork en denken even om alles los vast te maken om de spanning eraf te halen.Maar dan wordt duidelijk wat de boosdoener is, de achterdemper is totaal verrot! Wat nu. Veel stenen,modder en slecht zicht door de mist besluiten we niet door te rijden. Nils wil geen onnodige risico's nemen , want dat 't gegarandeerd fout zal gaan is te verwachten.
Super leuke avond gehad :D

Offline member

  • Noppe hef moor vun
  • *****
  • Berichten: 1304
Re: Enduro du condroz 7 feb 2009
« Reactie #198 Gepost op: 07-02-2009, 19:43 »
Voor Nils en mij was het snel voorbij :'(
Nils ging totaal onverklaarbaar onderuit,hard. Voorkant beetje ontzet en doorgereden.
Dan, echt nog nooit meegemaakt met een XT 8), slaat Nils z'n motor af,start en loopt wel maar komt niet meer van z'n plek. Bij gasgeven kakt ie in. Potver, nog nauwelijks weg en nu dit. Even later begint de XT weer snelheid te maken en rijden we weer een stukje tot Nils stopt, de motor slaat alle kanten op. We checken de voorvork en denken even om alles los vast te maken om de spanning eraf te halen.Maar dan wordt duidelijk wat de boosdoener is, de achterdemper is totaal verrot! Wat nu. Veel stenen,modder en slecht zicht door de mist besluiten we niet door te rijden. Nils wil geen onnodige risico's nemen , want dat 't gegarandeerd fout zal gaan is te verwachten.
Super leuke avond gehad :D

Toon, dat is balen!
Ik heb hem ook niet uitgereden. Na eerst een lekke band, met naar later pas bleek, meerdere gaatjes, begon de TTR steeds slechter re lopen, Hij sloeg een paar keer af, ik moest veel gas houden. Na 70 km heb ik even overlegd met JW en ik besloot over de weg terug te gaan. Het lopen werd steeds slechter, gelukkig had ik veel snelheid, af en toe moest ik echt veel met het gas spelen om hem lopend te houden. Het lijkt op vuil in de carb, of water. Of water rond de bougiedop. Ik ga het uitzoeken.

Ik heb nog 4 XT veren liggen, mail even een foto van de veer die je nodig hebt, dan kan ik even kijken of ik die heb.

Zijn er nog mensen die onderweg foto's hebben gemaakt, graag hoor ik of en waar die online komen te staan. Mensen die foto's van mijn bandenplakgebeuren hebben gemaakt: Als je de grote formaten wilt mailen, heel graag!
jaap punt wesselius apedinges xs4all.nl

Ik wil nogmaals de helpers bij het bandenplakken bedanken en dan vooral die hulpvaardige zuiderbuur met zijn KTM plus compressortje (sorry ik ben je naam even kwijt). De hulp was hartverwarmend.

JW jij ook bedankt voor het aangename gezelschap en sorry voor het oponthoud. Tot een volgende keer allemaal.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1454
Re: Enduro du condroz 7 feb 2009
« Reactie #199 Gepost op: 07-02-2009, 19:47 »
Goh Jaap, jammer!
We hebben nog een demper liggen en zetten de veer dan over.
Denk dat Nils ook een waterprobleem had :-\

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 45
Re: Enduro du condroz 7 feb 2009
« Reactie #200 Gepost op: 07-02-2009, 20:56 »
Nou ...........
Wat een pech mannen ! Altijd vervelend!  Daar leef je dan naar toe, .... naar zo'n ritje... Je maakt kosten..
Je rijdt helemaal naar de Ardennen... en dan heb je pech! .... Balen..... :(
Met mij en de HP2 ging het perfect; was prima te doen. Lekker gereden met Danny, Roos en Peet. Rustig begonnen, nog even anderen geholpen met een lek bandje en daarna wat vlotter gereden.

 
We hebben het hele rondje kunnen doenl
Het was letterlijk water koud. 's Ochtend net even boven het vriespunt en mistig. Later op de dag ging de mist over in een soort van miezer.
Het parcours lag er lekker vochtig bij. Soms zelf nog wat oude sneeuwplakken en bevroren plassen.
Motoren vòòr ons hadden dat stuk gereden; er dreven echt ijsschotsen van wel 6 cm dik of zo.
En af toe heéééélele glibberige paden. Fantastiche offroad omgeving.
Ik heb ook nog even op de nieuwe KTM690R gereden.
Heel anders dan HP2 , maar wel heel leuk; Danny bedank voor deze experience !


De lunch was weer goed; ik had een half varken op mijn bord met friet en sla.


Peet is na de lunch afgehaakt want zoonlief was jarig en vierde een feestje  ;)
Met z'n drieeen hebben we de middag etappe vlotjes afgewerkt

De evening before was gezellig;
Eten perfect; voldoende bier, gezellig gekletst en slapen in zéééér massieve stapelbedden.




In de loop van de nacht nog wreed gestoord door het brandalarm ::)
's Ochtends begreep ik dat de open haard iets te enthousiast was opgepookt en dat de halve herberg in de zwarte walm stond  :-X
Petje af voor Simmetje (Rob); de rit helemaal uitgereden met griep en asperines!!
Enne ...... Peet ...... Goed georganiseerd jongen !!!!
Heel erg slordig van mannen die zich wel opgeven en helemaal zonder bericht niet komen!
Anyway...
Voor mij was dit de eerste Condroz en hij is zeker voor herhaling vatbaar !!

Hier staan nog meer foto's klikkerdeklik


Offline member

  • *****
  • Berichten: 5705
Re: Enduro du condroz 7 feb 2009
« Reactie #201 Gepost op: 07-02-2009, 21:43 »
Was weer leuk, Ik voelde me zowaar een echte professional met personeel om het roadboek in elkaar te plakken en al. Arthur bedankt! En Peet bedankt voor het organiseren.

Post Merge: 07-02-2009, 22:15
De diepste plas van de hele route..
 

 
of groot

Offline member

  • *****
  • Berichten: 493
Re: Enduro du condroz 7 feb 2009
« Reactie #202 Gepost op: 07-02-2009, 22:22 »
Ja jammer ik vond het echt SUPER een paadje na 1km al lekker heuvel op dikke keien overal, is wel wat anders als een veluwe ritje  :D Maargoed helaas stuiterde ik alle kanten op zonder schokdemping en het vertrouwen in de motor was wel weg. Was dus met zekerheid een afscheidsritje voor de XT.

We zijn in het begin zelfs nog even verkeerd gereden en kwamen we op een héél mooie singletrack terecht waarbij ik hard onderuit ging gelukkig tussen de bomen door en niet de sloot in :D Even de brommer rechtleggen op een schuin stuk en ik merkte aan pa al dat hij niet bepaald in topconditie verkeerde. Hoop dat iedereen er verder een mooie dag van heeft gemaakt (vond het nog best intensief rijden met die dikke mist) en het was zeker de moeite waard alleen voor gisteravond al :D

Jammer dat je moest afhaken Jaap, ik heb zelf ook nog een schokbreker liggen hier dus komt goed ;)
Is Arthur door naar oer weekend?

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2636
Re: Enduro du condroz 7 feb 2009
« Reactie #203 Gepost op: 08-02-2009, 10:45 »
gister ook lekker gereden,vooral na de middagpauze heerlijk gereden
in de ochtend was ik nog een beetje wattig
komt natuurlijk niet door het bier,maar door te weinig slaap(3 uurtjes)
de vrijdagavond was ook best gezellig en heerlijk gegeten
natuurlijk hebben we de rit uitgereden met gertjan als gids en achtervolgd door een paar belgen en een fransman

Offline member

  • *****
  • Berichten: 3587
Re: Enduro du condroz 7 feb 2009
« Reactie #204 Gepost op: 08-02-2009, 10:54 »
zo heren en dames,

wat was die warme douche lekker gisteravond :)  Peet bedankt voor het organiseer werk, de boel was prima voor elkaar en ik heb met veel plezier de rit gereden. Jammer voor Jaap Nils en Toon dat je hem niet hebt kunnen uitrijden, deel2 had nog een paar spannende ijsplakaten in de aanbieding :)   Dat was voor mij ook wel de uitdaging van de dag, soms had je het idee dat er na elke bocht weer zijn strook ijs op de weg lag.  Op een gegeven moment een stuk ijs van 20x20 meter dwars over gestoken, en dan weet je waarom  ijsspeedway met spijkers wordt gereden ( nee jaap,die spijkers hebbende puntjes naar de buitenkant gericht!)

Jaap bedankt voor het gezelschap tijdens deel 1, Simmetje voor deel 2, en allen voor de rest van het weekeinde. Ik het het af en toe  best nat en koud gehad, maar had het niet willen missen!
offroadmotorloos. even.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1582
Re: Enduro du condroz 7 feb 2009
« Reactie #205 Gepost op: 08-02-2009, 19:28 »
Zo, het was een mooie rit gisteren. Hoewel gladder dan glad. Ik dacht dat ik inmiddels ruime ervaring had opgedaan met gladde ondergronden, maar dit was wel een byzonder listige. Op veel plaatsen een nog bevroren ondergrond met daarop een dun laagje net ontdooide vette klei of nat gras. Gevolg: voorwiel in het ene spoortje, achterwiel in het andere en dat zo lang mogelijk vol zien te houden want ff corrigeren met remmen of gas bij zat ‘r niet in.
Sowiezo weinig stevig kunnen gassen, want ook de beste paden waren nog verraderlijk.
En ook mooi die paden waar het water overheen stroom zodat het net lijkt of je door een riviertje aan het rijden bent. En dan die ijsplakken, mmmm.
En jammer dat het zo mistig was, hebben we dat mooie landschap niet goed kunnen zien. Ach, dan zijn er weer weinig wandelaars. Zo hep ieder nadeel z’n …

Jammer voor de mannen die de rit niet hebben kunnen volmaken. Met name voor Peetje want die gaat nu toch een beetje het JaapvanderKooy-syndroom krijgen; ieder jaar dapper aan de start en tot nu toe maar 1x de eindstreep bereikt. Volgend jaar opnieuw man!!

Was trouwens beregezellig dit keer. Peet had naast het nodige bier (2 koelkasten!!!) een blik jonge belgische dames geregeld. Alleen jammer dat ze niet voor zijn charmes bezweken….


GJ :D
Helaas geen foto’s gemaakt dit keer. Die Erwin is geweldig!!!!!!!!!!!

Don't even bother to agree with me, I 've already changed my mind :-)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2636
Re: Enduro du condroz 7 feb 2009
« Reactie #206 Gepost op: 08-02-2009, 20:35 »
tja,dit jaar was het extra gezellig met de dames ;)
alleen jammer dat het brandalarm al vroeg in de avond afging :-X
gelukkig daarna nog een paar uurtjes lol
en zo was arthur ook nog ruim op tijd voor de party :stupid: :stupid:

Offline member

  • *****
  • Berichten: 5705
Re: Enduro du condroz 7 feb 2009
« Reactie #207 Gepost op: 08-02-2009, 20:39 »
Die Erwin is geweldig!!!!!!!!!!!

Tuurlijk!!! maar uh, waarom eigenlijk?

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1582
Re: Enduro du condroz 7 feb 2009
« Reactie #208 Gepost op: 08-02-2009, 20:51 »
Oeps, ik had willen schrijven: die foto van Erwin is geweldig....
 
Tzal wel freudiaans zijn :-X
 
 
GJ :D
Don't even bother to agree with me, I 've already changed my mind :-)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2636
Re: Enduro du condroz 7 feb 2009
« Reactie #209 Gepost op: 08-02-2009, 21:05 »
Oeps, ik had willen schrijven: die foto van Erwin is geweldig....
 
Tzal wel freudiaans zijn :-X
 
 
GJ :D
deze dus
http://picasaweb.google.nl/richardvonk/20090207Condroz#5300372864662049442
dat zijn de echte ;D ;D ;D ;D ;D ;D