Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: Peelrandrit Handel 26 oktober  (gelezen 38049 keer)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 963
Re: Peelrandrit Handel 26 oktober
« Reactie #105 Gepost op: 27-10-2008, 21:41 »
Rem knippen voor de bocht, gewicht ver naar achteren, staan, gas dicht vooral niet hard remmen, totdat het echt niet meer kan dan vol in de ankers.  ;)
Okay info waar je niets aan heb, maar probeer het maar eens !!

De beste tip is:
Hard rijden kost veel verdomt veel energie ook van je spieren, ben je een mietje net als ik en dus te lui om te trainen, ga gewoon genieten van het rijden en rij net zo hard als je leuk vindt. Beter voor jezelf en voor je motor! of voor de mederijders van de offroadrit. Met een offroadrit lopen er veel mensen letselop. Doordat de verschillen erg groot zijn, men zo nodig in groepjes tegen elkaar moet rijden. sluipkruip werk je vaak maar 20cm langs een boom gaat. elke kleine beweging is bang tegen de boom, als je een vrij recente motor heb, ben jezelf een veel groter probleem dan de vering of de setting. De setting volgens richtlijn vanaf fabriek is voldoende voor een kneus als ik. De EXC 300 is perfect voor dit soort ritten, maar de 690 gaat ook prima. verledenjaar op de 950SE ook verdomt veel lol gehad. en daar gaat het om. De Lol  :P

en Silbertanne ik ben het helemaal met je eens. Klote dieven

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1745
Re: Peelrandrit Handel 26 oktober
« Reactie #106 Gepost op: 27-10-2008, 22:13 »
Met een offroadrit lopen er veel mensen letselop.

Heb er drie afgevoerd zien worden met ambulance.... Ik doe het gas wel een beetje dicht. Mijn enige ambitie is controle houden over de motor. En vooral op de knippen is dat moeilijk. Ik vraag mij ook wel eens af of het aan de vering ligt, maar als ik die snelle mannen zie is het toch vooral een kwestie van rijtechniek en kracht. Mijn door veel kantoorwerk geperfectioneerde lichaam is niet echt geschikt voor een uurtje volgas knippen rijden... ;D ;D

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1350
Re: Peelrandrit Handel 26 oktober
« Reactie #107 Gepost op: 27-10-2008, 22:23 »
echt klote als ze je spullen jatten, ik realiseer me dat de soes de halve dag op het parkeerterrein op me heeft staan wachten, moet toch kunnen denk je dan, volgende keer maar kettinkje er aan leggen

JW schreef het al, Hip had weer een ongelukje.....op de crossbaan in binnenbochtje omgevallen, blijf ik verdorie met linkerarm achter die staalkabelafzetting hangen, hoppa schouder weer uit de kom, door omstander geholpen om jas ed uit te krijgen en na op goed geluk beetje draaien plopte ie er weer in, helper hoorde 'm klakken zei ie
met rijden zelf geen problemen gehad, voelde stevig aan en ik durfde al weer harder dan vorige week in hengelo
heb nu 2x een half rondje gereden, eens komt de dag dat ik een OTR uit ga rijden :-\ ;)
want het is natuurlijk wel errug mooi werk

@Leo, je had gelijk dus met je vrees.....maar wel leuke foto :)

iedereen veel plezier de komende weken, ik ga eerst mijn scan over 14 dagen maar eens afwachten

gr Hilbert

Offline member

  • *****
  • Berichten: 3071
Re: Peelrandrit Handel 26 oktober
« Reactie #108 Gepost op: 27-10-2008, 23:28 »
Man, heb zelf net 2 pech gevalletjes gehad maar jij word steeds op het zelfde gepakt :o

Sterkte..
DR 800, KTM LC4 640 [Adventure] www.drbigclub.nl

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 45
Re: Peelrandrit Handel 26 oktober
« Reactie #109 Gepost op: 28-10-2008, 07:54 »
Zo te zien heeft jouw motor een upsidedown? Ook het zadel is te laag zodat het teveel kracht kost om steeds te gaan staan. Iets hoger zadel zou beter zijn.

Ja, dat heb je goed gezien.
Mijn DR heeft een 40 WP Upside-Down Fork en een WP "Veerbeen" (?), zo werkt het toereikend.
Motor is original maar met een Vortex-Airbox en een Mikuni TM36 Flatslider Carburator.
De zadel is verhoogt en de Stuur met een Ramirez-verhoging toerustet. Footpegs zijn van KTM.
Meer? Kijk hier: http://www.dr-dirt.de/include.php?path=content/articles.php&contentid=44

Welcome to the mud: http://www.dr-dirt.de

Offline member

  • *****
  • Berichten: 4386
Re: Peelrandrit Handel 26 oktober
« Reactie #110 Gepost op: 28-10-2008, 08:25 »
Heb je een close-up van je voetsteunen. Ik zoek een mogelijkheid om wat verder naar achteren te staan op m'n DR600.
None of us is as strong as all of us.

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 45
Re: Peelrandrit Handel 26 oktober
« Reactie #111 Gepost op: 28-10-2008, 08:36 »
Ik heb geen close-up van mijn DR, maar kijk op de Site van Stefan Hesseler:
http://www.hessler-motorsport.de/shop/product_info.php?products_id=765&XTCsid=d91fade1a1972a1fd70a3522de7c7456
Het zijn dezelfde voetsteunen.

(Of ebay: 180300925845 ;-) )

Welcome to the mud: http://www.dr-dirt.de

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2374
Re: Peelrandrit Handel 26 oktober
« Reactie #112 Gepost op: 28-10-2008, 10:36 »
ik heb over precies hetzelfde de hele rit na zitten denken,!

ook als je de beelden op het grote videoscherm dat er stond bekijkt zie je dat veel motoren anders veren op die knippen.  mijn filosofie is ook dat als je de ingaande demping wat slapper zet je stuur minder zou moeten stuiteren, vooral op die stukken voor het einde van een maisveld. dat ga ik dit weekeinde dus proberen. zou denk ik ook voor de uitgaande demping moeten gelden, maar gevoelsmatig minder (geen onderbouwing overigens)  ik ga die linkjes van wangdang ook maar eens bestuderen.

Probeer de houding maar eens te veranderen ,
Armen zo lang mogelijk , kont naar achter en je met je voeten afzetten naar achter tegen de voetstepjes.
Dan zul je zien dat het plotseling beter gaat.
Door dit te doen maak je het voorwiel licht en heb je daardoor veel minder last van de knippen en inderdaad je stuur blijft dan ook op een hoogte , het vergt wat tijd en oefening , maar de jongens die het kunnen gaan gewoon 100 % harder over de gewone en rem knippen.
 
Yamaha WR250F 2015

Offline member

  • *****
  • Berichten: 3587
Re: Peelrandrit Handel 26 oktober
« Reactie #113 Gepost op: 28-10-2008, 11:18 »
Probeer de houding maar eens te veranderen ,
Armen zo lang mogelijk , kont naar achter en je met je voeten afzetten naar achter tegen de voetstepjes.


thnx voor de tips allemaal, nu zijn jullie aan de beurt ook :)

 wat ik lastig vind als ik dat doe is hoe ik mijn gas controlleer. als ik mijn armen lang maak "hang" ik aan het stuur, en elke stuiter is dan een reactie op het gas, de HUSA is nogal fel en reageert daar snel op. ik probeer dat nu een beetje te controleren ( door klemmen van de benen en ) door een wijsvinger op de rem te houden, waardoor je contact houdt met een stabiel punt op het stuur, maar dat voelt ook niet echt confortabel.  volgende vraag; pak je de gashandel een keer over tijdens het opschakelen/accelereren, of druk je je pols zover mogelijk naar beneden om het gas verder open te draaien? ik hou dan zoveel gas over.. (dit laatste voelt ook wat onconfortabel, maar voorkomt wel dat je onbedoelt bij een knip nog weer extra gas kan geven, je pols blokkeert dit dan) ik neem tesnlotte aan dat je in sie houding niet echt bij je rem kan..?
offroadmotorloos. even.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1811
Re: Peelrandrit Handel 26 oktober
« Reactie #114 Gepost op: 28-10-2008, 12:32 »
Zot was er ook, maar ik ben alleen Steven en Bert Duursma tegen gekomen.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2374
Re: Peelrandrit Handel 26 oktober
« Reactie #115 Gepost op: 28-10-2008, 15:18 »
Grappige foto´s van www.circuitfotografie.nl  , maar de fotograaf moet toch nog wat leren , wel erg veel foto´s van achterkanten en valpartijen , die koopt vast niemand.
Voor de volgende enduro de tip , zoek een goede plaats waar je spectaculaire foto´s kunt maken , zoals bv in Handel bij de zandberg waar iedereen op moest , en blijf daar gewoon een paar uur staan en maak van iedereen een front foto , succes gegarandeerd en je verkoopt mijns inziens veel meer foto´s
Yamaha WR250F 2015

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 45
Re: Peelrandrit Handel 26 oktober
« Reactie #116 Gepost op: 28-10-2008, 16:12 »
Dat denk ik wel ook...
Maar hij heft een fraaie foto van mijn frouw geschoten...

De eerste keer op een Crossbaan:
Welcome to the mud: http://www.dr-dirt.de

Offline member

  • *****
  • Berichten: 204
Re: Peelrandrit Handel 26 oktober
« Reactie #117 Gepost op: 28-10-2008, 18:19 »
Namens alle Peelrijders en andere vrijwilligers dank voor jullie positieve reacties. Voor ons een reden om er volgend jaar weer de nodige energie in te steken. Deelnemen kost soms zweet en tranen maar dat geldt evenzo voor het organiseren van een dergelijk evenmement.
Honda XR400 - KTM LC4 Adventure - Honda Dominator - Honda Africa Twin

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 45
Re: Peelrandrit Handel 26 oktober
« Reactie #118 Gepost op: 28-10-2008, 18:57 »
A huge respect to all of you who were involved in the organisation of this event.
So many people did a great job to make this a success.
i was absolutly amazed that on every corner of the track somebody was waving with a red flag  :D

It would never be possible to organize such an huge event here on the other side of the border.
Not of the people but of regulations and law.

Hartstikke dank voor een super ride!
Welcome to the mud: http://www.dr-dirt.de

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1525
Re: Peelrandrit Handel 26 oktober
« Reactie #119 Gepost op: 28-10-2008, 19:29 »
Heej Peelrijders, bedankt voor de organisatie. Prima geregeld!!!
Leuk alle OERgezellige mensen  weer te zien!
Ik ben weer heelhuids en natgeregend thuisgekomen maar gelukkig was het tijdens de rit droog op 2 minuutjes na!
De spierpijn zal nog wel een dag of twee aanhouden maar dat mag de pret niet drukken.

Ik sta niet op de circuit foto's website, zal wel te snel gereden hebben voor de fotograaf _NOT_
Maar gelukkig vond ik een foto op de stand tegenover de Memotours truck! SUPER...
Nu wacht ik nog op de foto dit (X)Toon van me heeft gemaakt op het start podium.

Tot de volgende keer,

Simmetje (Rob)
KTM 990 Adventure S 2006 / Yamaha WR450F 2006 / Beta 125 REV-3