Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: Peelrandrit Handel 26 oktober  (gelezen 38058 keer)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 493
Re: Peelrandrit Handel 26 oktober
« Reactie #90 Gepost op: 27-10-2008, 14:17 »
whoaaaaaaa

Offline member

  • In memoriam
  • *
  • Berichten: 469
Re: Peelrandrit Handel 26 oktober
« Reactie #91 Gepost op: 27-10-2008, 15:19 »
Ik heb ook nog 2 man gezien met een echte oldtimer , volgens mij waren het Matchless'en of zoiets.

P.S. foto hierboven is toch Rob Verstegen ?

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 45
Re: Peelrandrit Handel 26 oktober
« Reactie #92 Gepost op: 27-10-2008, 16:01 »
Rijd Rob met een duitse kenteken an de GasGas?
Ik heb iets van SO -...... gelezen.
Welcome to the mud: http://www.dr-dirt.de

Offline member

  • *****
  • Berichten: 963
Re: Peelrandrit Handel 26 oktober
« Reactie #93 Gepost op: 27-10-2008, 16:03 »
Ik heb ook nog 2 man gezien met een echte oldtimer , volgens mij waren het Matchless'en of zoiets.

P.S. foto hierboven is toch Rob Verstegen ?

Ik ben bang van wel en dat traint dan voor de Dakar, de boel heel houden dus.
Sjonge wat ben ik dan een prutser, als ik dit zie. In iedergeval ga ik het GasGas team volgen.
Harm Boezerooy rijdt ook in dit team, Ik zeg die gasten kunnen verkomen

Offline member

  • *****
  • Berichten: 3587
Re: Peelrandrit Handel 26 oktober
« Reactie #94 Gepost op: 27-10-2008, 17:04 »
ik heb die sprong LIVE gezien, volgens mij was ie op dit punt nog aan het steigen...:)
offroadmotorloos. even.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 3378
Re: Peelrandrit Handel 26 oktober
« Reactie #95 Gepost op: 27-10-2008, 17:12 »
k zag ook een foto van een gast op een puch maxi :D
Gaaaaaf, revival of good old times ::)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1745
Re: Peelrandrit Handel 26 oktober
« Reactie #96 Gepost op: 27-10-2008, 17:16 »
Dat is meer of minder een DR 350... met enkele modifications  :D


Reuze interresant. Ik heb zelf het eerste rondje met mijn Husaberg gereden en het tweede rondje met mijn DR350. Ik was aangenaam verrast! De DR deed het prima alleen is de veering wel veel te slap. Ik zat dus onderweg al te bedenken hoe dat veel beter zou kunnen. Zo te zien heeft jouw motor een upsidedown? Ook het zadel is te laag zodat het teveel kracht kost om steeds te gaan staan. Iets hoger zadel zou beter zijn.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 5359
Re: Peelrandrit Handel 26 oktober
« Reactie #97 Gepost op: 27-10-2008, 17:54 »
't was idd weer super!

't was voor mij weer het eerste ritje sinds tijden, en das ook te merken aan de spierpijn, ondanks dat ik 'maar' 3 rondjes gereden heb.

Wat ik nog steeds heel moeilijk vind: Op die kleine remknippen stuiter ik zo, en soms zie ik snelle jongens er overheen vliegen: Is dat een kwestie van lef, of staat mijn vering te hard, of juist te slap ??
(voor de lange knippen bij het uitkomen van de bochten staat ie volgens mij wel goed..)

tips?? (voor Markelo volgend weekend :-) )

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 12
Re: Peelrandrit Handel 26 oktober
« Reactie #98 Gepost op: 27-10-2008, 18:21 »
Dat stuiteren over de remknippen heb ik ook. En ik denk heel veel rijders. Maar zoals je ook aangeeft zijn er snelle jongens waarbij het lijkt of het stuur continu op 1 lijn blijft terwijl bij mij het lijkt of mijn stuur bij elke hobbel op en neer slaat.
Als ik dit voor elkaar kan krijgen zouden de maisplakken een stuk beter te rijden zijn. Een tip die ik van reiger suspension heb gekregen is de ingaande demping van de vork vergroten. Dit geeft wel een beter resultaat hoewel het gewoon nog veel spierkracht kost om de motor recht te houden. Belangrijk is dan wel om voor het remmen de motor zo recht mogelijk in het spoor te houden.
Ook de achtervering speelt hierbij zeker een rol. Soms lijkt de motor voor slecht te veren terwijl het probleem aan de achterzijde zit. Als iemand tips heeft graag!!

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2374
Re: Peelrandrit Handel 26 oktober
« Reactie #99 Gepost op: 27-10-2008, 19:06 »
whoaaaaaaa


Mooie fiets !!! ;D ;D
Yamaha WR250F 2015

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1984
Re: Peelrandrit Handel 26 oktober
« Reactie #100 Gepost op: 27-10-2008, 19:36 »
@ Mark:
dat van het vergroten van de ingaande demping snap ik niet zo goed; Ik heb zelf goede ervaring met het verkleinen van de ingaande demping als ie onrustig wordt op korte knippen. In ieder geval: al die afstelmogelijkheden zitten er niet voor niets op: draaien aan die knoppen!. Zie voor tips ook nog: http://www.hksuspension.nl/uitgebreid_techniek.php?pid=6
en
http://www.hksuspension.nl/beheer/pdf/Veringtest%20HK%202008.pdf

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1326
Re: Peelrandrit Handel 26 oktober
« Reactie #101 Gepost op: 27-10-2008, 20:05 »
Hier wordt ik dan wel weer droevig van :'( :'(


Oproep: twee KTM's gestolen in Handel op 26 oktober
Zondag 26 oktober 2008 zijn er twee KTM's gestolen uit Handel bij de Peelrijders op het terrein.
 
KTM 450exc, kenteken MH-LD-19, jaartal 2003
voorzien van stickerset enstyle, zwarte wielen met gouden naven.
van de Ven afgeveerd.
stuurdemper MSC
 
en een
KTM525 exc, kenteken MH-PZ-07, jaartal 2003
voorzien van zwarte wielen met oranje naven en een stickerset van Quaroly.
van de Ven afgeveerd
stuurdemper MSC
 
De gouden tip ontvangt €1000,- per motor!!
 
 
Met vriendelijke groet,
 
Bram van der Wouden
06-23627650

Offline member

  • *****
  • Berichten: 3587
Re: Peelrandrit Handel 26 oktober
« Reactie #102 Gepost op: 27-10-2008, 21:17 »
Dat stuiteren over de remknippen heb ik ook. En ik denk heel veel rijders. Maar zoals je ook aangeeft zijn er snelle jongens waarbij het lijkt of het stuur continu op 1 lijn blijft terwijl bij mij het lijkt of mijn stuur bij elke hobbel op en neer slaat.
Als ik dit voor elkaar kan krijgen zouden de maisplakken een stuk beter te rijden zijn. Een tip die ik van reiger suspension heb gekregen is de ingaande demping van de vork vergroten. Dit geeft wel een beter resultaat hoewel het gewoon nog veel spierkracht kost om de motor recht te houden. Belangrijk is dan wel om voor het remmen de motor zo recht mogelijk in het spoor te houden.
Ook de achtervering speelt hierbij zeker een rol. Soms lijkt de motor voor slecht te veren terwijl het probleem aan de achterzijde zit. Als iemand tips heeft graag!!

ik heb over precies hetzelfde de hele rit na zitten denken,!

ook als je de beelden op het grote videoscherm dat er stond bekijkt zie je dat veel motoren anders veren op die knippen.  mijn filosofie is ook dat als je de ingaande demping wat slapper zet je stuur minder zou moeten stuiteren, vooral op die stukken voor het einde van een maisveld. dat ga ik dit weekeinde dus proberen. zou denk ik ook voor de uitgaande demping moeten gelden, maar gevoelsmatig minder (geen onderbouwing overigens)  ik ga die linkjes van wangdang ook maar eens bestuderen.
offroadmotorloos. even.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1582
Re: Peelrandrit Handel 26 oktober
« Reactie #103 Gepost op: 27-10-2008, 21:30 »
Is het (ook) niet "gewoon" een kwestie van de juiste houding om het gas open te kunnen houden op knippen? Na instructie van Carlo Hulsen kon ik althans een stuk harder over knippen dan ervoor. Natuurlijk nog steeds het tempo van een oud wijf, maar wel een stuk soepeler en gecontroleerder 8)


GJ :D
Don't even bother to agree with me, I 've already changed my mind :-)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1311
Re: Peelrandrit Handel 26 oktober
« Reactie #104 Gepost op: 27-10-2008, 21:36 »
Mooie foto's en verhalen hoor! Alleen jammer dat er weer motoren zijn gejat. Nog veel meer jammer is dat je het niet ziet... Het getuigt wel van lef (of is het domheid). Ik vraag mij af of zo'n persoon zonder kleerscheuren het terrein af zal komen? Ik hou mij aanbevolen voor het geven van een korte, maar uiterst effectieve, heropvoedingscursus...
KTM 790 Adventure R - KTM 250EXC