Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: Peelrandrit Handel 26 oktober  (gelezen 38052 keer)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1984
Re: Peelrandrit Handel 26 oktober
« Reactie #120 Gepost op: 28-10-2008, 19:43 »
thnx voor de tips allemaal, nu zijn jullie aan de beurt ook :)

 wat ik lastig vind als ik dat doe is hoe ik mijn gas controlleer. als ik mijn armen lang maak "hang" ik aan het stuur, en elke stuiter is dan een reactie op het gas, de HUSA is nogal fel en reageert daar snel op. ik probeer dat nu een beetje te controleren ( door klemmen van de benen en ) door een wijsvinger op de rem te houden, waardoor je contact houdt met een stabiel punt op het stuur, maar dat voelt ook niet echt confortabel.  volgende vraag; pak je de gashandel een keer over tijdens het opschakelen/accelereren, of druk je je pols zover mogelijk naar beneden om het gas verder open te draaien? ik hou dan zoveel gas over.. (dit laatste voelt ook wat onconfortabel, maar voorkomt wel dat je onbedoelt bij een knip nog weer extra gas kan geven, je pols blokkeert dit dan) ik neem tesnlotte aan dat je in sie houding niet echt bij je rem kan..?

Niet omdat ik de wijsheid in pacht heb maar als een poging de gezamenlijke gedachtenvorming verder te helpen: (en omdat ik alles aangrijp om de handjes te ontzien)
- Als je over de korte knippen naar een bocht rijd moet je proberen zo weinig mogelijk druk op het stuur uit te oefenen: kont naar achteren derhalve, en proberen zoveel mogelijk op te vangen met je benen. Je mag een vinger aan de rem hebben; je bent aan het afremmen immers.
- Voor wat betreft de felheid van het gas: ik heb een gashanvat met een enduro en een cross instelling; dat zal dat moderne geval van jou toch ook wel hebben... 8)
- bij het uitaccelereren kun je beter overpakken; de belasting op je pols bij het naar beneden duwen provoceert polsklachten; doordat alle structuren die er toe doen aan de binnenkant van de pols liggen en omdat je niet de spieren de klappen laat opvangen maar de banden. Om die reden ook: zorg dat je handels zo staan dat je erbij kunt zonder je pols te overstrekken.


Offline member

  • *****
  • Berichten: 493
Re: Peelrandrit Handel 26 oktober
« Reactie #121 Gepost op: 28-10-2008, 20:00 »
Hej Rob, ja dat klopt helemaal er zijn leuke foto's gemaakt.
Picasa was beetje ondeugend maar ze staan er nu op

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1525
Re: Peelrandrit Handel 26 oktober
« Reactie #122 Gepost op: 28-10-2008, 20:10 »
Hej Rob, ja dat klopt helemaal er zijn leuke foto's gemaakt.
Picasa was beetje ondeugend maar ze staan er nu op

THNX
KTM 990 Adventure S 2006 / Yamaha WR450F 2006 / Beta 125 REV-3

Offline member

  • *****
  • Berichten: 3587
Re: Peelrandrit Handel 26 oktober
« Reactie #123 Gepost op: 28-10-2008, 20:21 »
Niet omdat ik de wijsheid in pacht heb maar als een poging de gezamenlijke gedachtenvorming verder te helpen: (en omdat ik alles aangrijp om de handjes te ontzien)
- Als je over de korte knippen naar een bocht rijd moet je proberen zo weinig mogelijk druk op het stuur uit te oefenen: kont naar achteren derhalve, en proberen zoveel mogelijk op te vangen met je benen. Je mag een vinger aan de rem hebben; je bent aan het afremmen immers.
- Voor wat betreft de felheid van het gas: ik heb een gashanvat met een enduro en een cross instelling; dat zal dat moderne geval van jou toch ook wel hebben... 8)
- bij het uitaccelereren kun je beter overpakken; de belasting op je pols bij het naar beneden duwen provoceert polsklachten; doordat alle structuren die er toe doen aan de binnenkant van de pols liggen en omdat je niet de spieren de klappen laat opvangen maar de banden. Om die reden ook: zorg dat je handels zo staan dat je erbij kunt zonder je pols te overstrekken.

cross en endurostand??? geen idee! waar verstel je dat dan??
offroadmotorloos. even.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 4144
Re: Peelrandrit Handel 26 oktober
« Reactie #124 Gepost op: 28-10-2008, 20:25 »
kleinere of grotere diameter waar de kabels over lopen, daardoor wordt de reactie wat sneller of langzamer.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 3587
Re: Peelrandrit Handel 26 oktober
« Reactie #125 Gepost op: 28-10-2008, 20:32 »
kleinere of grotere diameter waar de kabels over lopen, daardoor wordt de reactie wat sneller of langzamer.

ja maar waar vind ik dat??
offroadmotorloos. even.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1984
Re: Peelrandrit Handel 26 oktober
« Reactie #126 Gepost op: 28-10-2008, 20:37 »
in het gashandvat (zullen we een apart draadje gaan openen? zuinig rijden geheten of zo)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 4144
Re: Peelrandrit Handel 26 oktober
« Reactie #127 Gepost op: 28-10-2008, 21:17 »
wist niet dat je ze 2in 1 had.
Wel dat er grotere en kleinere diameters zijn inde handvaten

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1350
Re: Peelrandrit Handel 26 oktober
« Reactie #128 Gepost op: 28-10-2008, 22:26 »
Ik heb geen close-up van mijn DR, maar kijk op de Site van Stefan Hesseler:
http://www.hessler-motorsport.de/shop/product_info.php?products_id=765&XTCsid=d91fade1a1972a1fd70a3522de7c7456
Het zijn dezelfde voetsteunen.

(Of ebay: 180300925845 ;-) )



ik heb deze ook Niek, bevallen prima hoor!
gr Hilbert

Offline member

  • *****
  • Berichten: 3071
Re: Peelrandrit Handel 26 oktober
« Reactie #129 Gepost op: 28-10-2008, 23:26 »
Deze voetsteunen komen in de houder van je oude, dus je sta positie veranderd maar iets naar achter, om precies te zijn de helft van wat ze breder zijn ;)
DR 800, KTM LC4 640 [Adventure] www.drbigclub.nl

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1350
Re: Peelrandrit Handel 26 oktober
« Reactie #130 Gepost op: 28-10-2008, 23:33 »
maar ze staan wel goed!
gr Hilbert

Offline member

  • *****
  • Berichten: 4386
Re: Peelrandrit Handel 26 oktober
« Reactie #131 Gepost op: 29-10-2008, 07:51 »
Bedankt, ga zondag voelen en betasten bij Leo ;D.
None of us is as strong as all of us.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 3071
Re: Peelrandrit Handel 26 oktober
« Reactie #132 Gepost op: 29-10-2008, 09:06 »
Doe die lange de groeten van me ;)
Vergeet niet z'n verf kunsten rechts op de tank te bewonderen.. vind ie leuk :D
DR 800, KTM LC4 640 [Adventure] www.drbigclub.nl

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1745
Re: Peelrandrit Handel 26 oktober
« Reactie #133 Gepost op: 29-10-2008, 17:06 »
Namens alle Peelrijders en andere vrijwilligers dank voor jullie positieve reacties. Voor ons een reden om er volgend jaar weer de nodige energie in te steken. Deelnemen kost soms zweet en tranen maar dat geldt evenzo voor het organiseren van een dergelijk evenmement.

Het is aan ons om de peelrijders te bedanken. Zonder al die vrijwilligers is zo'n evenement niet mogelijk! Het was een fantastische rit en het weer zat gelukkig nog net mee. Hoeveel mensen zijn er eigenlijk betrokken bij de organisatie Peter?

Offline member

  • *****
  • Berichten: 420
Re: Peelrandrit Handel 26 oktober
« Reactie #134 Gepost op: 29-10-2008, 21:51 »
Reuze interresant. Ik heb zelf het eerste rondje met mijn Husaberg gereden en het tweede rondje met mijn DR350. Ik was aangenaam verrast! De DR deed het prima alleen is de veering wel veel te slap. Ik zat dus onderweg al te bedenken hoe dat veel beter zou kunnen. Zo te zien heeft jouw motor een upsidedown? Ook het zadel is te laag zodat het teveel kracht kost om steeds te gaan staan. Iets hoger zadel zou beter zijn.

Hey Arjen, de DR es goed uitgelaten tijdens een OTR lees ik, goed bezig.

Mij was hij toen ook goed bevallen bij de OTR in Eersel vorig jaar en ik ben nog steeds van mening dat de berijder de beperkende factor is  ::) (hoewel de veering beter kan ja)

Dit jaar helaas beide OTR's moeten missen, druk aant verbouwen in m'n nieuwe huis, prioriteiten stellen noemt de vriendin dat  ???  :confused:  :P
Sweaty, muddy, but happy