thnx voor de tips allemaal, nu zijn jullie aan de beurt ook
wat ik lastig vind als ik dat doe is hoe ik mijn gas controlleer. als ik mijn armen lang maak "hang" ik aan het stuur, en elke stuiter is dan een reactie op het gas, de HUSA is nogal fel en reageert daar snel op. ik probeer dat nu een beetje te controleren ( door klemmen van de benen en ) door een wijsvinger op de rem te houden, waardoor je contact houdt met een stabiel punt op het stuur, maar dat voelt ook niet echt confortabel. volgende vraag; pak je de gashandel een keer over tijdens het opschakelen/accelereren, of druk je je pols zover mogelijk naar beneden om het gas verder open te draaien? ik hou dan zoveel gas over.. (dit laatste voelt ook wat onconfortabel, maar voorkomt wel dat je onbedoelt bij een knip nog weer extra gas kan geven, je pols blokkeert dit dan) ik neem tesnlotte aan dat je in sie houding niet echt bij je rem kan..?
Niet omdat ik de wijsheid in pacht heb maar als een poging de gezamenlijke gedachtenvorming verder te helpen: (en omdat ik alles aangrijp om de handjes te ontzien)
- Als je over de korte knippen naar een bocht rijd moet je proberen zo weinig mogelijk druk op het stuur uit te oefenen: kont naar achteren derhalve, en proberen zoveel mogelijk op te vangen met je benen. Je mag een vinger aan de rem hebben; je bent aan het afremmen immers.
- Voor wat betreft de felheid van het gas: ik heb een gashanvat met een enduro en een cross instelling; dat zal dat moderne geval van jou toch ook wel hebben...
- bij het uitaccelereren kun je beter overpakken; de belasting op je pols bij het naar beneden duwen provoceert polsklachten; doordat alle structuren die er toe doen aan de binnenkant van de pols liggen en omdat je niet de spieren de klappen laat opvangen maar de banden. Om die reden ook: zorg dat je handels zo staan dat je erbij kunt zonder je pols te overstrekken.