Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: KTM 690 enduro (R) ervaringen  (gelezen 585409 keer)

Offline member

KTM 690 enduro (R) ervaringen
« Gepost op: 04-10-2008, 13:23 »
Hallo

Rijd hier al iemand op dit type KTM ?

Ik heb er zelf op gereden, een uurje op de KTM dag.

Zat goed, reed goed.

Wat mij opviel is dat hij heel stil is,

Gasrespons vond ik minder uit de lagere toerentallen.

Ik heb nog gevraagd op wat voor mapping instelling hij stond, misschien met een andere stand dat de respons dan wat directer word..
Bovenin was vermogen zat.

Ik zit nog te twijfelen welke het word 530 of 690R

Greetz
Beste off-road gebied in de NL, Twente!!!!

Offline member

  • KTM 660/Africa Twin/DR-Z 400 E
  • *
Re: KTM 690 enduro (R) ervaringen
« Reactie #1 Gepost op: 04-10-2008, 14:10 »
Ik zit nog te twijfelen welke het word 530 of 690R

Problemen, problemen als die keuzes  :D
Als je het gevoel hebt dat je alles onder controle hebt, dan ga je gewoon niet hard genoeg!! - - - (www.motorbikes2africa.nl)

Offline member

Re: KTM 690 enduro (R) ervaringen
« Reactie #2 Gepost op: 07-10-2008, 16:55 »
Ik heb met een demo motor van Verpalen in Krommenie de MS1000 gereden.
Dat was de 690 enduro (zonder R)
Ik vond hem een beetje klein aandoen, dus ik ben wel benieuwd naar die R.
Hebben ze je niet gezegd in welke stand de mapping stond dan? Ik heb geen klagen gehad en bij mij stond ie op standaard (en dan heb je nog de 'sport' stand die een nóg betere gasrespons zou moeten hebben)

Voor gebruik op de weg vond ik het zadel een kwelling en de plaats van de benzinedop niet erg handig, maar dat zijn metteen ook de enige minpunten die ik me voor de geest kan halen.
Er zou van mij nog wel iets van een kuipje op mogen (690 adv??) om de roadbook spulletjes kwijt te kunnen enzo.

Maar als jij twijfelt tussen een 690 of een 530 dan denk ik niet dat je hem op de weg gaat gebruiken (dan hoef je nl geen 530 te overwegen).


Atic#1007,  TCN#397

Offline member

Re: KTM 690 enduro (R) ervaringen
« Reactie #3 Gepost op: 08-10-2008, 21:41 »
Vier clubgenoten van me hebben zo'n 690 gekocht en zijn zeer tevreden. Op het moment van aanschaf wisten ze niet dat er een R aan zat te komen anders hadden ze die gekocht.
Aardige bjikomstigheid in deze dure benzinetijd is dat de 690 zeer zuinig omgaat met benzine. Met gemak 1 op 20 maar nog zuiniger kan ook.
Honda XR400 - KTM LC4 Adventure - Honda Dominator - Honda Africa Twin

Offline member

Re: KTM 690 enduro (R) ervaringen
« Reactie #4 Gepost op: 09-10-2008, 13:02 »
Nu heb ik een hele berg fantasie maar zou iemand me kunnen vertellen wat die R inhoud?
Het enige verschil wat ik op de KTM site bij motorvergelijking kan vinden is dat er bij de R andere olie in mag, de zithoogte 20mm meer is en het uiterlijk iets anders.  :confused:

OK, na het naarbenedenladen van de Enduro 2009 folder lees ik dat er toch de zelfde olie in gaat.
Maar... de veerweg is 25mm meer, waardoor de zithoogte waarschijnlijk 20mm meer wordt.
"Do not regret growing older. It is a privilege denied to many."
http://www.youtube.com/watch?v=eE_IUPInEuc&feature=youtube_gdata_player

Offline member

Re: KTM 690 enduro (R) ervaringen
« Reactie #5 Gepost op: 09-10-2008, 17:47 »
Je geeft zelf al het antwoord, de veerwegen van de R zijn groter wat deze motor meer geschikt maakt voor off road gebruik.
Honda XR400 - KTM LC4 Adventure - Honda Dominator - Honda Africa Twin

Offline member

  • *****
  • Beta 498 RR
Re: KTM 690 enduro (R) ervaringen
« Reactie #6 Gepost op: 09-10-2008, 19:45 »


En standaard af fabriek op Pirelli MT21 :P


Maar wat is eigenlijk de meerprijs tov de gewone 690 enduro?
   Gerrit :)

Offline member

Re: KTM 690 enduro (R) ervaringen
« Reactie #7 Gepost op: 09-10-2008, 20:12 »
Je geeft zelf al het antwoord.

Ik ben best goed hè!  8)
"Do not regret growing older. It is a privilege denied to many."
http://www.youtube.com/watch?v=eE_IUPInEuc&feature=youtube_gdata_player

Offline member

  • *****
  • XT660Z Tenere '08 XT rules!
Re: KTM 690 enduro (R) ervaringen
« Reactie #8 Gepost op: 10-10-2008, 21:45 »
Naast spulletjes voor de nieuwe Tenere, had Touratech ook een hoop spul voor de KTM690 Enduro, zo ook voor de BMW G450X. Spoedig leverbaar. Hans.
make the world beautiful, get a tattoo!  http://dallastx.smugmug.com

visit: www.hank3.com

Offline member

Beste off-road gebied in de NL, Twente!!!!

Offline member

  • *****
  • Honda SH300I
Re: KTM 690 enduro (R) ervaringen
« Reactie #10 Gepost op: 03-11-2008, 09:42 »
ik heb er nu 6800 km opzitten,waarvan 4800 offroad in marokko
heerlijk fietsje
idd de tankdop is niet handig met bagage,maar je haalt zomaar 250 km op een tank
gasrespons is goed,ik rij nog steeds in de standaard stand
altijd zat vermogen en koppel aanwezig(ook in de zandduinen)

Offline member

  • *****
  • In order to go faster - go slower
Re: KTM 690 enduro (R) ervaringen
« Reactie #11 Gepost op: 03-11-2008, 13:46 »
Domme vraag wellicht, maar kan je wel makkelijk kleppenstellen met al die framebuizen?

Offline member

  • *****
  • Honda SH300I
Re: KTM 690 enduro (R) ervaringen
« Reactie #12 Gepost op: 04-11-2008, 09:20 »
Domme vraag wellicht, maar kan je wel makkelijk kleppenstellen met al die framebuizen?
dat moet gemakkelijker gaan dan met de 640

Offline member

  • *****
  • CB500X; FE570; 950SE
Re: KTM 690 enduro (R) ervaringen
« Reactie #13 Gepost op: 18-11-2008, 11:48 »
Klik vertaald stukje
None of us is as strong as all of us.

Offline member

  • *****
  • CB500X; FE570; 950SE
Re: KTM 690 enduro (R) ervaringen
« Reactie #14 Gepost op: 22-11-2008, 12:11 »
Vandaag proefritje gemaakt op de gewone enduro. Conclusie: ik ben verkocht! Het was ideaal weer voor een proefrit (NOT), natte sneeuw en lekker windje, maar zelfs onder deze omstandigheden was het goed te controleren. Gewichtsverdeling vind ik briljant, ondanks de volle tank heel makkelijk te sturen. Zelfs op een blubberpad met sporen en natte sneeuw waren glijpartijen van de standaard Scorpions ::) weer goed onder controle te krijgen. In het mulle zand had ik te weinig grip om er wat van te zegen, hier valt wel de kleine stuuruitslag op.Je kan niet het stuur omgooien en dan een klein rondje draaien op het gas zoals bij motoren met een normaal frame (wordt wennen). Verder een stuk snelweg gedaan (ik moet toch ook zonder aanhanger bij de ritjes kunnen komen) en zelfs 140 voelt aan alsof het geen pijn doet voor de motor. B-wegen zijn een feest, kon niet heel plat door de bocht door de sneeuw, maar met droog weer kan je volgens mij heerlijk vegen. Als ik dan wat grip had wilde ie in z'n 2 behoorlijk steigeren. Ben vergeten te kijken welke mapping dit was maar neem aan normaal. De testmotor had al wel de Akra demper en mapping wat volgens de verkoper een wereld van verschil was. Dus misschien dat dat de mindere gasrespons die sommigen vervaarden verklaard. Ze gaan een mooie prijs voor me maken :). Levertijd is een aantal dagen dus binnenkort meer ervaringen maar dan op de R
None of us is as strong as all of us.


Advertentie: