Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: KTM 690 enduro (R) ervaringen  (gelezen 925557 keer)

Offline member

  • met Ie Ee
  • *****
  • Berichten: 3623
Re: KTM 690 enduro (R) ervaringen
« Reactie #1020 Gepost op: 06-05-2010, 12:57 »
Ik zoek naar een oplossing om mijn leo vince demper op ca. 94 db te krijgen. Nu, met db-killer, ca. 102 db. Moet ik hiervoor het meegeleverde ronde plaatje met de gaatjes voor de demper monteren?
 
Heeft iemand ervaring met de db dawg 8109 voor leo vince? Ik kan me namelijk niet voorstellen dat dat voldoende reductie oplevert om de keuring mee door te komen.

Plaatje maakt een heeel groot verschil, Xtoon en Heitje rijden hier sowieso mee en het is echt een wereld van verschil!!
There are two kinds of people in this world, those that can stay on topic, and I like frosties!

Cloggie bloggie op www.eatdirt.nl/blog

Offline member

  • *****
  • Berichten: 765
Re: KTM 690 enduro (R) ervaringen
« Reactie #1021 Gepost op: 06-05-2010, 13:03 »
Bij mij pakte die met plaatje absoluut niet meer lekker op in de lage toeren. Ik moest veel toeren houden bij wegrijden.
Zonder kan ik stationair heel simpel gemakkelijk wegrijden. Super soepel. Hebben/hadden jullie daar ook last van ?
 
Waar dit nu aan lag weet ik nog niet, heb er verder ook niet mee ge experimenteerd. Ik wil nog een keer proberen die gaatjes wat op te ruimen om een compromis te krijgen.
 
Hij werd wel extreem stil inderdaad. Maar om nu te zeggen dat hij zonder plaatje achterlijk luid is... nee

Offline member

  • met Ie Ee
  • *****
  • Berichten: 3623
Re: KTM 690 enduro (R) ervaringen
« Reactie #1022 Gepost op: 06-05-2010, 13:12 »

Hij werd wel extreem stil inderdaad. Maar om nu te zeggen dat hij zonder plaatje achterlijk luid is... nee

Meeste geluid zit achter je :)

Als je gewoon lekker rustig gas geeft valt het ook erg mee is mijn ervaring, hang je vol aan het gas dan 'klapt' ie lekker :) zoals een 1 cylinder hoort te klinken...

Veel mensen vinden dat tegenwoordig minder 'acceptabel'....

Post Merge: 06-05-2010, 13:14
Citaat
dB dawg dempertje is inmiddels besteld bij www.rallyadventureshop.nl, speciaal voor de Leo  Vince.

Noppy heeft iets ala dB Dawg voor de X3 leovince laten maken bij buitenhuis geloof ik. Of dit 1 op 1 in de Leovince van de 690 past weet ik niet. Gat van de X3 is relatief klein vind ik zelf. Meten is weten in dit geval denk ik, en even bellen :)
There are two kinds of people in this world, those that can stay on topic, and I like frosties!

Cloggie bloggie op www.eatdirt.nl/blog

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 91
Re: KTM 690 enduro (R) ervaringen
« Reactie #1023 Gepost op: 06-05-2010, 14:17 »
Plaatje maakt een heeel groot verschil, Xtoon en Heitje rijden hier sowieso mee en het is echt een wereld van verschil!!

Ok, ga ik dat plaatje eens monteren en kijken of dat bij mij ook het probleem dat Onno beschrijft oplevert.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1242
Re: KTM 690 enduro (R) ervaringen
« Reactie #1024 Gepost op: 08-05-2010, 20:35 »
Effe een paar plaatjes van de rally kit van dottorie . heb hem afgelopen dinsdag binnen gekregen , lijkt allemaal redelijk simpel te monteren , behalve twee gaten in balhoofd voor montage van gewei en een gaatje in de deksel van de bodem van tank is het een kwestie van plug en play .
Alles ziet er netjes uit en het is al redelijk strak , zit toch nog wel aardig wat werk in om het klaar te maken voor het spuiten , gelukkig is een maat van me spuiter en wilde het wel voor een net bedrag klaar maken , zou binnen drie weken klaar zijn , en dan komt de test tijdens de midsummer1000 .
Het lage spatbord komt bij V/D berg racingparts vandaan , heeft een mal liggen van de spatborden die hij voor Verhoeven heeft gemaakt .
De skidplate heeft links een watertank en rechts een gereedschap vakje , en tijdens een val zijn schakelpook en rempedaal beschermd .
En dat witte ding is de linker tank  :)
 
 
 
Olaf
 

Offline member

  • *****
  • Berichten: 5359
Re: KTM 690 enduro (R) ervaringen
« Reactie #1025 Gepost op: 10-05-2010, 19:21 »
past dat spatbordje zo direct (onderaan), of moet je daat nog beugels gaan maken?

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1242
Re: KTM 690 enduro (R) ervaringen
« Reactie #1026 Gepost op: 10-05-2010, 20:05 »
past dat spatbordje zo direct (onderaan), of moet je daat nog beugels gaan maken?
Past direct , je moet wel zorgvuldig zijn met het boren van de drie gaten per kant , anders zit het scheef . gebruik een paar o-ringen onder het spatbord zodat het niet vervormt met aandraaien en de orginele boutjes .
Eerst gewone boutjes gebruikt maar dan trekt de boel scheef tijdens het aandraaien .
Voor de rest geen beugeltje nodig , zit volgens mij gewoon stevig vast .
Moet alleen nog even kijken met de remleiding en andere kabels om ze vast te zetten , ik denk gewoon twee gaatjes en een tie-wrap .
 
Olaf

Offline member

  • *****
  • Berichten: 5359
Re: KTM 690 enduro (R) ervaringen
« Reactie #1027 Gepost op: 10-05-2010, 20:14 »
gewoon een kabel-gel;eider oog van een EXC bestellen  (2euro30) en onder de onderste kroonplaat monteren

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1242
Re: KTM 690 enduro (R) ervaringen
« Reactie #1028 Gepost op: 10-05-2010, 20:24 »
gewoon een kabel-gel;eider oog van een EXC bestellen  (2euro30) en onder de onderste kroonplaat monteren
Die zal ik proberen . bedankt :)
 
Olaf

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 105
Re: KTM 690 enduro (R) ervaringen
« Reactie #1029 Gepost op: 13-05-2010, 21:48 »
Hee Olaf, mooie spullen! Veel plezier met de opbouw!
 
Ik had gisteren de verlaagde voetsteunen van motobau binnen, en natuurlijk meteen gemonteerd.
Mooi spul, past goed. De beloofde 3 cm wordt niet helemaal waar gemaakt ik meete 25 mm.
Vandaag wezen spelen op een stuk land wat bouwrijp gemaakt wordt voor een woonwijk (modder, bulten en vooral zandbanen). Het bevalt meteen, ik sta meer ontspannen achter het stuur en heb vooral staand meer controlle! Ook de zit is natuurlijk wat ruimer.
Nadeel is wel dat het rempedaal nog meer omlaag moest en nu wel erg kwetsbaar uitsteekt. Ik heb het maar geborgt met een staalkabeltje.
Hiervoor wil ik een carterbeschemplaat gaan maken die ook de schakel en rempedalen beschermt.
 
Olaf die skidplate die bij die set zat zit die alleen bevestigt aan de orginele punten? en steunt i ook tegen het carter met van die rubbers zoals de orginele dat doet?
 
Wie heeft er ervaring met andere carterbeschermers of het maken hiervan?
 
Tijdens een draai op een zandbaan schoof de motor onderuit, de rookwolk die opsteeg bleek van m'n crosslaars te komen die even onder de uitlaat gezeten had....het gebraden kunstof kleeft nu aan de uitlaat. is daar het mooie alvast vanaf.
 
groetjes rens s
 

Offline member

  • *****
  • Berichten: 4388
Re: KTM 690 enduro (R) ervaringen
« Reactie #1030 Gepost op: 14-05-2010, 07:40 »
Je kan er ook een ei op bakken, niet voor niet dat de meesten een vervangingsuitlaat monteren.

Skidplates heb ik nooit zelf gemaakt, heb er een van Flatland, maar die is niet breed genoeg om je pedalen ook te beschermen. Je zal em als mal kunnen gebruiken en dan de zijflappen verder naar buiten kunnen laten steken. Deze steunt in dezelfde punten als de originele, maar heeft niet van die rubber blokken. Zelf op boomstammen blijft de boel goed zitten.
None of us is as strong as all of us.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1242
Re: KTM 690 enduro (R) ervaringen
« Reactie #1031 Gepost op: 14-05-2010, 10:11 »
Hoi Rens S
 
De skidplate zit achter in de orginele beugels , en voor komt er een alu beugeltje bij , er zitten geen rubbers meer tussen blok en carterbescherming .
Is ook niet meer nodig de plaat is sterk zat en de twee geleider pennen zijn nu van alu en niet van platic , is stevig zo .
 
Moet nog even geduld hebben met opbouwen spulletjes liggen bij de spuiter .
Ben wel benieuwd hoe de motor rijdt met alles erop .
 
Groeten Olaf
 

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 91
Re: KTM 690 enduro (R) ervaringen
« Reactie #1032 Gepost op: 15-05-2010, 20:52 »
Ik heb ook de skidplate van Flatland. Prima, mooi, sterk, maar inderdaad niet breed genoeg voor bescherming van het rempedaal.
 
Vandaag heb ik uitgebreid getest met het ronde plaatje met gaatjes voor in de demper van de LeoVince. Dus gereden met zowel dat plaatje als de (standaard) db-killer erin en het management op standje 2 (sport). Het geluid lijkt nu wel binnen de norm te zijn (ik heb geen db-meter). Het plaatje scheelt dus inderdaad veel in geluid. Maar ook merkbaar in prestaties. Ik heb echter niet zoals bij Onno gemerkt dat ie onderin moeilijk oppakt. Dat gaat nog steeds prima, loopt ook goed stationair, start goed, ook wegrijden met weinig toeren gaat zonder problemen. Maar over all is er gewoon duidelijk minder power. Het scheelt misschien wel een pk of 20 schat ik. En ook het koppel is (veel) minder. De motor voelt geknepen aan (en dat is ie natuurlijk ook). Vooral bij kruipdoor sluipdoor paadjes vond ik dit lastig. Waar ik normaliter laag in toeren in z'n twee rijd met een vinger op de koppeling, ging dat nu vaak niet meer en moest ik terug naar één en dat rijdt dan weer veel nerveuzer.
 
Al met al: voor de ritjes met keuring gaat het plaatje erin, ervoor en erna gaat 't er gelijk weer uit. Ook geen probleem. 't is een kwestie van 5 a 10 minuten om dat dingetje te (de)monteren.

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 105
Re: KTM 690 enduro (R) ervaringen
« Reactie #1033 Gepost op: 15-05-2010, 22:37 »
Ja, de flatland is idd te smal.
Ik heb verder nog niet echt iets geschikts kunnen vinden.
Touratech heeft iets met beugels, maar echt stevig ziet dat er niet uit.
 
Weet iemand hier ook hoe dat nu zit met die inlog bij ktm waar je de historie van je motor kunt inzien?
 
Zwerft er hier toevallig ook een werkplaatshandboek van de 690 enduro, ik was vandaag bij verpalen maar die kom me er niet aan helpen...
 
groetjes rens s

Offline member

  • *****
  • Berichten: 645
Re: KTM 690 enduro (R) ervaringen
« Reactie #1034 Gepost op: 16-05-2010, 11:09 »



Wie weet een andere firma die deze dingen maakt?
In de V.S is niet nu te koop.