Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: KTM 690 enduro (R) ervaringen  (gelezen 925665 keer)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 4389
Re: KTM 690 enduro (R) ervaringen
« Reactie #1035 Gepost op: 16-05-2010, 12:12 »
http://www.rally-raidproducts.co.uk/product_selector.html

Over dat rempedaal: haal het voorste schroefje eruit, zet de achterste vast met lock-tite en je hebt een mooi klapbaar pedaaltje. Als je de tip ook nog vervangt door eentje van een EXC en je er een brake snake aan bevestigd kan je er zonder problemen mee vallen.
None of us is as strong as all of us.

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 105
Re: KTM 690 enduro (R) ervaringen
« Reactie #1036 Gepost op: 16-05-2010, 22:16 »
Hoi Gezwinde Spoed,
Bedankt voor je reaktie.
Ik heb om het pedaal te verlagen ook het puntje ONDER het pedaal gemonteerd (klein stukje uit geslepen) dus de optie om het voorste boutje er uit te laten gaat niet meer op.
Een kabeltje naar het blok had ik idd al gemaakt.
 
Die Rally Engine Guard van rally-raidproducts lijkt wel wat breder is er hier iemand die het ding kent?
Er staad helaas nog geen knappe foto op de site

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2636
Re: KTM 690 enduro (R) ervaringen
« Reactie #1037 Gepost op: 16-05-2010, 22:33 »



Wie weet een andere firma die deze dingen maakt?
In de V.S is niet nu te koop.


rbc of verpalen

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1242
Re: KTM 690 enduro (R) ervaringen
« Reactie #1038 Gepost op: 17-05-2010, 02:46 »

 

 
 

 
Wie weet een andere firma die deze dingen maakt?
In de V.S is niet nu te koop.

rally Raid Uk heb ik hem vandaan .
 
Was al genoemd ::)
 
Olaf

Offline member

  • *****
  • Berichten: 765
Re: KTM 690 enduro (R) ervaringen
« Reactie #1039 Gepost op: 17-05-2010, 08:52 »
Citaat
Wie weet een andere firma die deze dingen maakt?
Enige nadeel is dat als ie op de kop ligt, drupt de benzine eruit. Verder een super ding.
 
De 690R heeft de Baja Saxonia Rally trouwens met glans doorstaan.
 
Wat rijdt dat ding goed zeg. Ik ga nog wat kleine zaken veranderen nav de ervaringen:
 
- EXC lamp schakelaar erop.
- Kill switch /startknop unit vervangen voor iets kleiners.
- Rempedaaltje modificeren a la geschwindespoed.
- Beugels achter eraf en een gewoon plastic monteren zonder gaten.
 
Op de lange termijn misschien de vering nog eens aan laten passen op mijn gewicht en bij de volgende ketting wissel een groter achtertandwiel erop.
 
450 km hardcore rally dagen gereden, beetje kettingspray was afdoende. Het enige dat totaal op was, waren de remblokken......
 
Ik ben blij dat ik de motor zo licht mogelijk heb gehouden....... zo weinig mogelijk poespas erop. Maar dat is persoonlijk.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1242
Re: KTM 690 enduro (R) ervaringen
« Reactie #1040 Gepost op: 17-05-2010, 13:11 »
Vandaag 5000km beurt uit laten voeren ,  gever koppeling heeft een revisie setje gekregen was een beetje aan het zweten , leek dat er verkeerde olie in zat , dat is dan een beetje vraagteken , maar kan aan de vorige eigenaar/dealer hebben gelegen .
Olie filters erop , voor de rest niets geks .
Kleppen laten nakijken was achteraf niet nodig ,stond allemaal goed , maar kan nu naar de 15000km rijden zodat ik er niet naar hoef te kijken tijdends de geplande Turkije Rally .
Nu nieuw rubber eronder , ben voor een Ac10 en een compIV voor gegaan , heb ik bij Ad vandaan .
Hopelijk slijten ze  minder snel dan het mefo setje  .
 
 
Olaf
 
 

Offline member

  • *****
  • Berichten: 4389
Re: KTM 690 enduro (R) ervaringen
« Reactie #1041 Gepost op: 17-05-2010, 19:22 »
Op de lange termijn misschien de vering nog eens aan laten passen op mijn gewicht en bij de volgende ketting wissel een groter achtertandwiel erop.

Een 14T vtw past met dezelfde lengte ketting en je kan nog eens wisselen als je wat meer km's wilt gaan maken. Met de mapping op 2 wordt het wel een agressief beest ;D
None of us is as strong as all of us.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 765
Re: KTM 690 enduro (R) ervaringen
« Reactie #1042 Gepost op: 17-05-2010, 19:29 »
hoi gezwindespoed, zit er standaard een 15T op ? goeie tip dan, is makkelijker, kan ik het nu al doen  :D :D
 
Voor het lekkere off roaden zou ik wel iets makkelijker het voorwiel kunnen optillen, misschien dat ik krijg wat ik wil inderdaad met een 14T voortandwiel.

Post Merge: 17-05-2010, 21:37
Nog een vraag, iemand enig idee welk KTM nummer ik moet hebben voor de EXC schakelaar die mijn lompe unit kan vervangen zodat ik en meer ruimte heb en de lamp uit kan zetten ?
ook wil ik de knipper unit eronder hebben.
 
Kan je ook de lompe unit rechts voor start en dodemansknop vervangen voor iets eleganters ? bijv ook van een EXC, of past dat niet ?
 
Ik zoek me suf op KTM world ed maar echt duidelijkheid kan ik niet krijgen.... het is hier vast al bekend.............

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 91
Re: KTM 690 enduro (R) ervaringen
« Reactie #1043 Gepost op: 17-05-2010, 22:31 »
@Onno, ik heb destijds gewoon gebeld met Brouwer en die wisten voldoende toen ik uitlegde dat ik een exc schakelaar wilde. Ik veronderstel daarom dat er maar één modelletje van is, maar kan er naast zitten. Nummer kan zo 123 niet vinden.
 
Let er wel op dat als je de knipperlichten erop laat zitten je nog een onderkant voor de schakelunit erbij moet bestellen!
 
@gezwindespoed: zo'n 'snake brake' is dat gewoon een metalen draadje van het pedaal naar het motorblok? En kun je zo'n dingetje gewoon ergens kopen of moet je dat zelf fabriceren?

Offline member

  • *****
  • Berichten: 4389
Re: KTM 690 enduro (R) ervaringen
« Reactie #1044 Gepost op: 18-05-2010, 07:45 »
Ze zijn vast wel te koop, maar ik heb bij de bouwmarkt gewoon een stukkie staaldraad en 2 klemmetjes gekocht voor 2 euro nogwat. Gaatje zit al in de tip en aan het blok.

Standaard zit er 15/45 op. Met 14/45 kan je nog prima 120 rijden en gaat het voorwiel nog makkelijker omhoog.
None of us is as strong as all of us.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 645
Re: KTM 690 enduro (R) ervaringen
« Reactie #1045 Gepost op: 18-05-2010, 14:54 »
Wie weet een oplossing voor een gps 276c op dit type motor?

Offline member

  • *****
  • Berichten: 4389
None of us is as strong as all of us.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 4144
Re: KTM 690 enduro (R) ervaringen
« Reactie #1047 Gepost op: 18-05-2010, 16:14 »
meende dat Onno zei dat ie een 42 achter had zitten?
 
1 tandje voor is +- 3,3 tandjes achter

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1242
Re: KTM 690 enduro (R) ervaringen
« Reactie #1048 Gepost op: 18-05-2010, 16:39 »
Ben langzaam begonnen om de motor uit elkaar te halen zodat ik mijn rally outfit erop kan zetten , nu kwam ik twee relais tegen achter de koplamp , een zit een slangetje aan van een 2,5cm waar is dit relais voor ?
 
 
Olaf
 
 

Offline member

  • *****
  • Berichten: 765
Re: KTM 690 enduro (R) ervaringen
« Reactie #1049 Gepost op: 18-05-2010, 17:15 »
Citaat
meende dat Onno zei dat ie een 42 achter had zitten?

Dat dacht ik, maar is dus niet zo, is 45. Zal Toon wel een 48 hebben gemonteerd.
Maar goed, 14T voor is makkelijker, dus dat doe ik.