Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: KTM 690 enduro (R) ervaringen  (gelezen 925696 keer)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 493
Re: KTM 690 enduro (R) ervaringen
« Reactie #1050 Gepost op: 18-05-2010, 17:42 »
dat klopt, heb er 48t achter op gezet
ketting toch vervangen vanwege het feit dat er al een paar op dit forum zijn die de originele (merkloze?) ketting door hun koppelingscilinder hebben gekregen. jij hebt daar natuurlijk zo een veel te mooi alu beugeltje voor :P
o en als je een ander voortandwiel neemt, zorg dan dat je een kale hebt ipv die standaard dingen met rubber er op dat is meer voor op de weg :)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 5359
Re: KTM 690 enduro (R) ervaringen
« Reactie #1051 Gepost op: 18-05-2010, 19:49 »
Ben langzaam begonnen om de motor uit elkaar te halen zodat ik mijn rally outfit erop kan zetten , nu kwam ik twee relais tegen achter de koplamp , een zit een slangetje aan van een 2,5cm waar is dit relais voor ?
 
Olaf

dat ding met het slangetje is geen relais, maar een luchtdruksensor: De buitendruksensor. PS.: als je hem lostrekt en je contact aan zet krijg je een FI errorcode, als je die opzoekt zal dat je vertellen welke sensor het is :-)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1242
Re: KTM 690 enduro (R) ervaringen
« Reactie #1052 Gepost op: 18-05-2010, 21:36 »
dat ding met het slangetje is geen relais, maar een luchtdruksensor: De buitendruksensor. PS.: als je hem lostrekt en je contact aan zet krijg je een FI errorcode, als je die opzoekt zal dat je vertellen welke sensor het is :-)

Top bedankt , die hebben we echt nodig dus .
Dat truukje werkt dus voor alle sensoren begrijp ik , dat is een goeie tip , had ik niet meteen bedacht .
 
Zijn er wel items die ik kan verwijder of is eigenlijk alles nodig bij deze motor ?
 
Omdat de tanks erop gaan moet de plastic ophanging van de kapjes over de radiator weg, daar zitten ook die slangen op , kun je die eventueel weglaten of is dat een probleem , zit een alu verloopstukje bij de kit om dit op te lossen , wat goed werkt en met een tie-wrap vastgezet kan worden . maar geen slangen is nog mooier natuurlijk .
 
De benzine aansluiting zit op de achtertank , was zo gedaan , tank leeg gaatje in het afdekkapje tonnetje met o-ring vast schroeven slangen eraan klaar .
Heb een paar van die snelsluitingen eraan gezet zodat ik makkelijk een tank kan verwijderen .
 
 
 
Voorbeeld foto van Alberto voor montage .
 
Groeten Olaf

Offline member

  • *****
  • Berichten: 5359
Re: KTM 690 enduro (R) ervaringen
« Reactie #1053 Gepost op: 18-05-2010, 21:47 »
Die slangen achter het kapje zijn voor de carterontluchting en gaan ook naar het SAS/SLS systeem; daar zit een electrisch ventiel tussen en.... ja, als je die er af haalt krijg je een error  ;)

Ik heb alles er af gehaald, maar dan moet je het wel op de juiste manier afdoppen en iets verzinnen zodat ie denk dat het ventiel er wel is.

maw: Bijna alles heeft een sensor.. en een fout-detectie er van. Je kunt het allemaal omzeilen, maar je moet dan natuurlijk wel weten wat je doet, anders kun je ook hele rare fouten creeren die je nooit meer vind.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1242
Re: KTM 690 enduro (R) ervaringen
« Reactie #1054 Gepost op: 18-05-2010, 22:23 »
Die slangen achter het kapje zijn voor de carterontluchting en gaan ook naar het SAS/SLS systeem; daar zit een electrisch ventiel tussen en.... ja, als je die er af haalt krijg je een error  ;)

Ik heb alles er af gehaald, maar dan moet je het wel op de juiste manier afdoppen en iets verzinnen zodat ie denk dat het ventiel er wel is.

maw: Bijna alles heeft een sensor.. en een fout-detectie er van. Je kunt het allemaal omzeilen, maar je moet dan natuurlijk wel weten wat je doet, anders kun je ook hele rare fouten creeren die je nooit meer vind.

Duidelijk , afdoppen weghalen is allemaal geen probleem , maar hoe fop ik de computer zodat hij denkt dat er nog een ventiel zit .?
 
 
Olaf .
 
 

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 91
Re: KTM 690 enduro (R) ervaringen
« Reactie #1055 Gepost op: 21-05-2010, 22:27 »
Nog een vraag, iemand enig idee welk KTM nummer ik moet hebben voor de EXC schakelaar die mijn lompe unit kan vervangen zodat ik en meer ruimte heb en de lamp uit kan zetten ?
ook wil ik de knipper unit eronder hebben.

H.Light Switch CEV 2/4TAKT '98: 50311070000
FLASHER SWITCH CEV '98: 50311029000
 
Check het nog wel even Onno, want ik heb veel van die KTM doosjes liggen dus ik weet het niet 100% zeker dat het de juiste zijn.

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 140
Re: KTM 690 enduro (R) ervaringen
« Reactie #1056 Gepost op: 22-05-2010, 20:57 »
Nog even een kleine update over ervaringen met de 690:
Ik had een setje rox risers geinstalleerd. Maar ik heb ze er weer afgegooid, en rij nu met 2 cm verhogers, en houden, waar de toch w. (niet denigrerend bedoeld)
 
Groeten en dus ook bij risers: bezint eer ge begint
 

Verkoop je de rox risers  ??
einde van een tijdperk

Offline member

  • *****
  • Berichten: 301
Re: KTM 690 enduro (R) ervaringen
« Reactie #1057 Gepost op: 23-05-2010, 09:06 »
Hallo,
Ik heb net een 690 gekocht en daar zitten rox risers op. Daar ik veel kleiner ben of de vorige eigenaar verkoop ik ze. Intresse ?
grtn
Peter Penson

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1242
Re: KTM 690 enduro (R) ervaringen
« Reactie #1058 Gepost op: 24-05-2010, 14:32 »
Heb net mijn ico binnen , nu moet ie erop .
allemaal niet te moeilijk , maar waar laten jullie je magneet ?
En hoe monteren jullie hem , gaatje boren in de sensor ring ?
Of een ander type magneet ?
Plaatje zou  helpen
 
Olaf
 

Offline member

  • *****
  • Berichten: 765
Re: KTM 690 enduro (R) ervaringen
« Reactie #1059 Gepost op: 24-05-2010, 14:38 »
das toevallig, ik heb een gat geboord in de remschijf tussenring....
 
Op zich vrij makkelijk ware het niet dat dat ding zo tering hard is, dat het me een paar boortjes en heel wat minuten, zoniet een half uur gekost heeft alvorens dat ding erin zat....
 
ICO sensor gewoon in bestaand gat, magneet met kneedbaar metaal in het gaatje in de schijf.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 5359
Re: KTM 690 enduro (R) ervaringen
« Reactie #1060 Gepost op: 24-05-2010, 14:40 »
sensorring ??????  (690 met ABS ??)

Anyway:
Sensor: Inschroeven in het daarvoor reeds aanwezige gat in de remklauw-plaat.
Magneetje: Gaatje boren (met een goede harde (cobalt) boor, rustig boren) in een van de spijlen van de remschijf, daar waar geen boutje zit.... Natuurlijk goed uitmeten dat ie mooi langs de sensor komt.Verder aan de achterkant wat van die metaal-epoxy er aan, om het magneetje goed vast te zetten.

http://forum.lc8.nl/modules.php?set_albumName=album55&id=P1000120&op=modload&name=gallery&file=index&include=view_photo.php


Offline member

  • *****
  • Berichten: 1242
Re: KTM 690 enduro (R) ervaringen
« Reactie #1061 Gepost op: 24-05-2010, 14:48 »
Gaatje boren dus , ga wel even naar locale lasboer die heef een prachtige kolomboor , en goede boren .
 
En dacht toch echt dat die tussen ring het signaal afgeeft naar de snelheidsmeter  ??? , dus een sensor ring ???
 
Groeten Olaf

Offline member

  • *****
  • Berichten: 5359
Re: KTM 690 enduro (R) ervaringen
« Reactie #1062 Gepost op: 24-05-2010, 14:54 »
originele snelheidsmeter detecteert de 6 boutjes waarmee de remschijf vast zit. 

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1242
Re: KTM 690 enduro (R) ervaringen
« Reactie #1063 Gepost op: 24-05-2010, 14:56 »
Oke weer wat geleerd vandaag . 8)
 
Groeten Olaf

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 79
Re: KTM 690 enduro (R) ervaringen
« Reactie #1064 Gepost op: 24-05-2010, 16:18 »
terug uit marokko. motor weer in Belgie opgehaald. Na 1 week eens kijken of hij start. Melding battery low, maar hij start. rondje gereden om de accu te laden. 1 week later geheel geen stroom. Blijkt de hoofdzekering doorgebrand. Heeft iemand zelfde ervaring of weet wat er gebeurd kan zijn. Nieuwe zekering en hij doet het weer.