Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: KTM 690 enduro (R) ervaringen  (gelezen 925990 keer)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2636
Re: KTM 690 enduro (R) ervaringen
« Reactie #1125 Gepost op: 16-06-2010, 10:42 »
Wat een geweldige mooie motoren bouwen jullie toch, Ik ken inmiddels de Safari tank meer dan goed, door 7 liter te tanken blijft de motor perfect in balans, ook is de bewegings vrijheid bij rally rijden meer dan voldoende. Wel heb ik de motor na het monteren van de tank voor het eerst uit zijn carriere aan de kook gehad. Ik vermeld hierbij wel dat een niet 100% gereinigde radiateur, ook het probleem kan zijn geweest. Het schoonmaken schijnt alleen met veelvuldig water gebruik en perslucht goed te kunnen, aan de andere kant hitte stijgt op en kan niet weg onder de tank en als je jezelf dan vast rijdt !
 


klopt
ik had dat probleem ook in tunesie in de duinen
vorig jaar niet,maar toen reed ik ook alleen met de standaard tank :-X

Offline member

  • *****
  • Berichten: 301
Re: KTM 690 enduro (R) ervaringen
« Reactie #1126 Gepost op: 16-06-2010, 14:17 »
Op de site van http://www.rally-raidproducts.co.uk/store/ kun je een watercontact kopen als vervanging van de originele waarbij de ventilator 10° vroeger aanslaat. Misschien is dit de oplossing ?

This replacement thermostat switch screws into the radiator as a direct replacement for the OEM unit,with identical electrical connector.

It starts the cooling fan at 88C,instead of the standard 105C.This helps prevent overheating in arduous conditions.






grtn
Peter Penson

Offline member

  • *****
  • Berichten: 963
Re: KTM 690 enduro (R) ervaringen
« Reactie #1127 Gepost op: 16-06-2010, 19:48 »
Gewoon snelheid houden is het beste, maar als je veilig rond wilt hobbellen lijkt mij een oliekoeler de enigste optie. Ik ga deze zomer kijken hou hij het houdt in Portugal.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 5359
Re: KTM 690 enduro (R) ervaringen
« Reactie #1128 Gepost op: 16-06-2010, 21:16 »

Waar heb je dit laten doen eigenlijk ? ben benieuwd. Ik rijd nog steeds met volledig originele mapping en zo'n duo cilinder schuim filter in mijn originele air-box. Wel veilig met zo'n snorkel door plassen e.d. Heb nu wel zo'n insert losgetrokken van mijn airbox bodem en ook het filter dat ik nu heb is erg duur en ietwat onhandig met die veren... Hij loopt verder als een zonnetje en het motorgedrag is super. Nog meer koppel is ook leuk natuurlijk.. hij krijgt nu pas echt power in hoge toeren.

Ruud fredriks,
http://www.tovami.com/
Hij heeft al veel 690's (Meets SMC) getuned. niet heel goedkoop... wel goed. Info zie website

Offline member

  • *****
  • Berichten: 765
Re: KTM 690 enduro (R) ervaringen
« Reactie #1129 Gepost op: 16-06-2010, 21:48 »
Oke, is dat dan via tuneboy.... aardig prijzig idd. Staat per direct op de not to do list  ;D ;D
 
Ik ben net trouwens even bezig geweest met het proberen van het verwijderen van de achterschokbreker. De bouten zaten allereerst muurvast. Wilden pas los na warmstoken met een gasbrander. Niet echt prettig als je de bovenste bout wilt warm maken...... zo 5 cm van de tank.
 
Maar goed, losgekregen, en toen........... lang zitten staren.......... en alles maar weer vastgeschroefd.
 
Toen vond ik dit:
 
http://www.slavensracing.com/videos.htm
 
errug handug, klusje voor in het weekend. Verklaart ook dat je beter pas kan gaan warmstoken als je je tank hebt opgeklapt.
 
Er viel me trouwens weer een leuk schuurplekje op, de kettingbeschermer op de achterbrug schuurt kennelijk bij zeer diep inveren flink langs de tank. Stukje eraf halen denk ik (van de ketting beschermer dan he....). En met een stijvere veer hoop ik tevens dit iets minder vaak te hebben, want ik denk dat je dan nagenoeg tegen de aanslag zit als ik het zo bekijk. En daarvoor was ik bezig met de schokbreker. Zo is het verhaaltje weer rond.... :P

Offline member

  • *****
  • Berichten: 5359
Re: KTM 690 enduro (R) ervaringen
« Reactie #1130 Gepost op: 16-06-2010, 21:59 »
idd
KTM 690 Shock/Spring Removal hosted by Jeff Slavens

tank omhoog klappen (let goed op dat die dikke kabelboom langs de tank een beetje fatsoenlijk mee komt (een handje helpen) en niet afknelt!

Tank moet HELEMAAL omhoog.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1079
Re: KTM 690 enduro (R) ervaringen
« Reactie #1131 Gepost op: 17-06-2010, 12:25 »
Samenvatting van dit topic: vervangen dit, aanpassen dat, ombouwen zus, repareren zo, etc

En ik maar denken dat de KTM's ready to race waren.  :-X







 ;)
Leven is makkelijker dan je denkt, maar moeilijker als je denkt.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 281
Re: KTM 690 enduro (R) ervaringen
« Reactie #1132 Gepost op: 17-06-2010, 13:17 »
Dat zijn ze ook, alleen kom je dan niet op het podium... ;)
KTM 640 Adventure '03
KTM 450 EXC-F '17

Offline member

  • *****
  • Berichten: 765
Re: KTM 690 enduro (R) ervaringen
« Reactie #1133 Gepost op: 17-06-2010, 17:51 »
Citaat
Samenvatting van dit topic: vervangen dit, aanpassen dat, ombouwen zus, repareren zo, etc
  whoehaaaaa lachhuuuu  :D ;D :D  't is dat ik weet wie het zegt.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1242
Re: KTM 690 enduro (R) ervaringen
« Reactie #1134 Gepost op: 20-06-2010, 15:53 »
Om even op mijn blaren terug te komen in de juiste topic .
Is die foto van het 690zadel bij Rayz van jou Bean .
Zo niet zou je een foto kunnen posten kan ik het even zien .
Zijn er ook nog anderen die hun zadel hebben laten aanpassen , ZO JA WAAR FOTO
Grote probleem bij mij is dus dat ik in contact kom met de harde plastic zij/onderkant van het zadel , kwam ook door de 10kg plus rugzak die ik op had tijdens de MS1000.
 
 
Groeten Olaf

Offline member

  • *****
  • Berichten: 4389
Re: KTM 690 enduro (R) ervaringen
« Reactie #1135 Gepost op: 20-06-2010, 17:33 »
KTM heeft ook een confort zadel in het programma.
None of us is as strong as all of us.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 5359
Re: KTM 690 enduro (R) ervaringen
« Reactie #1136 Gepost op: 20-06-2010, 21:41 »
nee, is niet mijn zadel, maar wel ongeveer dezelfde vorm. Ik zal wel eens een paar fototjes toevoegen aan mijn gallery... maar nu effe nie :-)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 301
Re: KTM 690 enduro (R) ervaringen
« Reactie #1137 Gepost op: 21-06-2010, 14:31 »
Ik heb vandaag mijn 690 "adventure" op de weegschaal gezet. Volledig afgetankt (26 L benzine)
vooraan    89,5
achteraan100,6
totaal : 190,1 kg
dus zonder de benzine en met alle bijgeplaatste toeters en bellen ongeveer 165 kg reisklaar.
Een beetje teleurstellend.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1242
Re: KTM 690 enduro (R) ervaringen
« Reactie #1138 Gepost op: 21-06-2010, 14:45 »
Dat is inderdaad best aan het gewicht , zal die van mij ook een keer op de weegschaal zetten , ben wel benieuwd hoe zwaar die is geworden .
 Mijn kit woog 11kg met roadbook , zijn wat dingen verdwenen , dus dacht leeg op een 150/1 kg uit te komen dan nog 26 ltr brandstof is 21kg , zou dan max een 172kg moeten zijn .
O ja 3X  zo dikke binnenbanden brengt ook nog wel een kilo denk ik , tjee wat zijn die zwaar en onhandig , denk volgende keer maar naar 2X te gaan , nu langer met ventiel zitten klooien dan de band erom te leggen .
Maar zal eens een weegschaal erbij scoren zodat ik het kan wegen .
Hoe zwaar het ook is geworden , heb hem nu getest tijdens de MS1000 , en heb er eigenlijk geen problemen van ondervonden .
 
Olaf
 

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1079
Re: KTM 690 enduro (R) ervaringen
« Reactie #1139 Gepost op: 21-06-2010, 15:13 »
Dat wegen van de motor doe je dat door 2 weegschalen te gebruiken? (één onder elk wiel)
Of kan je ook een nauwkeurige weging maken met 1 weegschaal die je eerst onder het ene en vervolgens onder het andere wiel plaatst?
Leven is makkelijker dan je denkt, maar moeilijker als je denkt.