Als je je koppeling schakelaar overbrugt, dan verbind je toch gewoon de draadjes door die normaal alleen worden doorverbonden als je je koppelings handle inknijpt ?? Dus denkt de motor dat je je koppeling continu inknijpt......
idd... en als je de koppeling inknijpt, dan mag je gewoon in de versnelling starten, met je standaard uit etcetc.
Daarom overbrug ik hem dus. Die koppelingsschakelaar werkt vaak niet goed als er een beetje zand in komt. Verder heb ik een kleiner handeltje gemonteerd, wat het aanslagje voor die koppelingsschakelaar mist... dus dan doet ie het ook niet: Alleen starten in zijn 'neutraal' is best vervelend!
Ik dacht alleen dat je je motor ook op de testbank gehad hebt Dr Bean.... daar niets van gemerkt..........?
Ja, mede door dit probleem ben ik naar de testbank gegaan. Op de testbank is het wel beter geworden, omdat ie ook veel te arm stond, maar het is er nooit helemaal mee weggegaan. Met de originele snorkel er op was het ook bijna niet merkbaar, met het twinair-filter was het effect veel erger, waarschijnlijk omdat de motor daarmee zowieso 20% meer koppel heeft onderin: en als je meer hebt, merk je er ook meer van als het er effe niet is.
Bij hogere toeren en gas verder open is er weinig verschil tussen de mappings. Ik was niet op zoek naar maximum power (en met een TKC op de testbank is dat slecht meetbaar). Daarbij het ik vergeleken tussen "twin-air" en origineel snorkel.. beide met 'foute' EPT map.
Die EPT map heeft ook niet echt invloed op het vermogen (inspuiting en ontsteking worden hierniet uit gehaald), maar wel op de gasresponse. volgas is er weinig verschil.
Zou die "koppel" mapping er dan speciaal inzitten dat je soepel kan wegrijden op de koppeling.... tssss, moet niet gekker worden. De mijne loopt prima, misschien nog eens de akra mapping erin, maar vooralsnog niet. De motor loopt de laatste tijd alleen een beetje weinig, maar dat ligt aan mij en niet aan de 690
Zou idd waar kunnen zijn. Vooralsnog lijkt het er op dat ie al rijdende overschakelt: Immers start je normaliter ook in de neutraal.... en dan is die EPT map actief! en die blijft niet aktief als je gaat rijden.
Ik ga nog eens uitzoeken in hoevere je life over kan schakelen.