Jullie hebben allemaal gelijk. Ter correctie:
ik heb de complete kit van twin air, zoals die ook bij rally raid parts UK op de site staat (maar dan gewoon bij JTX vandaan). Instructie van Joep was: snorkel en papierfilter dr af. Onderste rek vastkitten op de airbox. filter drop schroeven en klaar. Met akra en akramap zou injectie al goed moeten staan voor gebruik met twin air.
Vervolgens zelf eens aangekeken hoe ik dat zou doen en tot de conclusie gekomen dat 1) er wel een erg grote kier dichtgekit moest worden.
2) dat dat waarschijnlijk makkelijker zou gaan, met de airbox gedemonteerd
Maanden laten liggen en nu dat MX aad toch aan het sleutelen ging, gelijk aan hem gevraagd om het twinair setje te monteren. Hij heeft het ook eens goed bekeken en nog aan wat ramenband gedacht icm kit om het zaakje vast en luchtdicht te krijgen. Hij heeft vervolgens toch maar twin air gebeld, en die adviseerden om het als combi te installeren. En dat neem ik dus maar even aan als juist (misschien tegen beter weten in). Totdat ik goed heb kunnen testen. (eerst ff nwe zuiger inrijden)
De constructie is nu: papierenfilter dr in, onderste rek van twin air eroverheen ipv de snorkel. En vervolgens het schuimpie op de normale manier op het twin air rek met de vleugelmoer. Maw, de dikke rand van het papierfilter zorgt nu voor de afdichting tussen airbox en twinair rekkie en ik gebruik dus wel de complete kit van twin air.
Dan ben ik toch niet eigenwijs dingen aan het verkloten? Ik volg gewoon braaf wat de "experts" adviseren.
Gokje van mijn kant: Aad en TWin air hebben elkaar niet helemaal goed begrepen en over een tijdje haal ik zelf mn airbox eruit om e.e.a. gewoon wel aan elkaar te kitten, zonder papierfilter. Als ie dan niet lekker loopt rij ik eens langs bij JTX. Als monteur van 690 dakar rijders moet hij toch echt wel weten waar hij het over heeft.
En als ik daar toch ben, ruil ik hem misschien wel in tegen een 350 sx-f op kenteken.