Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: KTM 690 enduro (R) ervaringen  (gelezen 926309 keer)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1572
Re: KTM 690 enduro (R) ervaringen
« Reactie #1380 Gepost op: 31-10-2010, 18:18 »
Ziet er uit als spanningcorrosie waarbij het minst edele metaal opgevreten wordt. Het carter bescherm je boutjes dus prima tegen roest  :D

Goedkopere boutjes plaatsen of isoleren ( kunstof ringetje)?

Waarom heb jij dit en een ander niet is de vraag. Woon je aan zee?

Gr
Remco


Offline member

  • *****
  • Berichten: 4278
Re: KTM 690 enduro (R) ervaringen
« Reactie #1381 Gepost op: 31-10-2010, 19:51 »
lijkt wel vretend magnesium.. net als de honda XR'en uit eind 80..

Offline member

  • *****
  • Berichten: 5359
Re: KTM 690 enduro (R) ervaringen
« Reactie #1382 Gepost op: 31-10-2010, 19:55 »
plaatje van mijn airboxrekje (de onderste helft, hier komt dus het filter met binnenrekje weer op;

 



je kunt zien dat er slechts enkele mm's schuim tussen het rek en de onderbox zit.

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 105
Re: KTM 690 enduro (R) ervaringen
« Reactie #1383 Gepost op: 31-10-2010, 20:24 »
Jakkes, Plarina,
dat ziet er heel lelijk uit.
Bij mijn 690 is daar (nog) niets van te zien.
Idd vraag ik mij net als Nijkamp af of je aan de kust woont (of daar regelmatig rijdt)
Of heb je de motor (onbeschermt) in de pekel gebruikt?
Binnenkort gaat mijn 690 voor het eerst zeewater proeven, ik zal hem dus maar goed inspuiten!
 
groet Rens s

Offline member

  • *****
  • Berichten: 733
Re: KTM 690 enduro (R) ervaringen
« Reactie #1384 Gepost op: 01-11-2010, 08:04 »
 8)  Aan de zee, was het maar waar die is 20km verderop... Wel paar  keer op de maasvlakte geweest, maar elke keer netjes afgespoeld. Dan misschien het strooizout, maar dat is ook maar een enkele keer geweest en dan werd ie ook regelmatig schoongespoten. Ik heb het bij mn andere motoren nog nooit gezien, en die worden/werden niet zo vaak gewassen als deze KTM en die gaan het hele jaar door de weg op. Wat een prutmateriaal zeg.
 
Ziet er strak uit dr Bean. Meer zoals het bedoeld is denk ik. Het lijkt of mijn bak wat meer vervormd is, plus misschien ook net wat afwijking op het rekje. Je kan in elk geval zien dat de 'kier' bij mij groter is. Het oranjerubber wordt niet zo heel veel ingedrukt. Ik rij voorlopig even zo, motortje lijkt goed te lopen. Heb al een oud papierfilter kapotgeknipt. De dikke oranje rand kan ik dan ook los proberen als afdichting (met een beetje kit voor de zekerheid). Dan ben ik de dubbeling papier-oliefilter kwijt.
Ga waarschijnlijk bij MX aad even op de band. Ben wel benieuwd wat koppel en vermogen nu doet. En kunnen we even vergelijken dr. Bean? The dummy setup vs de dr. setup  ;D .
Heb jij ook een run van hoe de jouwe 'standaard' was.
 
Reden van andere filter was overigens niet om de power (die heeft de standaard eigenlijk al genoeg) maar meer om het zandvrij rijden. En als het vermogen daar beter of smeuiger van wordt is dat wel prima natuurlijk ;) .
 


 

Offline member

  • KTM GO!!!!!!!
  • *****
  • Berichten: 500
Re: KTM 690 enduro (R) ervaringen
« Reactie #1385 Gepost op: 03-11-2010, 19:05 »
Dan toch maar deze? De nieuwe 450 voor Dakkar.

IT IS GREAT TO DRIVE A LC 8.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 4278
Re: KTM 690 enduro (R) ervaringen
« Reactie #1386 Gepost op: 04-11-2010, 12:28 »
Ja, maar dan wel met duke3 70pk blok!

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 105
Re: KTM 690 enduro (R) ervaringen
« Reactie #1387 Gepost op: 04-11-2010, 22:11 »
Ik heb de radiateurbeschermset van ktm voor de 690 gekocht.
Mooi spul, alleen een beetje jammer dat de bevestgingspunten van de beplating (het zwakke punt?)
niet ook naar die beugels verhuizen!
wie heeft er naare ervaringen met deze combi, of valt het mee?
Of gelijk maar de zaag erin en aan de beugels lassen?
Of wellicht andere oplossingen?
 

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1572
Re: KTM 690 enduro (R) ervaringen
« Reactie #1388 Gepost op: 05-11-2010, 09:02 »
Hey rens,
 
ik weet niet zeker wat je bedoeld, maar die plastic bomenvangers kan je het beste met TyRips vastzetten.
 
gr
remco

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 105
Re: KTM 690 enduro (R) ervaringen
« Reactie #1389 Gepost op: 05-11-2010, 18:36 »
Hallo Remco,
Ik bedoel de bevestigingspunten voor de tupperware, die op de radiateur gelast zitten .
Die schijnen er uit te kunnen scheuren bij een val, vooral die stripjes aan de zijkant.
De beschermset is van alu.
 
groet rens

Offline member

  • *****
  • Berichten: 5359
Re: KTM 690 enduro (R) ervaringen
« Reactie #1390 Gepost op: 05-11-2010, 18:43 »
maar de radiatorbeschermer zit niet aan de lipjes aan de zijkant vast... Alleen onder en boven.

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 105
Re: KTM 690 enduro (R) ervaringen
« Reactie #1391 Gepost op: 05-11-2010, 19:13 »
maar de radiatorbeschermer zit niet aan de lipjes aan de zijkant vast... Alleen onder en boven.

Ja dat klopt, maar de plastic zijplaat waar de motor op kan vallen blijft op het lipje zitten!
Of is het zo dat zijplaat ook tegen de beschermer afsteunt (ik heb de radiator er nog naast liggen)
 
Over de radiator gesproken: ook hier is het ventilatortje aan het inslijten op de koelkanaaltjes!
Wat een bezopen constructie eigenlijk. Ik heb de rand die tegen de rad. aanligt 1 mm afgeslepen, en vervolgens het geheel weer met een rupsje siliconenkit tegen de rad. gemonteerd.
 

Offline member

  • *****
  • Berichten: 4389
Re: KTM 690 enduro (R) ervaringen
« Reactie #1392 Gepost op: 05-11-2010, 22:38 »
Gewoon de zijkappen met ty-rips of plastic schroefjes vastzetten. De ventilator slijpt door trillen idd je kanaaltjes op den duur door, ik heb een slang doormidden gesneden en die om de scherpe rand tussen de radiateur geplaatst. Kijk ook naar de stekker van de ventilator die in het midden van je radiateur loopt te schuren.

Radiator heb je in huis, radiateur zit op je motor ;D
None of us is as strong as all of us.

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 105
Re: KTM 690 enduro (R) ervaringen
« Reactie #1393 Gepost op: 05-11-2010, 22:47 »
Radiator heb je in huis, radiateur zit op je motor ;D
 
 :P  hmm.ja,ehh,kep vloerverwarming :D
 
Die stekker had ik idd al vastzitten met een kabel-bind-bandje.
 

Post Merge: 06-11-2010, 09:46

 
Over de radiator gesproken: ook hier is het ventilatortje aan het inslijten op de koelkanaaltjes!
Wat een bezopen constructie eigenlijk. Ik heb de rand die tegen de rad. aanligt 1 mm afgeslepen, en vervolgens het geheel weer met een rupsje siliconenkit tegen de rad. gemonteerd.
 


 
zo dus.
 

Post Merge: 06-11-2010, 09:58
Na het verwijderen van de airbox, zag ik een bundeltje knooppunten in de bedrading op deze manier weggehangen:

 
Beetje vreemd, als daar water in staad is het snel gedaan met het koper.
zit dit op julie 690 ook zo?
 
Ook vind ik hier en daar wat slijtplekjes op de bedrading, dat behoeft wat aandacht.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 645
Re: KTM 690 enduro (R) ervaringen
« Reactie #1394 Gepost op: 07-11-2010, 21:31 »
Hoeveel Watt heeft een KTM handvat verwarming?