Vandaag voor het eerst ervaring opgedaan met de 690 enduro. Standaard fiets uit 2009 met 10K staat bij Kobo motoren. Van een medeforumlid geweest, ingeruild op een 450? heeft gaten voor een giantloopbag afgeplakt met stikkertjes, sporen van schuivertjes en sluip door kruip door. enduro 3 voor en k60 achter beide redelijk, voorop volgens mij origineel nog. Braking remschijf voorin. met 5750 redelijk vlot geprijsd?
Wil een 690 rallye/adventure gaan bouwen en dit zou de basis kunnen worden, beetje optische schade neem ik voor lief.
Wat valt op, fijne zit met veel ruimte voor verzitten, rustige motorloop zonder veel trillen, goede remmen voor, wat sponzig achter. 6 versnellingen is lekker voor hogere snelheden.
Vermogen valt me wat tegen, heb niet het idee dat ik meer heb dan met mijn getunede 640. andere uitlaat en mapping kan daar mogelijk verandering in brengen. De 640 laat je overigens ook denken dat je hard gaat met een bak herrie, snelle toerenteller en bakken trillingen, dat kan het ook zijn.
Injectie is wat aan uit en bij fors accelereren lijkt de voorkant wat zoekerig.
Vering lijkt steviger, velgen zijn zwart did, geen excell meer af fabriek op de 690?
Tenzij ik tegen een leuk verbouwde fiets aanloop in de komende weken denk ik dat ik zelf maar bezig ga.