Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: KTM 690 enduro (R) ervaringen  (gelezen 927370 keer)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 4390
Re: KTM 690 enduro (R) ervaringen
« Reactie #2040 Gepost op: 26-06-2012, 21:43 »
Ben op zoek naar een handboek werkplaats. Waar kan ik deze downloaden....... Niek/Gerben hebben jullie deze wellicht deze eventueel voor mij t.b.s. Onderdelen PDF heb ik via cyclehyutt.com.


Is 7MB dus te groot om te versturen. Volgens mij staat ie hier ergens op ARM bij downloads, maar vraag me niet hoe je daar bij komt.
None of us is as strong as all of us.

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 105
Re: KTM 690 enduro (R) ervaringen
« Reactie #2041 Gepost op: 30-06-2012, 09:58 »
Hoi,
Mijn 690 draait sinds kort als een natte krant.
In Marokko geen problemen gehad , behalve een rotte startkoppeling.
deze heb ik inmiddels vervangen en de start is weer goed.


motor slaat bij koude start direct aan, en valt na 2 sec. weer uit, dit doet i 2 of 3 keer (ook als ik een beetje gas geef).
Als i vervolgens blijft draaien is er onbelast niet zo heel veel aan te horen. tijdens het rijden houd i wat in, wil niet goed van zijn plek.
Accelereren gaat met horten en stoten, uitlaat knalt. Hoe warmer de motor is hoe beroerder het wordt.


Voelt een beetje als een defecte ontstekingsspoel, deze heb ik doorgemeten en zit keurig binnen de waarde, tevens bougiekap gemeten en bougie gewisselt.
geen storingsmeldingen.


wat is de volgende stap?


Offline member

  • KTM LC8/690 Enduro-Rally/450excSD
  • *****
  • Berichten: 1152
Re: KTM 690 enduro (R) ervaringen
« Reactie #2042 Gepost op: 30-06-2012, 10:05 »
bezinefilters??
In het verleden behaalde resultaten bieden geen garantie voor de toekomst!

Offline member

  • *****
  • Berichten: 5359
Re: KTM 690 enduro (R) ervaringen
« Reactie #2043 Gepost op: 30-06-2012, 11:30 »
idd waarschijnlijk injector vies.


heb je het originele filter in de tank al eens gewisseld?

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1572
Re: KTM 690 enduro (R) ervaringen
« Reactie #2044 Gepost op: 01-07-2012, 16:50 »
Klinkt als brandstof. Geknikte slang?

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 105
Re: KTM 690 enduro (R) ervaringen
« Reactie #2045 Gepost op: 01-07-2012, 21:27 »
Heren,
Bedankt voor het meedenken, julie hebben allemaal een beetje gelijk, echter de hoofdprijs is voor Dr Bean!
Benzinefilter had ik een 1/2 jaar terrug al eens vervangen, maar sindsdien 4600 km's gemaakt en in marokko met jerrycans getankt dus toch maar wisselen. Filter bleek niet erg vuil en er was ook geen verschil.
Vervolgens eens druk gemeten, bij draaiende motor 3.5 bar is dus goed.
Daarna de injector gedemonteerd en omgedraait eens starten (wel de sproeier op de houder gedrukt houden anders popt i eruit(geeft bende)). Vernevelt op zich goed, spuit uit alle gaatjes, lijkt alleen niet zoveel?
Geprobeert filtertje te demonteren, niet gelukt. ziet er van buitenaf schoon uit. wat met remmenreiniger gespoelt, en met perslucht tegen de stromingsrichting in doorgeblazen. gemonteerd, gestart en .. draait perfect. Proefrondje gereden, brult er weer over (letterlijk, uitlaat stond nog in standje Marokko, DB-killer verbod, heerlijk land is dat toch!)
 
bedankt
 
ps. al meer mensen hier met schade aan de startkoppeling?

Offline member

  • *****
  • Berichten: 5359
Re: KTM 690 enduro (R) ervaringen
« Reactie #2046 Gepost op: 01-07-2012, 21:52 »
Blijkbaar zijn alle filters die er in zitten niet goed genoeg om te voorkomen dat er toch zooi in de injector komt, die niet door de injector wil, maar dus wel door de filters gaat.


Ik had laatste dagen van Albanie ook last van stotteren en slecht starten, vooral bij hete motor: Dat omdraaien moet ik ook eens proberen. dat is een mooie onderweg-fix.
(ik snap nog niet helemaal hoe je dat gedaan hebt...)


Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 105
Re: KTM 690 enduro (R) ervaringen
« Reactie #2047 Gepost op: 01-07-2012, 22:16 »
Blijkbaar zijn alle filters die er in zitten niet goed genoeg om te voorkomen dat er toch zooi in de injector komt, die niet door de injector wil, maar dus wel door de filters gaat.


Ik had laatste dagen van Albanie ook last van stotteren en slecht starten, vooral bij hete motor: Dat omdraaien moet ik ook eens proberen. dat is een mooie onderweg-fix.
(ik snap nog niet helemaal hoe je dat gedaan hebt...)

Als je de injector compleet losschroeft van het gasklephuis, en de slang en stekker laat zitten, is er net genoeg ruimte om de injector om te draaien.
 
Een fix is het niet, wel een tjek.
 
mocht ik weer eens een rally gaan rijden overweeg ik zeker een injector mee te nemen.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 4390
Re: KTM 690 enduro (R) ervaringen
« Reactie #2048 Gepost op: 02-07-2012, 09:52 »
De injector van Husaberg is hetzelfde, dus vriendjes worden van die blauw/gele jongens.


Rally Raid zit ook niet stil:
None of us is as strong as all of us.

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 81
Re: KTM 690 enduro (R) ervaringen
« Reactie #2049 Gepost op: 06-07-2012, 18:54 »
Hallo!
mijn 690 is wat luidruchtiger geworden, de laatste paar weken steeds meer naar mijn gevoel.
(1 jaar oud met 18k op de klok, bij 15 k zijn de kleppen gesteld).
ik verdenk de distributieketting, hangt wellicht iets te slap, vandaar rammelend geluid.
is de werking van de spanner van buitenaf te controleren/beinvloeden?
werkt deze spanner mechanisch of op oliedruk?
ben van plan om er dit weekend maar eens naar te kijken, desnoods ook even het kleppendeksel er af
om te kijken of daaronder alles ok is.
 
groet Daan
 

Offline member

  • *****
  • Berichten: 5359
Re: KTM 690 enduro (R) ervaringen
« Reactie #2050 Gepost op: 06-07-2012, 20:03 »
spanner is hydraulisch (met een veer er bij, en een anti-terugloop mechanisme).
Spanner kan je er van buitenaf zo uithalen, zonder verder iets lot te halen: zie handboek


Ik verdenk dan eerder een van de tuimelaar-rollen: daar zijn wat gevallen die daar problemen me hadden. (van welk jaar is ie?): controleer die goed! (haal de tuimelaar er even uit evt., das ook zo gepiept)
Klepdeksel er af is weinig werk (het werk is voornamelijk om de airbox er af te halen... verder niets)
succes

Offline member

  • *****
  • Berichten: 4278
Re: KTM 690 enduro (R) ervaringen
« Reactie #2051 Gepost op: 06-07-2012, 20:12 »
zeker even los halen die tuimelaars, ik voelde pas echt hoeveel speling die had (fors!) toe ik hem los had.
 
Blijft wel een lc4 hoor :) de mijne maakt ook best wat geluid, de lc8 is een vliegend tapijt in vergelijk :)

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 81
Re: KTM 690 enduro (R) ervaringen
« Reactie #2052 Gepost op: 07-07-2012, 00:04 »
het is dus een 2011,
met de klepstelbeurt bij de dealer heb ik zelf deksel er af gehaald,
en meegekeken bij het stellen, en geconstateerd dat het nieuwe type tuimelaar rol asjes er in zitten
(kruisje in kopse kant asjes).
ik ga het eens nakijken, en anders moet ik zeker aan het toegenomen geluid wennen ;)
 

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2118
Re: KTM 690 enduro (R) ervaringen
« Reactie #2053 Gepost op: 07-07-2012, 17:40 »
Ben even wezen kijken bij deze occasion: http://brouwermotorsport.hexon.cx/sc73e3721bcbeda4f9b4d520f623dfbd1/details/?sid=3308713
Vrij nette 2008 motor, wel een paar krasjes maar zo te zien niet erg intensief (lees off-road) gebruikt; staat op versleten TKC80's.
Heeft echter wel dik 20.000km gedaan, maar rijdt goed zonder rare geluiden. Volledig Akra uitlaatsysteem (dikke bocht+demper). Nog dingen waar ik op moet letten of te verwachten malheur (heb hier toch wel wat 'rare' gevallen voorbij zien komen)?
HJ
uit het stof zijt gij gekomen, en tot het stof zult gij wederkeren!

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 81
Re: KTM 690 enduro (R) ervaringen
« Reactie #2054 Gepost op: 07-07-2012, 20:01 »
Hallo!
mijn 690 is wat luidruchtiger geworden, de laatste paar weken steeds meer naar mijn gevoel.
(1 jaar oud met 18k op de klok, bij 15 k zijn de kleppen gesteld).
ik verdenk de distributieketting, hangt wellicht iets te slap, vandaar rammelend geluid.
is de werking van de spanner van buitenaf te controleren/beinvloeden?
werkt deze spanner mechanisch of op oliedruk?
ben van plan om er dit weekend maar eens naar te kijken, desnoods ook even het kleppendeksel er af
om te kijken of daaronder alles ok is.
 
groet Daan

vandaag kettingspanner losgehad,
plunjer er uit gehad en alles teruggemonteerd, wel vond ik de plunjer wat haperend heen en weer gaan in de tunnel,
na terugmonteren leek deze weer soepel te schuiven.
klepspeling gecontroleerd, tuimelaarsasjes niet losgehad omdat ik bang ben de timing evt te ontregelen.
inlaat kleppen staan mi wat ruim, voeler 15 gaat makkelijk, voeler 20 niet er onder te krijgen.
in het boekje staat: 0.07-0.13
zou dat het getik veroorzaken?  overigens kon er ook 300cc olie bij, misschien dat dat wat extra druk op de kettingspanner geeft?
morgen de boel dichtschroeven en een testritje maken ;)