Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: KTM 690 enduro (R) ervaringen  (gelezen 925503 keer)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2118
Re: KTM 690 enduro (R) ervaringen
« Reactie #2310 Gepost op: 28-03-2013, 19:13 »
Heb ff gemeten en volgens deze tabellen http://en.wikipedia.org/wiki/Torx zou het idd een torx50 moeten zijn.
Gek genoeg zit er een torx45 bij het boordgereedschap, maar daar red je het niet mee.


HJ
uit het stof zijt gij gekomen, en tot het stof zult gij wederkeren!

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1304
Re: KTM 690 enduro (R) ervaringen
« Reactie #2311 Gepost op: 01-04-2013, 23:52 »
Omdat een van mijn bovenste tankbouten afgebroken was tijdens de Tuareg rally heb ik nieuwe besteld bij Rally Raid Products. Ziet er goed uit, iets andere constructie en voor 4 tientjes nog goedkoper dan KTM.






Niek, om deze tankboutjes van rally raid te bevestigen had je dan ook de gehele luchtfilterkast verwijderd?
Je kunt nooit van de binnenkant deze inbusbout aandraaien, denk ook dat het logisch is. toch
Orange is the color.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 4388
Re: KTM 690 enduro (R) ervaringen
« Reactie #2312 Gepost op: 03-04-2013, 19:19 »
Tjee, daar vraag je me wat. Misschien is er toch wel genoeg ruimte hoor en anders een mooi moment om je kleppen te stellen  ;) . Jammer genoeg komt de plastic zijkap wel wat verder naar buiten.
None of us is as strong as all of us.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 4277
Re: KTM 690 enduro (R) ervaringen
« Reactie #2313 Gepost op: 03-04-2013, 22:54 »
luchtfilter moet er even af inderdaad.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 4388
Re: KTM 690 enduro (R) ervaringen
« Reactie #2314 Gepost op: 04-04-2013, 07:28 »

Ik voel wel speling op m'n subframe...heeft iemand nog iets dergelijks liggen van betere kwaliteit dan die boutconstructie van KTM zelf.



Rally raid heeft hier ook een vervanger voor, maar ik tape (isolatietape) de bout en het rubber van de onderste ophanging 1 per jaar in zodat het opnieuw strak zit en dat werkt ook.
None of us is as strong as all of us.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1572
Re: KTM 690 enduro (R) ervaringen
« Reactie #2315 Gepost op: 04-04-2013, 08:58 »

Rally raid heeft hier ook een vervanger voor, maar ik tape (isolatietape) de bout en het rubber van de onderste ophanging 1 per jaar in zodat het opnieuw strak zit en dat werkt ook.


gebruikte ik dat schrijfbare plakband voor (scotch magictape oid). Bleek heel slijtvast.


Offline member

  • *****
  • Berichten: 1664
Re: KTM 690 enduro (R) ervaringen
« Reactie #2316 Gepost op: 04-04-2013, 10:16 »

Rally raid heeft hier ook een vervanger voor, maar ik tape (isolatietape) de bout en het rubber van de onderste ophanging 1 per jaar in zodat het opnieuw strak zit en dat werkt ook.


Dat ga ik ook doen, scheelt volgens mij toch een pak speling en centen. Die holle as in die onderste ophanging zit er veel te los in en daar ga ik eens wat tape omheen draaien. Rubbers moet ik nog vinden...
Treebird Boomverzorging
www.bomen-snoeien.be

Offline member

  • *****
  • Berichten: 645
Re: KTM 690 enduro (R) ervaringen
« Reactie #2317 Gepost op: 07-04-2013, 21:15 »

Rally raid heeft hier ook een vervanger voor, maar ik tape (isolatietape) de bout en het rubber van de onderste ophanging 1 per jaar in zodat het opnieuw strak zit en dat werkt ook.
Hoe kan je die (boutjes beschermplaatjes)op je uitlaat goed los krijgen? Ik heb namelijk Rally Raid vervanger gekocht en wil deze gaan plaatsen. Zodat het subframe wat sterker is en100kg plus kan dragen.

Post Merge: 07-04-2013, 21:24

Niek, om deze tankboutjes van rally raid te bevestigen had je dan ook de gehele luchtfilterkast verwijderd?
Je kunt nooit van de binnenkant deze inbusbout aandraaien, denk ook dat het logisch is. toch
Gewoon je imbussleutel inkorten kan je altijd je boutjes aantrekken na een dagje off road rit.

Post Merge: 07-04-2013, 21:42
Ik heb xenon verlichting en een gewoon pitje. Nu wil ik 2 gewone schakelaars op dashboard zetten.
Wat voor type schakelaars kan ik gebruiken?
Waar zijn deze te koop?

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1664
Re: KTM 690 enduro (R) ervaringen
« Reactie #2318 Gepost op: 07-04-2013, 22:24 »

Dat ga ik ook doen, scheelt volgens mij toch een pak speling en centen. Die holle as in die onderste ophanging zit er veel te los in en daar ga ik eens wat tape omheen draaien. Rubbers moet ik nog vinden...


Vandaag ducktape rond de as gedraaid van de onderste tankophanging en speling is helemaal weg. Rubbers kwamen er ook mee uit en die gaan uiteindelijk toch ook wat 'zetten' denk ik. Op de duur gaan die toch vernieuwd moeten worden, niet?


Bovenste tankbouten vastgezet met loctite en die ga ik vervangen door sterkere exemplaren in de toekomst. Sigutech lijkt ze te hebben en ze kosten een pak minder dan de Rally raid oplossing.
Treebird Boomverzorging
www.bomen-snoeien.be

Offline member

  • *****
  • Berichten: 155
Re: KTM 690 enduro (R) ervaringen
« Reactie #2319 Gepost op: 08-04-2013, 09:34 »
Goedendag allemaal,


zo van de WR250R en de 660 Tenere op de 690 Enduro R!! en meteen op basis van ARM en ADVRider onderdelen bij Rally Raid en touratech besteld.
Nog maagdelijk in de schuur (nog te veel pekel op de weg)


Meteen maar een Wings uitlaat gemonteerd (winter aanbiedinkje) en de Akra map erop laten zetten















Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 14
Re: KTM 690 enduro (R) ervaringen
« Reactie #2320 Gepost op: 08-04-2013, 09:45 »
Gefeliciteerd.


Begrijp uit je verhaal dat je nieuwe 2013 690 hebt. Weet je zeker dat hier een Akra mapping voor is?
Heb ook een 2013 model en ben bij mijn dealer geweest en die vertelde mij, na overleg met KTM dat er voor dit model geen mapping beschikbaar is.
Had te maken met het nieuwe type gasklep vertelde ze mij.


Rij ook met Wings uitlaat en schuimfilter met open kap erboven. Helemaal super.
Ben benieuwd.


Groeten,


Dennis

Offline member

  • *****
  • Berichten: 155
Re: KTM 690 enduro (R) ervaringen
« Reactie #2321 Gepost op: 08-04-2013, 09:58 »
Nu met foto's ;D


hmmm, ze hadden wel wat problemen bij RB om de mapping op te laden maar ik heb niet gehoord dat het niet gelukt is.


van de week maar even checken. Wel de SAS dichtgestopt (wordt binnenkort verwijdert) om de uitlaatgassen niet te heet laten worden voor de Wings.


Verder Carter bescherming van AS gekocht, Stuurverhoger van RR (erg erg mooi) uit een stuk. klein ruitje, schijfrembeschermer, onderbout en bovenbouten voor de achterkant van RR) en nog wat klein beschermspul (voortandwiel, zijdekselbescherming)


Moet in orde zijn voor Hemelvaart Noord Frankrijk (Ad Ketelaar route)


vorig jaar met de Tenere gedaan, ging prima, maar nu echt knallen

Offline member

  • *****
  • Berichten: 279
Re: KTM 690 enduro (R) ervaringen
« Reactie #2322 Gepost op: 08-04-2013, 10:50 »
Welke mapping is nu het beste te laden voor schuimfilter en akra?
Ik heb nu volgens mij een map voor KTM powerparts uitlaat er in zitten.


Offline member

  • *****
  • Berichten: 4388
Re: KTM 690 enduro (R) ervaringen
« Reactie #2323 Gepost op: 08-04-2013, 12:25 »
Hoe kan je die (boutjes beschermplaatjes)op je uitlaat goed los krijgen? Ik heb namelijk Rally Raid vervanger gekocht en wil deze gaan plaatsen. Zodat het subframe wat sterker is en100kg plus kan dragen.



Snap je vraag niet. Beschermkapjes op uitlaat kan je gewoon losdraaien, maar door deze te vervangen worct je subframe (tankophanging) niet sterker. Als je veel bagage mee gaat nemen zou ik toch echt een rek overwegen, op die boutjes komt anders een veel te grote hefboom te staan, met rek steunt het mooi af op het hoofdframe.

Post Merge: 08-04-2013, 12:26

Nog maagdelijk in de schuur (nog te veel pekel op de weg)



Je moet ook niet op de weg komen  :P
None of us is as strong as all of us.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 645
Re: KTM 690 enduro (R) ervaringen
« Reactie #2324 Gepost op: 08-04-2013, 21:32 »
@Gezwinde spoed die beschermplaatjes moeten eraf om uiteindelijk de uitlaat los te maken. Zodat je makkelijk bij de onderste bouten van subframe/tank los te kunnen draaien en een vervangende as/bouten van Rally Raid erin te plaatsen.
Dus mijn vraag is hoe krijg ik deze vaste boutjes los?
Heb je daarvoor een bepaalde vloeistof/pasta?
Groet Hans