Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: KTM 690 enduro (R) ervaringen  (gelezen 925246 keer)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1681
Re: KTM 690 enduro (R) ervaringen
« Reactie #2430 Gepost op: 14-10-2013, 22:33 »
En een 950 super enduro dan?   ;)

Geen ervaring met de 950 Enduro, maar de 690 doet het erg goed op asfalt. Ok 200 km autbahn afknallen is even een dingetje, maar daar vandaan rijdt die als een speer. Pas altijd wel even de vering aan.

Begin mei nog met een zestal motoren, waaronder een TDM en een Fazer richting Limburg geweest. Lekker binnendoor/provinciale en lokale wegen vanaf 'Grun' naar Venlo gereden. Moest me aldoor inhouden.  Wilde het weekendje voor een paar onder ons niet meteen verpesten  :D
Gerrit :)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1178
Re: KTM 690 enduro (R) ervaringen
« Reactie #2431 Gepost op: 14-10-2013, 23:01 »
Ik ben bang dat de 690 teveel een 'tussenin' model voor mij is, omdat ik ook al een 380cc tweetakt heb waar ik het gros van de offroad dingen mee doe die technisch uitdagend zijn. Indien ik in de toekomst over ga op 450/500 4T zal de overlap alleen maar groter worden.

Nadeel van de 950SE vind ik het verbruik en de kleine brandstoftank. Een oversize tank is voor dit model rond $800,- erg prijzig dus. Van de andere kant, op het aanschaf bedrag maakt dat ook niet meer uit... Maar het is zo'n ontzettend gaaf ding!
Ik twijfel nog maar even vrolijk verder tot het voorjaar...  ;D

Ride the world!

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1664
Re: KTM 690 enduro (R) ervaringen
« Reactie #2432 Gepost op: 14-10-2013, 23:50 »
Ik heb ze alledrie gehad (SE, Adventure en 690 R) en kan je voor't asfalt echt de Adventure aanraden. Een goeie 950 met carbs rijdt zalig en heeft de minste overlap op je andere machine. De SE vond ik zeer oncomfortabel op de baan in tegenstelling tot de Adventure. De SE heeft tevens een vals kantje: Hij laat z'n gewicht pas voelen wanneer het te laat is. De Adventure is daar eerlijker in. ;)


De 690 op asfalt.....???? Kan wel maar als je al een enduro/crosser hebt, waarom dan een 690 erbij?


Voor mij is het de ideale all-in-one fiets...maar ik heb er dan ook maar eentje.

Treebird Boomverzorging
www.bomen-snoeien.be

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1572
Re: KTM 690 enduro (R) ervaringen
« Reactie #2433 Gepost op: 15-10-2013, 09:36 »
En een 950 super enduro dan?   ;)

da's, IMHO, de gaafste motor ooit verzonnen. (One day...)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1242
Re: KTM 690 enduro (R) ervaringen
« Reactie #2434 Gepost op: 15-10-2013, 15:32 »
Heb een 690 gehad en heb nog steeds een 990r .
 
990 of 950 is wel een alles kunner vind ik , snelweg woon werk ofroad met bepakking als je het niet te gek maakt gaat ook prima , met koffers is wel breed en beperkt het kruip door sluip door .
fijne  machine , maar geen otr of enduro is ie gewoon te log voor mij .
 
zou dus mijn voorkeur hebben over de 690
 
 
 

Offline member

  • Yamaha TT600E Belgarda + GG TXT PRO GP250
  • Modje
  • *
  • Berichten: 4775
Re: KTM 690 enduro (R) ervaringen
« Reactie #2435 Gepost op: 15-10-2013, 15:38 »
Denk dat een 690 ook echt een perfecte fiets is als je maar 1 motor kan hebben. Aangezien jij voor de enduro's etc al een heel fijn fietsje hebt ilja lijkt me een 690 inderdaad een tussenmodel.
ARM facebook HIER

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1178
Re: KTM 690 enduro (R) ervaringen
« Reactie #2436 Gepost op: 16-10-2013, 00:09 »
Denk dat een 690 ook echt een perfecte fiets is als je maar 1 motor kan hebben. Aangezien jij voor de enduro's etc al een heel fijn fietsje hebt ilja lijkt me een 690 inderdaad een tussenmodel.

Dat is mijn gevoel ook..  :) Thanks voor de feedback!
Zal dit topic niet verder verstoren met 950adv 990adv en 950SE geneuzel..  ;)
Ride the world!

Offline member

  • *****
  • Berichten: 645
Re: KTM 690 enduro (R) ervaringen
« Reactie #2437 Gepost op: 20-10-2013, 16:20 »
Ik heb een groot probleem met het verwijderen van het bagagerek namelijk 1 bout draait door/dol(moerconstructie draait mee).
Weet iemand van jullie hoe deze constructie in de benzinetank eruit ziet?
Kan je eigenlijk wel in de benzinetank komen op die plek? Via pomp?
Groet Hans

Offline member

  • *****
  • Berichten: 5359
Re: KTM 690 enduro (R) ervaringen
« Reactie #2438 Gepost op: 20-10-2013, 16:36 »
der zitten geen bouten die doorlopen de benzinetank in. Alle bouten draaien in INSERTS die in het tank-plastic zijn verwerkt. Van de binnenkant uit kan je dus niets.

Als die insert meedraaid heb je wel een probleem idd. Best is waarschijnlijk om eerst alle andere bouten los te halen, en dan die bout los te draaien en daarbij gelijktijdig aan de bout te trekken. Dan komt ofwel de insert er mee uit (later oplossin) ofwel de insert klemt ergens tegenaan en de bout komt alsnog los.

ps.: Dit gebeurt normaliter niet, maar wel als de bout vastrot of bij het aandraaien fout in de schroefdraad gedraaid is.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1664
Re: KTM 690 enduro (R) ervaringen
« Reactie #2439 Gepost op: 20-10-2013, 17:44 »
Ik heb een groot probleem met het verwijderen van het bagagerek namelijk 1 bout draait door/dol(moerconstructie draait mee).
Weet iemand van jullie hoe deze constructie in de benzinetank eruit ziet?
Kan je eigenlijk wel in de benzinetank komen op die plek? Via pomp?
Groet Hans


Ik heb net hetzelfde voorgehad en heb het op kunnen lossen. Zoals de dokter zegt alle andere bouten verwijderen. Dan een boormachine of snel schroefmachine op de vaste bout zetten en draaien tot ie gloeiend heet wordt...de plastic rondom de insert wordt zacht en zo laat heel die 'moerconstructie' zich eruithalen. Dan een goeie tweecomponenten epoxy gaan halen en de insert goed vastzetten in het gat. Dan wat schuren en afwerken en alles is weer 100% in orde.
Als je nog vragen hebt, stel gerust.
Treebird Boomverzorging
www.bomen-snoeien.be

Offline member

  • *****
  • Berichten: 194
Re: KTM 690 enduro (R) ervaringen
« Reactie #2440 Gepost op: 20-10-2013, 17:55 »
Hallo, vandaag op pad geweest nadat handvatverwarming, nieuwe remblokken en nieuwe achterband gemonteerd zijn. Jammergenoeg niet bandenspanning gecheckt voordat ik weg ging, hierdoor met te hoge spanning gereden, waardoor band modder slecht loste en motor onderuit is gegaan  >:(  Het was ook erg glad trouwens, maar goed... Nu is bij buitenkant stuur handkap links gescheurd. Ik heb gezocht voor een nieuwe, maar is nergens te vinden, ook niet in Duitsland. Heeft iemand hier nog adres voor deze handkappen? Is voor een 2012 uitvoering.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 4388
Re: KTM 690 enduro (R) ervaringen
« Reactie #2441 Gepost op: 20-10-2013, 19:05 »
Daar zijn die handkappen toch voor, volgende keer op de andere kant vallen en het is weer symetrisch ;)


Ik zie net gescheurd en niet geschuurd ::)
Neem aan deze in de loop van de jaren niet veranderd zijn, maar dan zijn het gewoon de standard, dichte, zwarte KTM kappen die op veel modellen geleverd zijn.
None of us is as strong as all of us.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 194
Re: KTM 690 enduro (R) ervaringen
« Reactie #2442 Gepost op: 20-10-2013, 19:45 »
Tja... Gescheurd inderdaad, onder de bout welke in het stuur gaat een hap eruit. Art.nr wat ik kon vinden is 6020217900004 (oranje) of 6020217900028 (wit). Anders bel ik morgenochtend wel met JTX.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 645
Re: KTM 690 enduro (R) ervaringen
« Reactie #2443 Gepost op: 20-10-2013, 21:06 »

Ik heb net hetzelfde voorgehad en heb het op kunnen lossen. Zoals de dokter zegt alle andere bouten verwijderen. Dan een boormachine of snel schroefmachine op de vaste bout zetten en draaien tot ie gloeiend heet wordt...de plastic rondom de insert wordt zacht en zo laat heel die 'moerconstructie' zich eruithalen. Dan een goeie tweecomponenten epoxy gaan halen en de insert goed vastzetten in het gat. Dan wat schuren en afwerken en alles is weer 100% in orde.
Als je nog vragen hebt, stel gerust.
Welk merk twee componenten expoxy heb je gekocht?

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1664
Re: KTM 690 enduro (R) ervaringen
« Reactie #2444 Gepost op: 20-10-2013, 21:58 »
Welk merk twee componenten expoxy heb je gekocht?


Ik ben net naar't motorkot gelopen om de verpakking te zoeken en ze leest net als een reclamefolder. Komt overigens gewoon van de autospeciaalzaak en ik heb voornamelijk gelet op de materialen die het kan 'verbinden'; oa. de meeste metalen en de meeste plastics.
Merk = VersaChem - Plastic Welder - super high strength 3500psi
Ik heb nog bijna een hele tube liggen, kom het gerust hier lijmen.
Treebird Boomverzorging
www.bomen-snoeien.be