Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: KTM 690 enduro (R) ervaringen  (gelezen 925883 keer)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 5359
Re: KTM 690 enduro (R) ervaringen
« Reactie #405 Gepost op: 05-04-2009, 22:21 »
ziet er aardig uit, maar over de effectiviteit van de bescherming heb ik mijn twijfels. De praktijk zal het uitwijzen denk ik.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 493
Re: KTM 690 enduro (R) ervaringen
« Reactie #406 Gepost op: 06-04-2009, 16:24 »
laten we hopen van niet  ::)

Post Merge: 07-04-2009, 08:55
grappig, kom net plaatje tegen over hoe ze bij DNA (soort k&n merk) het inlaat ding oplossen: gewoon een plaat er overheen die het filter op zijn plek houdt (op het plaatje natuurlijk met een DNA filter)

 
snap alleen niet waarom het filter die vorm heeft, dat gaat toch vol zand zitten? :-\

Offline member

  • *****
  • Berichten: 493
Re: KTM 690 enduro (R) ervaringen
« Reactie #407 Gepost op: 11-04-2009, 21:54 »
Van de week zag ik een schuimpie liggen voor de 690 bij verpalen.
Ze gaan er inderdaad op zn kop in dus of het echt heel praktisch is weet ik niet (of je moet er meteen 3 nemen)

Met de paasrit zullen de eerste meters gemaakt worden met de stuurdempert, en zal het roadbook zijn functie voor het eerst vervullen ;)
Alleen de achterveer zit er nog niet op, helaas is het gereedschap hier te grof voor zon klein motorveertje. Ook veel tijd verloren gegaan aan het installeeren van de IMO sensor, welke nog steeds niet werkt. Kan iemand een hint geven? zuidpoolmagneet, superstrak langs sensor die in een alu beugeltje hangt: draaiend wiel = geen signaal, als ik alleen het magneetje heen en weer haal werkt ie wel. Wat doe ik fout??? (miss de originele KTM snelheidsmeter die stoort??) ook meerdere magneetjes en plaatsen op het wiel uitgetest... miss toch het draadje rot?

Offline member

  • KTM LC8/690 Enduro-Rally/450excSD
  • *****
  • Berichten: 1152
Re: KTM 690 enduro (R) ervaringen
« Reactie #408 Gepost op: 12-04-2009, 08:33 »
hoe heb je dit getest???? Je moet nl harder dan 10km/uur rijden (voorwiel draaien) om een actie te zien op de imo. Zo ben ik ook jaren geleden aan het kl.ten geweest :-\
 
Heb gisteren gereden met de demper ennnnn bodemplaat. Alleen nog 2 dekseltjes en ik ben (bijna) klaar :)

 

 
In het verleden behaalde resultaten bieden geen garantie voor de toekomst!

Offline member

  • *****
  • Berichten: 5705
Re: KTM 690 enduro (R) ervaringen
« Reactie #409 Gepost op: 12-04-2009, 11:12 »
Dirk,
 
je (of Andre) gaat toch niet met die carterplaat aan een enduro meedoen?
 
vaststaan gegarandeerd!

Offline member

  • KTM LC8/690 Enduro-Rally/450excSD
  • *****
  • Berichten: 1152
Re: KTM 690 enduro (R) ervaringen
« Reactie #410 Gepost op: 12-04-2009, 19:06 »
HA HA, Ja dat had ik een keer aan de hand met een offroadrit op mijn oude 660 ;D
1! voordeel; ik kom niet DIEP in het zand vast te zitten, ik glij er gewoon overheen ;)
(ps kheb nog steeds 255mm "speelruimte" hoor! :D  wat hetzelfde is als origineel )
In het verleden behaalde resultaten bieden geen garantie voor de toekomst!

Offline member

  • *****
  • Berichten: 5705
Re: KTM 690 enduro (R) ervaringen
« Reactie #411 Gepost op: 13-04-2009, 11:46 »
sure....
 

 
 

Offline member

  • *****
  • Berichten: 493
Re: KTM 690 enduro (R) ervaringen
« Reactie #412 Gepost op: 14-04-2009, 08:55 »
Haha
Dan moet je met een HP2 gaan :P
Ziet er wel mooi uit zo die plaat, kun je ook eens wat spullen kwijt op die brommer!
 
trouwens, Leovince is misschien toch wel een iets stillere pijp...
Gister geluidskeuring dus voor de zekerheid originele demper in de leo-doos meegenomen... en wat valt er uit de 'lege' doos? een rond schijfje, 50mm diam. met 5 gaten erin, lijkt verdacht veel op een insert voor de plek waar ik nu die katalysator voor heb gezocht  :-X :-X  dus voor evt. toekomstige gebruikers jullie zijn geinformeerd:P

Offline member

  • *****
  • Berichten: 493
Re: KTM 690 enduro (R) ervaringen
« Reactie #413 Gepost op: 20-04-2009, 19:50 »
Vandaag maar eens begonnen met het plaatsen van de stuggere achterveer.
Was van de vooronderstelling dat je een veer altijd moet inspannen om hem van de schokbreker te halen maar het bleek dat je die stelringen gewoon heel ver kunt uitdraaien. Je boordgereedschap is dus ook voldoende om 'even' een nieuwe achterveer te steken  ::)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 161
Re: KTM 690 enduro (R) ervaringen
« Reactie #414 Gepost op: 21-04-2009, 12:40 »
Dee-Dee-Dirk
Bedankt voor de tip en Fotoos. Voor mij de eerste keer om een vrijwel nieuwe motorfiets met een boormachine te lijf te gaan maar het werkt perfect! Nu iets leuks verzinnen voor het kentekenplaatlampje...
Heitje
 
 
hier de piccies van de kentekenplaat. 690 of 690R maakt niet uit.
hier de complete achterste kentekenhouder die je eraf haalt.

 
hier links

hier rechts

hier onderkant (sorry van de modder, had net weer testgereden :P )

 
dus kentekenhouder eraf
op dikste gedeelte, overgebleven, spatbord, 2 gaatjes boren (zitten 2 nokkies op de knipperlicht)
knipper erin, kabeltjes door het gaatje
aansluiten en klaar is klara 8)
 
Grz. Jeroen

Offline member

  • *****
  • Berichten: 4389
Re: KTM 690 enduro (R) ervaringen
« Reactie #415 Gepost op: 21-04-2009, 15:01 »
690 wasrek, ziet er wel best stevig uit, onderste horizontale stang op 3 plaatsen vast.


bron
None of us is as strong as all of us.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 5359
Re: KTM 690 enduro (R) ervaringen
« Reactie #416 Gepost op: 21-04-2009, 15:33 »
beetje hetzelfde als ik gedaan heb, mist allen een fatsoenlijke driehoeksconstructie: Der is niks wat de kracht opvangt -> Bij een val slaat hetbeugeltje de radiator in.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 4277
Re: KTM 690 enduro (R) ervaringen
« Reactie #417 Gepost op: 22-04-2009, 09:35 »
Ik zie nog 2 laspunten op de stang aan de onderkant, zou daar geen dwarsbalkje oid. achter zitten die je op de foto niet ziet? Anders heeft het inderdaad weinig effect.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 5359
Re: KTM 690 enduro (R) ervaringen
« Reactie #418 Gepost op: 22-04-2009, 10:29 »
der lijkt idd een stangetje naar de andere kant te lopen. Dat helpt wel iets...

Ik heb dat ook zitten bekijken; Maar, een erchte stang ging volgens mij niet goed ivm de kromming van de radiator en het voorwiel(! bij inveren). een gebogen stang heeft dan weer te weinig stevigheid.

Mijn beugeltjes werken....

Offline member

  • *****
  • Berichten: 3641
Re: KTM 690 enduro (R) ervaringen
« Reactie #419 Gepost op: 23-04-2009, 08:16 »
Gister sprak ik een collega die op Oirschot les geeft op de 640 exc dat er al opvolger 4 KTM 690 dakar modellen besteld zijn bij een dealer (waarvan ik de naam niet ga noemen) daar in de buurt. Dat dit de RR zou zijn lijkt me heeeeel erg vreemd, gezien de prijs. Op mijn vraag of het de enduro R zou zijn kon hij me geen antwoord geven.
 
Weet iemand van jullie iets over een 690 dakar model? Niet het Replica model want die zullen ze nooit aanschaffen als ze nu de 640 exc hebben.
"Do not regret growing older. It is a privilege denied to many."
http://www.youtube.com/watch?v=eE_IUPInEuc&feature=youtube_gdata_player