Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: KTM 690 enduro (R) ervaringen  (gelezen 716686 keer)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 703
Re: KTM 690 enduro (R) ervaringen
« Reactie #4320 Gepost op: 13-01-2020, 08:12 »
Neem je die toch ff mee in je rugzak...... zoveel weegt hij niet.
Veel plezier. Had heel graag met je mee gewild, maar kwam mij niet goed uit. Zien hier heel graag de foto's verschijnen  ;)

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 35
Re: KTM 690 enduro (R) ervaringen
« Reactie #4321 Gepost op: 19-01-2020, 22:20 »
Kan iemand mijn helpen aan de afstand tussen de montage gaten van de Remklauw houder voor van KTM 690 enduro model zonder ABS.
Hart op Hart afstand van de montage punten waar remklauw adapter aan de voorpoot wordt bevestigd (twee bouten waar je op kijkt op onderstaande foto).



En minimale ruimte tussen de klauw.


Ik wil mijn Husaberg 570 graag upgrade naar een 298mm moto-master rally disk voor wat meer remkracht voor het rijden met bagage in de bergen.
Nu ben ik via Walter Colebatch op dit idee gekomen maar die gaf aan dat originele rem klauw van een Husaberg FE of KTM EXC te smal is maar dat klauw van de grotere ktm modellen wel zou passen.
https://www.instagram.com/p/BUkZSkOhr2K/?utm_source=ig_web_copy_link
Remklauw adapter montage afstand van de husa is 95mm.
en minimale breedte zonder remblokjes is +-21mm voor de klauw en +-5mm voor de sleuf voor de remschijf in de houder.


Iemand eventueel ook ervaring met deze upgrade op een EXC?


Als afstand overeen komt houdt ik me vast aanbevolen mocht iemand nog een klauw + adapter plaat + remhendel en leiding combo in de aanbieding hebben.


Alvast bedankt voor jullie hulp.
Husaberg FE570 2010 Adventure travel - Husaberg FE450 2011 Enduro

Offline member

  • *****
  • Berichten: 3014
Re: KTM 690 enduro (R) ervaringen
« Reactie #4322 Gepost op: 19-01-2020, 22:52 »
Normaal gesproken heb je alleen een grotere adapterplaat nodig zodat je klauw wat verder naar buiten komt.Waarschijnlijk kan je die ergens bestellen voor als je de 570 in SM trim wil zetten.
DR 800, KTM LC4 640 [Adventure] www.drbigclub.nl

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 35
Re: KTM 690 enduro (R) ervaringen
« Reactie #4323 Gepost op: 19-01-2020, 23:29 »
Zappa,


er zijn inderdaad adapter kits te krijgen voor 270mm schijf voor Enduro/cross  gebruik of 320mm schijf voor Supermoto gebruik.
Maar ik ben juist op zoek naar iets hier tussen in 300mm voor Dualsport gebruik met 21 voorwiel.
En dan komt ik uit op moto master rally schijf 298mm of KTM 690/640 300mm schijf en ik heb begrepen dat deze dikker zijn 5mm ten opzichte van de standaard 4mm voor enduro/cross schijf.


Vandaar dat ik opzoek ben naar de afmeting van 690 remklauw en adapter plaat.
Husaberg FE570 2010 Adventure travel - Husaberg FE450 2011 Enduro

Online member

  • *****
  • Berichten: 4261
  • Rustig rijden en genieten
Re: KTM 690 enduro (R) ervaringen
« Reactie #4324 Gepost op: 20-01-2020, 10:00 »
Als je meer remkracht wil zou ik niet gaan voor die wave modellen.
Gewoon een ronde galfer of ktm zonder happen eruit.
Hoemeer oppervlak des te beter rem je.
Ik kan helaas niet voor je meten.
De 690 staat ergens op transport.


Offline member

  • *****
  • Berichten: 1335
Re: KTM 690 enduro (R) ervaringen
« Reactie #4325 Gepost op: 20-01-2020, 18:19 »
Ik denk dat een adapter-plaat zelf zult moeten tekenen/maken, met zo'n afwijkende diameter schijf.

Ik heb er zat gemaakt.

-nieuwe schijf op het wiel.
-nieuwe blokken in de klauw.
-klauw op de juiste plaats op de schijf.
-Ty-Rapp of dik elastiek om de rem "ingeknepen" te houden op het stuur.
-meten en tekenen maar.
de off-sett van de plaat is de grootste uitdaging.
KTM 690 Enduro '16, (KTM 690 Enduro '14 RIP) KTM 690 SMC '09, Maico 500 '87, 2 x BMW R90/s '74, BMW R75/6 '75   en nog heel veel half afgebouwde projecten.....

Offline member

  • *****
  • Berichten: 3014
Re: KTM 690 enduro (R) ervaringen
« Reactie #4326 Gepost op: 20-01-2020, 20:02 »
Zappa,


er zijn inderdaad adapter kits te krijgen voor 270mm schijf voor Enduro/cross  gebruik of 320mm schijf voor Supermoto gebruik.
Maar ik ben juist op zoek naar iets hier tussen in 300mm voor Dualsport gebruik met 21 voorwiel.
En dan komt ik uit op moto master rally schijf 298mm of KTM 690/640 300mm schijf en ik heb begrepen dat deze dikker zijn 5mm ten opzichte van de standaard 4mm voor enduro/cross schijf.


Vandaar dat ik opzoek ben naar de afmeting van 690 remklauw en adapter plaat.
Als je nu met 250 rijd zal 270 al een verschil maken, maar kijk hier eens voor een kit of adapter https://www.galfer.eu/index.php/en/products-moto-eng/brackets-for-caliper en als die hem niet hebben stuur deze jongens een mailtje https://www.ktmschnellversand.de/ die hadden een adapter voor een 320mm schijf voor mijn 640 die niet op hun site staat voor mijn SM 320 schijf, kan gewoon in hey engels als je dat makkelijker vind. 
Als in jouw klauw zelf een gleuf zit die ruimer is dan 5mm dan past die dikte schijf er gewoon in. 
Heb nog een 640 klauw, leiding en hendel liggen hier.
 
@ propje, een ronde schijf zal niet perse beter remmen, er spelen meer dingen mee zoals hoeveel druk op welk opervlak, warmte opbouw en frictie van de gebruikte materialen, mijn galver wave remt zeker beter dan de oude ronde schijf. 
Mooi voorbeeld is dat je noppenband niet 4 x minder grip heeft op de weg als een gewone band.
DR 800, KTM LC4 640 [Adventure] www.drbigclub.nl

Online member

  • *****
  • Berichten: 4261
  • Rustig rijden en genieten
Re: KTM 690 enduro (R) ervaringen
« Reactie #4327 Gepost op: 20-01-2020, 20:08 »
oke ik zie dat dan verkeerd.
maar racers zie je nooit met wafe schijven en die remmen best.
en 4x minder grip met nop dat zou zomaar eens kunnen. :)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1509
Re: KTM 690 enduro (R) ervaringen
« Reactie #4328 Gepost op: 20-01-2020, 21:23 »
Grip = wrijving = materiaaleigenschap, geen 'vormeigenschap'.


Dus wave of whatever schijf maakt niets uit als druk en materialen hetzelfde zijn.



Online member

  • *****
  • Berichten: 4261
  • Rustig rijden en genieten
Re: KTM 690 enduro (R) ervaringen
« Reactie #4329 Gepost op: 20-01-2020, 21:30 »
gaat toch om het aantal cm2 wat je aan remschijf hebt?

Offline member

  • hell yeah!
  • *****
  • Berichten: 3655
Re: KTM 690 enduro (R) ervaringen
« Reactie #4330 Gepost op: 20-01-2020, 23:28 »
heb ooit op mn RXV een 320 schijf gebouwd, rende zeker beter dan de standaard schijf..

"met je pink remmen"
zeer goed te doseren, ga ik straks zeker weer doen..
....espangol es dificil... entonces Lo intento algo....

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1335
Re: KTM 690 enduro (R) ervaringen
« Reactie #4331 Gepost op: 20-01-2020, 23:45 »
Het is ook het materiaal waar de schijf van gemaakt is.
Giet-ijzer remt beter als RVS, oude Guzzi's hadden die gietijzeren dingen, maar een ritje in de regen kleurde alles bruin.

Een klant van me rijdt snelle Audi's.
Betaald €10.000,= extra voor ceramische remschijven.
Vindt deze meerprijs het meer dan waard.
KTM 690 Enduro '16, (KTM 690 Enduro '14 RIP) KTM 690 SMC '09, Maico 500 '87, 2 x BMW R90/s '74, BMW R75/6 '75   en nog heel veel half afgebouwde projecten.....

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1509
Re: KTM 690 enduro (R) ervaringen
« Reactie #4332 Gepost op: 21-01-2020, 08:57 »
gaat toch om het aantal cm2 wat je aan remschijf hebt?


Nope. wrijving is materiaal (bij bepaalde temperatuur). Remkracht is natuurlijk wrijving maal arm, dus grotere schijf remt harder. En blijft waarschijnlijk koeler.

Offline member

  • 640 Adventure '97 (E) Tiger 900 '96 (E) Futura '04 (NL) Samurai '91 (E)
  • *****
  • Berichten: 3475
Re: KTM 690 enduro (R) ervaringen
« Reactie #4333 Gepost op: 21-01-2020, 09:49 »

Nope. wrijving is materiaal (bij bepaalde temperatuur). Remkracht is natuurlijk wrijving maal arm, dus grotere schijf remt harder. En blijft waarschijnlijk koeler.


Als oppervlakte geen rol speelt wil ik wel een remschijf van 1 mm hoog. Lekker voor het onafgeveerde gewicht  :P
Travel is fatal to prejudice, bigotry, and narrow-mindedness, and many of our people need it sorely on these accounts. Broad, wholesome, charitable views of men and things cannot be acquired by vegetating in one little corner - Mark Twain

Online member

  • *****
  • Berichten: 4261
  • Rustig rijden en genieten
Re: KTM 690 enduro (R) ervaringen
« Reactie #4334 Gepost op: 21-01-2020, 09:59 »
Dus een ronde schijf ipv een schijf met happen eruit minder opp.(wave) remt beter.
 :o
Ach laat ook maar je zal wel gelijk hebben.