Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: KTM 690 enduro (R) ervaringen  (gelezen 925784 keer)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1454
Re: KTM 690 enduro (R) ervaringen
« Reactie #435 Gepost op: 11-05-2009, 13:27 »
MMmmmmmmm, wordt ik toch iets nerveus van. Ben geen lichtgewicht en gebruik de motor waar ie voor gemaakt is ;) Was daar al eens aan gesleuteld?
(ik ken hetzelfde verhaal van de nieuwe eerste serie XT660's,wel met vacantiespul er op))
Voorlopig maar extra aandacht aan besteden. :-\

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 79
Re: KTM 690 enduro (R) ervaringen
« Reactie #436 Gepost op: 11-05-2009, 13:40 »
geheel standaard, 3000 km nu 5000, enigste verandering de banden met bibmouse en extra aprillia luchtfilter geolied matje (1 cm dik) speciaal op maat gemaakt bovenop het bestaande papieren luchtfilter geheel passen in de bovenste houder (en dat werkt geweldig, papieren filter nog als nieuw) om elke dag te verwisselen.
Verder is de tweede teller ook al onder garantie aan vervanging toe vanwege de witte uitslag.
O ja en gewicht van mezelf 80 kg

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1454
Re: KTM 690 enduro (R) ervaringen
« Reactie #437 Gepost op: 11-05-2009, 16:20 »
'k heb geen idee wat 't verschil in onafgeveerd gewicht is tussen een mousse en HD biba en kan me niet voorstellen dat het veel invloed heeft. Rij met een zwaardere veer en weeg zonder kleding ca. 105 kg. dus de belasting is wat hoger als in jouw geval. Nu net m'n biba's voor mousses vervangen.
Ben wel benieuwd naar een plaatje van je "pre-filter" :)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 5359
Re: KTM 690 enduro (R) ervaringen
« Reactie #438 Gepost op: 11-05-2009, 17:03 »
lijkt me meer op een materiaalfoutje, OF je bent gewoon door de vering geknalt (te slappe demping ingesteld).
 
Maar euhm... je voorspatbord ontbreekt ook, en het stof zit op plekken waar het niet hoort te zitten (omdat je daar zelf hoort te staan/zitten)
 
(ps.: Ik had het al gehoort...  :D :-X )

Offline member

  • *****
  • Berichten: 3587
Re: KTM 690 enduro (R) ervaringen
« Reactie #439 Gepost op: 11-05-2009, 19:16 »
nu we het daar toch over hebben:

is MEER DEMPING  een SLAPPER DEMPING ( je voelt minder van een gat of kei, dus meer demping) of
is MEER DEMPING een strakkere DEMPING ( meer weerstand, dus meer demping)

zegt u t maar.   Mooi klote zo'n breuk, gebeurt ook altijd als je in marokko staat ofzo, nooit voor de deur van de dealer....
offroadmotorloos. even.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 493
Re: KTM 690 enduro (R) ervaringen
« Reactie #440 Gepost op: 11-05-2009, 19:26 »
Pas op hè JW :P gerben bedoelt je schroefje naar rechtsom dattie zwaarder ingaat (meer weerstand/demping) en dus minder snel doorslaat. Je zou inderdaad snel denken dat het komt door een doorslaande veer maar mpoelma had je dat dan ook? ben je miss een keertje heel hard ergens 'geland'?
Gelukkig heb je t zelf bij wat kneuzingen gehouden.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 4144
Re: KTM 690 enduro (R) ervaringen
« Reactie #441 Gepost op: 11-05-2009, 21:43 »
d toch linksom (tegende klok in) om het zwaarder te maken

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1525
Re: KTM 690 enduro (R) ervaringen
« Reactie #442 Gepost op: 11-05-2009, 22:24 »
Zo zag mijn WR450 Low Rider er ook uit een half jaar geleden  ;D

Wel klote, je kan er een aardige smak door maken als je achterspatbord op full speed ineens op de achterband landt.

Suc6 met het herstel en het claimen van garantie??? :confused:
KTM 990 Adventure S 2006 / Yamaha WR450F 2006 / Beta 125 REV-3

Offline member

  • *****
  • Berichten: 493
Re: KTM 690 enduro (R) ervaringen
« Reactie #443 Gepost op: 11-05-2009, 23:05 »
d toch linksom (tegende klok in) om het zwaarder te maken
laat ik het zo zeggen, bij een WP demper is het in ieder geval zo ;)
maar op de internetpagina van öhlins kun je een mooie handleiding downloaden (PDF Engelstalig)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 4144
Re: KTM 690 enduro (R) ervaringen
« Reactie #444 Gepost op: 11-05-2009, 23:21 »
Nilzz je hebt gelijk.
close clockwise open counter clockwise.
 

Offline member

  • 640 Adventure '97 (E) Samurai '91 (E) 1090 Adv '19 (NL)
  • *****
  • Berichten: 3615
Re: KTM 690 enduro (R) ervaringen
« Reactie #445 Gepost op: 12-05-2009, 07:25 »
Nu extra benzinetank van Safari



Ik mag leverancier voor NL/BE van ze worden  8)
Ik ga deze week een paar proefexemplaren voor de 690 bestellen, minimaal 1 zwart en 1 oranje. Komen daarna uiteraard in de shop.
Travel is fatal to prejudice, bigotry, and narrow-mindedness, and many of our people need it sorely on these accounts. Broad, wholesome, charitable views of men and things cannot be acquired by vegetating in one little corner - Mark Twain

Offline member

  • KTM 690 ER '14
  • Administrator
  • *
  • Berichten: 7115
Re: KTM 690 enduro (R) ervaringen
« Reactie #446 Gepost op: 12-05-2009, 08:05 »
Schuurtje bijbouwen Gert??

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 79
Re: KTM 690 enduro (R) ervaringen
« Reactie #447 Gepost op: 12-05-2009, 10:13 »
Vering was ook standaard ingesteld, heb hem wel eens op eenmalig hard (elke instelling) gezet (nog voor de trip) maar dan had ik net een stuiterbal en reed niet echt plezierig. Dus elke schroefinstelling standaard. Heb nog niet geexperimenteerd met een combinatie tussen verschillende afstellingen tussen in en uitgaande demping.
Marokko ieder die daar gereden heeft kent de "wegen", grote en kleine kuilen, als je de foto ziet waar ik overheen reed dan is dat een kuil van 5 cm diep. dus meer een hobbeltje. Dus ik verwacht een materiaalfout misschien in combinatie met metaalmoeheid.
Vandaag en morgen gaan ze hem uit elkaar halen om te kijken waar de vervolg schade buiten de swingarm zit. Men zit te springen om de claim.
 
Kijkend naar de rally-motor van Depres heeft deze eenzelfde soort ophanging. En aangezien die iets harder rijden is het wel erg vreemd dat die van mij afbreekt. Ik zou wel eens willen weten wat die voor een gemiddelde rijsnelheid hebben.
 
Stof op de motor, tja als dat ding over de grond schuift zit het stof direct overall, we hadden geen regen.
Prefilter, ik zal een foto maken als ik de motor weer thuis heb. Haal de filter houder eraf, draai hem om, knip een het "Aprillia" of ander filter in de vorm van de houder, iets groter zodat hij bol erin staat, en schroef de houder weer op zn plek en voila het werkt.
Voorspatbord, heeft tijdens de val een een steengeraakt of zoiets en is afgebroken. Net zoals mn GPS etc.
 
En Gerben als je a.s. zaterdag in Loenhout bent vraag maar naar Marco, kunnen we het er eens over hebben.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 4389
Re: KTM 690 enduro (R) ervaringen
« Reactie #448 Gepost op: 12-05-2009, 11:53 »
Misschien was hij voor dat laatste kuiltje gescheurd en was dit alleen de finale klap. Hou ons op de hoogte van de vindingen.
None of us is as strong as all of us.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 4389
Re: KTM 690 enduro (R) ervaringen
« Reactie #449 Gepost op: 14-05-2009, 11:55 »
Nog een tankje waarbij ze de hele airbox verwijderen en direct een K&N filter op de gasschuif zetten.
http://www.advrider.com/forums/showpost.php?p=9748831&postcount=165

Topic:
http://www.advrider.com/forums/showthread.php?t=388847&page=11
None of us is as strong as all of us.