even wat anders, modificatie voor de R modellen (volgens mij alle) namelijk vervaning van de teller unit (ik vond al dat ie zo vreemd deed). Er zit een fout in de software. Je moet wel je motor op nieuw inrijden want hij staat wel weer op 0 km denk ik
dus niet
de mijne stond op 12000 en de nieuwe ook
Post Merge: 04-09-2009, 14:52
Wat kleine issues sinds de OER danwel Ad Ketelaars tripje zijn omhooggekomen bij mijn 690E.
*Starter motor grijpt niet aan, probeer een 2e keer en de motor 'grijpt' wel en start meteen. Accu spanning te laag? Starter motor eens los maken en krans etc checken?
*Groter issue lijkt te zijn dat de motor heel erg 'heet' wordt tov het rijden tijdens de OER. Na wat sluip en kruip werk staat de fan gergeld aan en heb zelfs een 1x een kokende motor gehad afgelopen dagen. Koelreservoir was leeg, 0.3liter water bijgevult en zat dan toppie vol. Hierdoor volgende dag natuurlijk weer kokende maar dat was te verwachten. Probleem lijkt dat de motor niet genoeg afkoelt nadat de fan is aangegaan, motor blijft erg lang (allemaal relatief natuurlijk) in de hoge waarden op mijn teller (2 streepjes onder max) ook na 5-15 minuten te cruisen op stukken asfalt/snelle bospaden (18-20c) in de hogere versnellingen. Zou de thermostaat dicht kunnen blijven staan? Enig idee hoe ik dit check?
*Error code 1 lang, 4 kort....
Post Merge: 13-07-2009, 15:34
WOEF WOEF!
check je radiateurdop eens
die willen wel eens lostrillen(of niet goed vastgezet)en dan verlies je koelvloeistof zonder erg
bij mij was het extreem veel en dan valt het wel op(op de weg dan)
Post Merge: 04-09-2009, 15:54
Niet helemaal mee eens. Die motor is gemaakt om hard te rijden door de woestijn, dus genoeg rijwind om te koelen ook al is het 40grC. Als je nu gaat trailen met het ding heb je geen rijwind. Een fan die eerder aanslaat kan dit nabootsen en problemen met oververhitting voorkomen.
ook bij stilstaan met 40gr in de woestijn geen last
en wat dacht je van voor de wind rijden??
Post Merge: 04-09-2009, 18:17
Ik heb heel veel interesse in de KTM enduro(R) als reismotor(wil hem gebruiken voor de binnenland van IJsland) met een 1150 GS is dat problematische.
Wie heeft ervaringen met deze motor als reismotor?
Hoe lang was reisafstand en wat vond je er verbetert moet worden?
Groet Hans
ik heb er al een paar km opzitten
eerst 5000 km marokko zoveel mogelijk offroad met kofferrekje(origineel) en een klein rekje achterop met 5 liter benzine
met de extra 5 liter kom je iig altijd 300 km (op de weg zelfs bijna 400)
daarna 2500 km tunesie zonder bagage en zonder tankje achterop(met ondersteuning voor oa de benzine)
ook op de weg een leuk tripje gemaakt met bagage en tankje van thuis naar denemarken en via oostduitsland naar zwitserland,italie en over zuidfrankrijk weer terug
nu alweer 26000 km gereden in 15 maanden en bevalt prima
wel eerst ff zitvlees kweken voor de langere ritten en anders wat meer staan
fietsje bevalt erg goed,altijd genoeg vermogen en alle bagage en tent en tankje wegen tesamen niet meer dan 25 kg
wel de achtervering (zwaarder)en de demping(vooral de uitgaande is tekort in combi met de zwaardere veer)aangepast
de voorvering is stug zat(alleen de minimum luchtkamer aangehouden)
extra tank voorop lijk me wel wat(een vaste achtertank van 7 liter is nog in de maak)