Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: KTM 690 enduro (R) ervaringen  (gelezen 925245 keer)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 493
Re: KTM 690 enduro (R) ervaringen
« Reactie #825 Gepost op: 09-02-2010, 19:28 »
ja ik ben ook om, er moet echt een schuimpie in
ktm hard parts is volgens mij gewoon de uni in het oranje

Offline member

  • *****
  • Berichten: 645
Re: KTM 690 enduro (R) ervaringen
« Reactie #826 Gepost op: 09-02-2010, 20:10 »
Lichte motortassen van Ortlieb voor €137,-dan blijft je ktm licht.


Offline member

  • *****
  • Berichten: 5359
Re: KTM 690 enduro (R) ervaringen
« Reactie #827 Gepost op: 09-02-2010, 21:33 »

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1242
Re: KTM 690 enduro (R) ervaringen
« Reactie #828 Gepost op: 11-02-2010, 22:46 »
Mijn 690 staat in de schuur vanavond opgehaald in duitsland , moet nog een keer langs de rdw , voor een nummerplaatje , en dan kunnen we aan het crossen .
Had natuurlijk wel een keer een vastgehouden , maar wat een verschil met een 990adv zeg , lijkt wel een lichte brommer , moest een beetje aan mijn honda mt van vroeger denken .
Wat een 80kg niet uitmaakt zeg .
Heb hem even in de boomgaard van de buren uitgelaten , dit is echt leuk zeg .
 Olaf
 
Nog een vraag mischien dat iemand het weet , mijn buurman zag mijn motor en heeft er een stukje op gereden , en ja verkocht , nu heeft zijn neefje uit duitsland er een die hij kwijt wil , deze is echter teruggeschroefd naar 35pk , is dit met mapping of wordt er mechanisch ingegrepen inlaat gasklep ?

Offline member

  • *****
  • Berichten: 4388
Re: KTM 690 enduro (R) ervaringen
« Reactie #829 Gepost op: 12-02-2010, 14:18 »
Gefeliciteerd met je aankoop, was het de moeite waard om uit Duitsland te halen?

De computer regelt ook de gasklep er is dus weinig mechanisch aan. Bel een KTM dealer die weet er vast het fijne van.
None of us is as strong as all of us.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1242
Re: KTM 690 enduro (R) ervaringen
« Reactie #830 Gepost op: 12-02-2010, 16:10 »
Heb inmiddels contact gehad met dealer is de maping , dat is dus zo gedaan .
Heeft het zin uit duitsland  , moet je hem wel voor een nette prijs kunnen kopen , in mijn geval ongeveer een duizend euro na invoer etc .
Mocht je intresse hebben wil ik je wel uitleggen hoe ik he doe , maar dan graag via een pm .
Groeten Olaf

Offline member

  • *****
  • Berichten: 765
Re: KTM 690 enduro (R) ervaringen
« Reactie #831 Gepost op: 13-02-2010, 20:29 »
Jippie, ook ik heb hem.
 
Net de eerste kilometers op gereden. Grappig hoor, was donker dus nog een beetje onwennig. Een LC8 is iets anders, maar dit is de ideale plezier fiets, super licht en wendbaar. Snel inrijden en dan afbeulen op het onverhard. :D
 
Dingen die me nog opvallen: blokje lijkt iets te tikken, maar zou ook normaal kunnen zijn. Gas blijft een beetje hangen lijkt het in de onderste regionen.... vind het ook lastig om te bepalen hoeveel toeren en gas ik kan maken/geven.. zonder de toerentellenr. Uitlaatje is erg stil. Volgende week ander uitlaatje erop en de andere gadgets die ik gekocht heb...
 
 :D :D :D
 
Misschien wel het rally maniacs weekendje..........

Offline member

  • *****
  • Berichten: 4388
Re: KTM 690 enduro (R) ervaringen
« Reactie #832 Gepost op: 13-02-2010, 20:47 »
Stationair hoor je de nokkenasketting een beetje, gaat weg met wat toeren. Ga blijven hangen is vanwege milieu, is weg bij de akra mapping.
None of us is as strong as all of us.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 5359
Re: KTM 690 enduro (R) ervaringen
« Reactie #833 Gepost op: 14-02-2010, 10:28 »
waarschijnlijk heb je de mappingschakelaar nog in de 'normal'stand staan. Schakel hem om naar de sport-mapping en je bent 90% van het doorlopen kwijt. Met de akra-mapping is het dan nog weer wat beter.

zie pag 111 handboekje:

Mapselect:
0= slechte brandstof
1= soft mapping (minder vermogen, zeer soepel)
2= advanced (sport) mapping: direkt reagerend
3-9 = standaard. (daar staat ie waarschijnlijk nu op.)


Offline member

  • *****
  • Berichten: 4276
Re: KTM 690 enduro (R) ervaringen
« Reactie #834 Gepost op: 14-02-2010, 11:02 »
is de vlinderklep ook een variabele van de mapping? ofwel, heeft de 690 een 2e computer gestuurde gasklep?

Offline member

  • *****
  • Berichten: 5359
Re: KTM 690 enduro (R) ervaringen
« Reactie #835 Gepost op: 14-02-2010, 11:19 »
Hij heeft maar 1 gasklep, maar de 690 is eigenlijk zelfs volledig drive by wire!

De kabel loopt wel naar dezelfde gasklep, maar zit daar niet 1-op-1 aan vast. Alleen als je het gas geforceerd dichtdraait neem je altijd de stappenmotor mee: Soort safety dat je altijd het gas mechanisch dicht kan draaien.

De gasklepresponse hangt helemaal af van de 2 druksensoren (verschildruk): eigenlijk het CV principe, alleen dan elektronisch. Die response zit NIET in de mapping opgenomen, maar wordt op een of andere manier wil door de mapset-switch beinvloed denk ik.

Het doorlopen bij gas dicht wordt overigens ook een groot deel bepaald door de onsteking,  die bijna naar 60 graden(!) vervroegt bij een hoge onderdruksituatie (gas dicht gedrukt bij hoger toerental). Dat zit wel in de mapping.

Hopelijk heb ik binnenkort zelf de kabel en kan ik het allemaal nog eens rustig nakijken.





Offline member

  • *****
  • Berichten: 1242
Re: KTM 690 enduro (R) ervaringen
« Reactie #836 Gepost op: 14-02-2010, 13:34 »
Waar zit de brandstof pomp ? het zoemend geluid lijkt uit de carb te komen .
 
Ook nog een vering vraagje , lees toch wel geluiden dat een aantal de vering te slap vind of de demping niet goed .
Ik weeg zelf 98kg schoon aan de haak , en met de aankomende verbouwing van de motor komt er ongeveer 10kg bij zonder de brandstof wat dan ook nog een keer een 11kg is met volle tank .
Denk dat ik dus wat aan de vering moet doen , welke veren en waar haal ik die vandaan , kan bij de diverse vering boeren de 690 nog niet in hun lijstje vinden .
Ook lees ik vaak wat over shims , waar zitten die en wat kan ik daar mee ?
Progressieve veren ?
OLaf

Offline member

  • *****
  • Berichten: 5359
Re: KTM 690 enduro (R) ervaringen
« Reactie #837 Gepost op: 14-02-2010, 14:06 »
Benz. pomp zit onderin de tank

vering: Het is een pro-link, die maakt een gewone veer progressief, dus progressieve veren monteren is dubbelop.

Standaard veer is goed voor 80kg. Niet voor 100-110, en dat haal je ook niet met voorspanning. Dus idd, beter een andere veer.

Shimms zitten in de DEMPER, daar kan je zonder veel speciaal gereedschap niet zomaar wat aan doen; Dus als je de demping aan wil passen moet je naar de veringspecialist.

Origineel vind ik de demping tegenvallen: Maar goed, ik stel misschien ook wel andere eisen.


Offline member

  • *****
  • Berichten: 1242
Re: KTM 690 enduro (R) ervaringen
« Reactie #838 Gepost op: 14-02-2010, 15:05 »
Oke in de Tank , Vraag me dan toch af hoe je een voor tank moet aansluiten .
Neem aan dat zwaartekracht het moet doen en niet een exstra pomp , dus montage hoogte van de tank is dan wel belangrijk , ook te hoog met het niveau van de voortank boven de achtertank kan dan niet , loopt de boel over .
Neem aan dat er een retour is , zou je die kunnen gebruiken , of moet er een aansluiting op de achtertank worden gemaakt ?
 
De achterveer is me duidelijk , als ik er op ga zitten , zakt het boeltje behoorlijk in en de veervoorspanning stond al bijna op max , die gaat vervangen worden .
Shims en demping , tja ik ben nog een redelijke beginner , ga er maar gewoon mee experimenternen , dan zien we het wel of het uiteindelijk nodig is .
Wat is de beste setting om offroad mee te beginnen ?
Dan de voorveren , moet ik daar ook nog wat mee , of kunnen die het gewicht wel hebben ?
 
Ik heb inmiddels besloten om een kit van Alberto Dottori aan te schaffen , het gaat om zijn africa race kit , vind het er mooi uitzien , zal als het zover is de foto's hier wel plaatsen van de voortgang , en de problemen .
 
Olaf

Offline member

  • *****
  • Berichten: 765
Re: KTM 690 enduro (R) ervaringen
« Reactie #839 Gepost op: 14-02-2010, 18:41 »
Jammerrrrrr. de verlaagde voetsteunen passen niet op de 690 enduro. LC8 steun is gelijk aan de 690 maar het frame is toch wel anders want de motobau verlaage steunen voor de LC8 passen niet op de 690...
 
Eens kijken of ik met het nodige slijp/las werk de boel kan aanpassen.